Diepe endometriose



victor
Berichten: 14
Lid geworden op: 7 december 2008, 21:06

Bericht door victor » 15 december 2008, 12:32

Hoi,

Ik denk dat ik het ergste heb gehad voor deze maand. Gisteren heb ik zware dag gehad met heel veel pijn. Vandaag gaat het beter, heb de pijn onder controle. Met veel pijnstillers te nemen en Buscopan om mijn darm te kunnen ontspannen. Morgen nog een ipv onderzoek en dan weet ik hopelijk heel snel wanneer ik de operatie kan laten uitvoeren. Op deze moment hoop ik echt dat het niet lang meer zal duren.
Jullie ook allemaal veel succes met de ivf pogingen.
Laat me iets weten als jullie meer weten.

Victor

angeliqueske
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 december 2008, 23:17

Bericht door angeliqueske » 15 december 2008, 21:02

Dag Victor,

Ben blij te horen dat het wat beter gaat! Ik heb ze gisteren ook gekregen :x Dus ja ook een dag op de zetel met pijn. Vandaag is het gelukkig redelijk te doen. Ik wens je in ieder geval veel succes morgen met je onderzoek en hoop dat je operatie snel zal gebeuren. Hou me op de hoogte!

Ninaatje,
Die medicatie van stimulatie ken ik niet. Ik denk dat ik de lange stimulatie heb gehad en vond die echt niet meevallen. Vond het verschrikkelijk! Daarom dat ik er ook tegen op zie om aan een nieuwe poging te beginnen. Die hormonen werkten echt op mijn humeur en gemoed. Helaas vandaag gebeld naar ziekenhuis en nog steeds geen uitslag gekregen :( De prof wilt alles eens bespreken met de andere prof en dan gaan ze me deze week bellen. Zal dan na 5 januari een afspraak krijgen. De secretaresse zei wel dat ik me geen zorgen moest maken, dus zal ik dat maar doen zeker. Hou jullie op de hoogte als ik meer weet.
Weet je al wanneer je je punctie hebt? Goh ik hoop echt dat het je lukt.

XXX
Angelique

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 16 december 2008, 18:46

Hey Victor,

Hopelijk is je onderzoek vlot verlopen en kan de operatie vlug volgen. Veel succes!

Hey Angelique,

Ik vrees dat het de volgende keer ook de lange stimulatie zal worden. Veel eicelletjes zitten er niet. Hopelijk halen ze er toch 2 goeie uit dan zou ik al blij zijn. Ik denk dat de PU voor eind deze week of begin volgende week zal zijn. Ik hou je alvast op de hoogte.
Maak je inderdaad maar geen zorgen. Geniet maar van de feestdagen!

Vele groetjes
Nina

victor
Berichten: 14
Lid geworden op: 7 december 2008, 21:06

Bericht door victor » 17 december 2008, 10:31

Hoi Nina en Angelique,

Heb gisteren Mijn laatste onderzoek gehad. Dit was goed mee gevallen. Er zal geen stukje van mijn darm weggenomen moeten worden. En ik mag op 29 Januari binnen in UZ (goed nieuws dus). Ik zie er echt naar uit, door te weten dat ik minder pijn zal hebben erna. Op 30 Jan gaan ze de operatie uitvoeren en ik zal een 4 tal dagen moeten daar blijven. Nu weet ik eindelijk wat meer, spijtig dat ik nog 1 x ongesteld zal worden ervoor. Ik heb gisteren met mijn vriend besloten om nog een weekje op ski verlof te gaan in Januari, zodat we er even tussen uit zijn met zijn tweetjes. Bedankt in ieder geval om me te steunen.
Hou me op de hoogte van jullie ivf...;
Grtz Vicky x

Neskatje
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 december 2008, 15:54

ik heb ook Endometriose

Bericht door Neskatje » 17 december 2008, 15:59

Hallo iedereen,

Eindelijk kom ik hier eens mensen tegen die dit ook mee maken.Altijd die buikpijnen.
Weet sinds twee weken dat ik agresieve endo heb.
In januari krijg ik nog éénmaal een onderzoek.
En als daruit blijkt dat in orde is mogen we starten met Ivf.
Ben nu al bezig met hormonenkuur..
Wat absoluut geen lachertje is maar dat zullen jullie ook wel weten waarschijnlijk.
Ben al 5jaar van de ene na de andere dokter aant lopen omdat ik niet zwanger geraakte en nu weet ik dus hoe het komt.
Ben blij dat ik hier ook even men verhaal kwijt kan.
Heeft er iemand ook zo veel schrik voor al die onderzoeken?
Groetjes neskatje

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 17 december 2008, 19:48

Hey Victor,

Waw dat is allemaal prachtig nieuws. Ik was zo blij te lezen dat ze niets van je darm moeten wegnemen. Je kan beginnen aftellen hé! Geniet maar van je reisje en ook van de komende feestdagen.

Hey Neskatje,

Welkom! Weten dat je niet alleen bent en erover kunnen schrijven met lotgenoten doet je inderdaad goed.
Ik heb eigenlijk niet veel onderzoeken gehad. De kijkoperatie van de endometriose kwam er omdat mijn gynaecoloog er zeker van was dat dit het was. En gelijk had hij. Hij schreef een brief voor Jette. Daar heb ik ook geen onderzoeken meer gehad. Ik kon onmiddellijk beginnen met IVF. Wat een hele opluchting was.
Ik wens je veel succes toe!

Vele groetjes
Nina

Neskatje
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 december 2008, 15:54

ninnaatje

Bericht door Neskatje » 17 december 2008, 19:52

Heyla
Dat is idd een hele opluchting.
Niemand hier begrijpt hoe ik me voel,
dan spreek ik over de thuis omgeving hé.
Mensen die het zelfde mee maken kunnen er idd beter mee over praten.
Heb het lang moeilijk gehad en nog steeds om dit te doen.
Maar ik moet ergens men verhaal kwijt anders voel ik me niet meer goed.
Ja ik moet echt vele onderzoeken doen,en dat vraagt soms veel moed en volhouding van me.
Soms wil ik alles stop zetten,omdat ik het dan weer enorm moeilijk heb die dag.
Ik hoop dat in januari alles goed is zodat ik in één van de zes poginge ook goed nieuws mag krijgen.
groetjes en bedankt

angeliqueske
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 december 2008, 23:17

Bericht door angeliqueske » 17 december 2008, 22:51

Dag Victor,

Super goed nieuws voor jou! Gelukkig! Geniet van jullie tijd daar samen op skiverlof zodat jullie een hoopvol, gelukkig en pijnloos 2009 kunnen ingaan!!
ik duim voor je meid!!

Ninaatje,

Ook voor jou duim ik! Ik hoop dat die lange stimulatie er niet komt en het deze keer gewoon lukt! Mijn duimen draaien alvast!

Neskatje,

Eindelijk weet men wat je heeft! Ik vind dit altijd jammer om te horen! Dat betekent dat het nog onvoldoende gekend is door huisartsen en gyneacologen! Dat stelt mij teleur!
Ik lees dat je enkel nog onderzoek moet laten doen en dan mag starten met IVF. Wordt er dan geen behandeling gesteld voor de endo? IVF is inderdaad geen lachertje, maar dat hangt er ook van af hoe jou lichaam erop reageert. Bij mijn eerste poging vroeg ik me af waar iedereen zo over klaagde, maar bij mijn tweede poging (andere medicatie) wist ik het wel. :?
Begrijp wat je wilt zeggen als je omgeving je niet begrijpt. Ik heb ooit een tekst gehad, die gericht is naar je omgeving en die uitlegt wat je pijn, verdriet om kinderloos te zijn,... allemaal met zich meebrengt. Helaas heb ik zelfs na het versturen van deze tekst naar bepaalde mensen het deksel op mijn neus gekregen. Het is voor velen vanzelfspreken om kinderen te krijgen en een gezin te stichten.Maar helaas voor velen ook niet. De reacties van sommige mensen of het gedrag is soms hard en doet pijn.Maar weet 1 ding daar leer je uit en maakt een ander mens van je. Ook ik ben veranderd en heb eruit geleerd. In ieder geval meid, als je je hart eens wilt luchen of gewoon even wilt klagen doe dit gerust hier, wij weten wat het is....

Groetjes,

Angelique

Neskatje
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 december 2008, 15:54

aan angelique

Bericht door Neskatje » 17 december 2008, 23:32

HAllo

Bedankt voor jou reactie..
heeft me toch beetje bij bedaren gebracht.
Loop hier al dagen als kieke zonder kop zoals ze zeggen.Heb het echt moeilijk.
Weet allemaal ni goed meer wat ik wil.
Verder gaan of stoppen.
Mijne man zegt ook van laten we de zes pogingen proberen,en als het dan ni lukt moeten we wel stoppen.
Maar hoe ga ik me dan voelen?
Nu weet ik dat het ni gaat via de natuurlijke gang.
En ja zoals je zegt de medemensen kunnen zich echt tegen u keren.
Of dan zijn ze zwanger en dan mag jij het als eerste weten dan wordt ik soms ook lastig ze.Of anders komen ze zo heel rustig af om te vertellen dat er een kennis zwanger is en dan gewoon de manier waarop hé.
Ik begrijp ook wel dat die ni snappen wat er in me omga begrijp me daarin ni verkeerd.
Maar gewoon zoals iedereen wou ik dat alles anders was.
Heb altijd klaar gestaan voor iedereen en welke nood dan ook ,en nu dat ik nood heb aan een praatje begrijpt niemand mij.Of hebben ze zelden tijd.
Of dan is't van kop op dat komt wel.
Terwijl ik weet dat ni kan op gewone wijze.
Is gewoon moeilijk er mee om te gaan.
De hormonen die ik neem superfact nasal maakt me het ook ni erg makkelijk en das de medicatie voor de Endo te onderdrukken.
groetjes

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 18 december 2008, 22:35

Hey Neskatje,

Geef de moed niet op! We hebben allemaal van die moeilijke dagen. Maar we moeten blijven proberen en erin geloven!

Mocht er ooit een dag komen dat het me niet gelukt is dan weet ik dat ik alles een kans gegeven heb. Dan kan ik later nooit zeggen:"Had ik maar...".

Ik hoop echt dat alles voor iedereen hier in orde komt. Ik wens iedereen alvast veel succes toe!

Ik heb veel steun van enkele mensen hier in familie en vriendenkring. Maar je hebt er altijd die het moeilijk hebben om je te begrijpen. Jammer maar die probeer ik in de moeilijke periodes wat op afstand te houden.

Groetjes
Nina

Neskatje
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 december 2008, 15:54

Ninaatje

Bericht door Neskatje » 19 december 2008, 9:02

Hallo Ninaatje,

Bedankt om me deze moed toe te spreken zonder jullie hier denk dak zou stoppen.
Maar ga nog doorbijten.
Ja iedereen heeft moeilijke dagen,en dan zeker als u nabije omgeving geen begrip toont.
Ik ga nu werken daar kan ik toch beetje gedachte verzetten..
Tot er iemand aan de kassa komt met babyspullekes.
Dan moet ik weer ff men knopke omdraaien.
Inderdaad ook iedereen hier enorm veel sterkte en succes liefs Vannessa

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 20 december 2008, 19:08

Hey iedereen,

Vanavond mag ik mijn pregnylprik zetten. Maandag dan de pick-up. Veel eicelletjes zitten er niet. Maar het zagen er wel 3 goeie uit( allé laat ons toch hopen). We zien wel!

Hey Neskatje,

Ik werk met kindjes. Elke dag heb ik een 10 tal babytje. Soms is het wel moeilijk vooral als er één van de mama's terug in verwachting is en als je dat buikje ziet. De vele knuffels en lachjes van de kindjes doen me heel goed en geven me moed om door te gaan.
Hou je goed! We moeten er blijven in geloven! Weet dat je hier altijd op steun kan rekenen bij ons.

Groetjes
Nina

angeliqueske
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 december 2008, 23:17

Bericht door angeliqueske » 21 december 2008, 10:24

Ninaatje,

Ik duim maandag voor je! Ben benieuwd!
Verdoven ze u ook voor de pick-up?
Ik krijg maandag eindelijk de uitslag van al mijn onderzoeken. dat is nogal iets geweest, de ene prof moest het overleggen met de andere enzovoort. aangezien het feestdagen zijn kan ik niet meer op consultatie voor 5 januari, dus krijg ik morgen de uitslag telefonisch.

Groetjes,

victor
Berichten: 14
Lid geworden op: 7 december 2008, 21:06

Bericht door victor » 21 december 2008, 11:30

Hoi Neskatje,

Ik kan alleen maar zeggen dat je meer dan welkom bent om je hart te luchten. Ik hoop voor u dat het allemaal goed komt. Je zal waarschijnlijk mijn verhaal gelezen hebben hier. En van de vele andere mensen. Hopelijk kan je hier een steun uit halen en weten dat je er niet alleen voor staat.
Ik heb wel een vraagje... Hoe komt dat je geen kijkoperatie moet laten doen voor de endo weg te halen? Is het goed dat men direct met ivf begint? Ik wist niet dat je direct kan starten met ivf? Bij mij gaan ze dit eerst weghalen op 30 januari en daarna gaan we proberen om zwanger te geraken.

Veel sterkte voor de rest
Vicky

Voor de rest ook iedereen veel sterkte gewenst ik duim voor jullie.

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 23 december 2008, 21:13

Hey Angelique,

Ze hebben mijn 3 eicelletjes er kunnen uithalen. Pff 't was wel niet zo gemakkelijk. Ze moesten op mijn buik duwen om ze er uit te kunnen halen. Maar 't was echt teamwerk. Ze deden zo hun best. Ik heb echt bewondering voor die mensen van de pick-up. Veel pijn heb ik niet gehad. Hopelijk zitten er toch 2 goeie bij om binnenkort terug te plaatsen. Anders is alles voor niets geweest.
Wat de verdoving betreft. Ik krijg een prik als ze me komen halen voor de PU. Daar ben je wat suf van. Dan geven ze 4 prikken in je baarmoeder om je wat te verdoven. Daarna kunnen ze eraan beginnen. Je kan ook volledige verdoving krijgen indien je dat wil.

Hoe was de uitslag van je onderzoeken? Hopelijk is alles in orde! Laat je me iets weten?


Hey Victor,

Bij mij hebben ze ook eerst een kijkoperatie gedaan. Het was wel nodig bij mij want er waren vergroeiingen. Mijn darm en eierstok zaten aan elkaar vast. Dus het kan zeker geen kwaad dat ze eventjes kijken hoe het daar van binnen is. Maar eigenlijk kan je onmiddellijk met IVF beginnen als je dat zou willen denk ik. Bij mij is niet alle endometriose weggenomen. Nu zit het terug overal en toch blijven ze me vertellen dat ik zeker geen operatie nodig heb. Hoe meer ze opereren hoe meer kans er is op littekenweefsel in je buik en dat is nergens goed voor. Ik denk vaak dat het niet wil nestelen door de endo maar dat zou er niets mee te maken hebben. Laat ons hopen!

Morgenavond ga ik lekker genieten van het samen zijn met mijn familie en proberen eventjes mijn zorgen te vergeten. Al is dit soms wel heel moeilijk.

Ik wens iedereen het beste toe!
Groetjes
Nina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten