wat spuiten jullie bij stimulatie als je endo hebt gehad?



Plaats reactie
karo22
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 juli 2008, 13:17

wat spuiten jullie bij stimulatie als je endo hebt gehad?

Bericht door karo22 » 13 december 2008, 16:22

Hallo,


dec 2006 operatie endo in Leuven gehad en nu aan 3de poging bezig ICSI. Ik heb nu na de 3de PU wel een aantal goede embryos maar die verkrijg ik via korte stimulatie nl puregon en orgalutran.
Doen jullie na transfer nog iets om innesteling te bevorderen? Extra iets spuiten? Of zit dit al in jullie stimulatie?

k

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 13 december 2008, 18:43

Hey Karo,

Ik heb ook een korte stimulatie. Gonal F en Cetrotide. Waardoor ik al goede embryo's heb gehad.
Na de PU moet ik altijd starten met Utrogestan. 3 maal per dag 1 tapje vaginaal opsteken.
Voor je PU moet je waarschijnlijk ook een spuit van pregnyl 5000 of 10000 op een bepaald uur inspuiten. Sinds mijn vorige IVF poging moet ik om de 4 dagen één extra spuit Pregnyl 1500(let wel op dit is een ander doosje dan de pregnyl 5000)inspuiten. Dit 3 maal na de transfer. Dit omdat ik mijn endometriose 1 week na de transfer al begon te voelen en soms zelfs al voorverlies had). Om de innesteling een betere kans te geven zijn deze inspuitingen ideaal. Let wel op bij de 1 ste bloedafname zal je Hcg cijfer een teken geven van zwangerschap. Dit kan nog een restje zijn van de pregnylspuit. Het is dan pas bij de 2 de bloedtest als het cijfer gestegen is dat je zeker kan zijn dat het om een echte zwangerschap gaat.

Veel succes!!
Groetjes
Nina

karo22
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 juli 2008, 13:17

Bericht door karo22 » 14 december 2008, 14:46

hoi Nina,

bedankt voor je reply, hier kan ik al iets mee aanvangen als ik volg keer op gesprek moet, nu ist afwachten of mijn innesteling gelukt is, maar ik heb een slecht voorgevoel; nu ja, nog 8 dagen en dan weet ik het.

ik heb nooit veel alst gehad van endo is toevallig ontdekt maar toch graad 3..maar si dus weggenomen, miss daarmee dat ze niets extra doen buiten de 3* uterogestran die ik ook neem.

r
k

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 16 december 2008, 18:36

Hey Karo,

Ik hoop echt dat je toch positief nieuws te horen krijgt. Sommigen voelen niets en zijn dan toch zwanger. Hou er de moed in! Ik duim voor je!

Veel succes!
Nina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten