endometriose en zwanger zijn



Plaats reactie
bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

endometriose en zwanger zijn

Bericht door bieke01 » 28 juli 2009, 14:10

Heeft iemand ervaring met endometriose tijdens de zwangerschap ?
Geen pijn meer ? Minder pijn ? Meer pijn ?
Meer innestelingsbloed ?

groetjes bieke

stephtje
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 juli 2009, 17:07

Re: endometriose en zwanger zijn

Bericht door stephtje » 28 juli 2009, 14:27

bieke01 schreef:Heeft iemand ervaring met endometriose tijdens de zwangerschap ?
Geen pijn meer ? Minder pijn ? Meer pijn ?
Meer innestelingsbloed ?

groetjes bieke


hey heb er zelf nog geen ervaring mee
maar mijn dokter zegt as ik zwanger ben dat ik dan pijnvrij zou zijn en de endo niet verder groeit

K1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 augustus 2009, 9:48

Re: endometriose en zwanger zijn

Bericht door K1984 » 11 augustus 2009, 10:11

[quote="bieke01"]Heeft iemand ervaring met endometriose tijdens de zwangerschap ?
Geen pijn meer ? Minder pijn ? Meer pijn ?
Meer innestelingsbloed ?

Hoi Bieke,

Ik heb endometriose in de holte van Douglas. Heb heel veel geluk gehad. Ben direct na het krijgen van de diagnose endometriose gestopt met de pil en was de eerste maand al zwanger :D
Ik heb geen innestelingsbloeding gehad. Ben rond de innesteling wel een slijmerig propje verloren.
Ik heb altijd verschrikkelijk pijnlijke menstruatie gehad.
Ik slikte tijdens mijn menstruaties altijd veel te veel ibuprofen om de pijn te onderdrukken, omdat ik zonder gewoon niets kon en het idee had knock-out te gaan.
Inmiddels ben ik 33 weken in verwachting en ik heb helemaal geen pijn meer. De eerste maanden van mijn zwangerschap ben nog wel eens ongerust geweest, omdat ik op de dagen dat mijn menstruatie had moeten beginnen soms hele heftige krampen kreeg.
Nu heb ik 's morgens wel geregeld last van mijn darmen vermoed dat dat wel met de endo te maken heeft. Maar verder is alles eigenlijk beter geworden!

elise_278
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 maart 2009, 22:00

Bericht door elise_278 » 5 oktober 2009, 20:13

Hallo,

Ik had bij mijn eerste zwangerschap heel veel krampen in het begin van de zwangerschap. En ik had de hele zwangerschap pijn aan de rechterkant. Ik kon nooit ver lopen. Maar dat kwam waarschijnlijk door de verklevingen. Ik wist toen nog niet dat ik endometriose had en mijn baarmoeder was aan mijn darmen gekleefd. Ik beschouw het als een wonder dat ik twee keer zwanger ben geraakt en eigenlijk toch wel twee redelijk goede zwangerschappen heb gehad want ik had toch wel overal endometriose, eierstokken, darmen, buikvlies enz...

Groeten,

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 24 november 2009, 23:37

bedankt voor jullie reacties

want ik kreeg zo al het gevoel dat het aan de endometriose lag dat de pogingen niet lukten, maar je het zou moeten kunnen zegt men...

allé ja fijn te horen dat endometriose-patienten dan toch zwanger geraken

K1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 augustus 2009, 9:48

Bericht door K1984 » 8 februari 2010, 13:33

Hey Bieke,

Het kan inderdaad dat het zwanger worden niet lukt door de endometriose. Als je nog geen gyneacoloog geraadpleegd hebt, zal ik dat wel gauw doen.

Groeten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten