Decapeptyl tegen endometriose



Plaats reactie
fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Decapeptyl tegen endometriose

Bericht door fee » 15 december 2009, 21:59

Hallo,

Ik heb inspuiting decapeptyl gekregen om de endometriose te verminderen. Binnen een paar maand volgt mijn 2de kijkoperatie om de endometriose te verwijderen.

Zijn er nog dames die dit hebben gehad?
Welke bijwerkingen hadden jullie hiervan?

Graag lees ik jullie ervaringen.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 18 december 2009, 14:25

Hoi Fee,

Zelf heb ik helaas geen goede ervaringen gehad met Decapeptyl.
Ik kreeg enorm last van hoofdpijn, opvliegers, stemmingswisselingen, en andere kwaaltjes zoals die die je in de menopauze krijgt.
Het was zo erg dat ik bij de apotheker iets homeopatisch ben gaan bijhalen om de symptomen te verzachten en daarna ging het wat beter.
Het is echter al zolang geleden dat ik de naam van dat produkt niet meer ken, maar je kan bij de apotheek vragen naar bv Ymea, het was een gelijkaardig produkt.
Ik reageer wel erg gevoelig op medicatie in het algemeen, dus voor hetzelfde geld heb jij er veel minder last van.
Succes!

Noa09

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 20 december 2009, 13:54

Ik moest geen decapeptyl maar zoladex spuiten. Dat heeft net hetzelfde effect. Ik moest er wel verplicht pilletjes Livial bijnemen tegen de bijwerkingen. Mss moet je daar eens achter vragen? Dan vallen de bijwerkingen nogal mee.

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 20 december 2009, 15:28

noah en sunshine,

Bedankt voor jullie reacties.
Noah vanaf wanneer kwamen de bijwerkingen op de proppen?
Ik heb mijn spuit gekregen begin december, die zou nu 3 maand zijn werk moeten doen. Tot nu toe heb ik eigenlijk nog niet echt last

Was de endometriose bij jullie goed verminderd door deze medicatie?

groetjes

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 20 december 2009, 17:52

Hoi Fee,

Goh, het is al van 2002 geleden dus ik weet eerlijk gezegd niet meer hoelang het duurde vooraleer ik bijwerkingen ondervond.
Ik onderging eerst een exploratieve (verkennende) laparoscopie, daarbij werd ernstige endometriose vastgesteld.
Na 6 maanden Decapeptyl onderging ik een operatieve laparoscopie waarbij de endo verwijderd werd.
Mijn pijnklachten verdwenen echter niet na de operatie.
Vorig jaar in juli ben ik in Leuven nogmaals geopereerd aan endometriose, ditmaal omdat ik graag zwanger wil worden.
Op de MRI die ik vooraf moest laten maken waren geen actieve haarden van endometriose te zien, enkel oude haarden, dus ik denk wel dat de Decapeptyl zijn werk gedaan had, het kalmeert de endo in elk geval.
Als je nu nog niet echt last hebt denk ik niet dat dat nog gaat komen hoor.
Veel succes!

Noa09

tweelingske
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 maart 2008, 20:17

Bericht door tweelingske » 21 december 2009, 19:52

Hallo Fee,

Zelf heb ik al tweemaal drie maanden decapeptyl gespoten om de endometriose stil te leggen. Ik heb het telkens na mijn operatie gehad, om de kleine haarden die ze met het oog niet zagen ook te doen verdwijnen.
Iedere maand had ik één spuit, de eerste maand viel het mee, maar telkens had ik meer symptonen, die niet zo leuk waren, maar eigenlijk wel mee te leven viel. Zo had ik héél veel last van opvliegers.
De tweede maal heb ik ook livial erbij gekregen, maar heb het niet ingenomen. Was bang dat dan de decapeptyl niet zo goed ging werken. Stom, maar ja, de gyn was er niet zo voor, die livial erbij te nemen.

Nu is de endometriose er weer in erge mate, neem voorlopig de pil, maar ga alles laten wegnemen, dan ben ik eindelijk van die stomme rotziekte verlost.

Groetjes en veel succes

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 25 december 2009, 21:36

@Tweelingske,

alles laten wegnemen? Ik veronderstel dat je al kindjes hebt. Ik heb er eigenlijk ook al aan gedacht om, als mijn kinderwens vervuld is, te overwegen alles te laten wegnemen. Mag ik vragen hoe oud jij nu bent?

Ik heb zelfs gisteren mijn ms gehad. ik snap er niets van, normaal zou de decapeptyl dit moeten tegenhouden. Ik bel maandag eens naar mijn gyn. Ik hoop maar dat die inspuiting nog evengoed zijn werk gaat doen.

Groetjes

tweelingske
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 maart 2008, 20:17

Bericht door tweelingske » 5 januari 2010, 20:07

@fee,

Neen, Fee, wij hebben geen kindjes. Allee, om te zeggen geen...., wij hebben twee engeltjes, een tweelingske verloren bij de geboorte, zes en een half jaar geleden. Dus wij zijn wel mama en papa, maar niemand die het ziet... :(

In tussentijd hebben wij alles geprobeerd om weer zwanger te worden, maar verder dan twee miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn we niet gekomen.
Nu hebben we er ons bij neergelegd dat we geen natuurlijke kindjes meer gaan hebben en zijn we overgestapt naar adoptie.
Van zodra we onze goedkeuring hebben van de rechtbank en op een wachtlijst staan van een land, gaan we terug naar de gyn voor een afspraak. Dan mag van mij die rotziekte ophoepelen, heb genoeg miserie gehad.

Alleszins veel succes daar
Groetjes van mij

Ach ja, op de vraag hoe oud ik ben, dit jaar word ik 34 :? De gyn zou liever wachten tot ik 40 ben, maar ik wil niet nog zes jaar vergallen van mijn leven. Wil elke dag kunnen zwemmen en genieten met mijn adoptiekindjes van zodra ik ze heb

tweelingske
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 maart 2008, 20:17

Bericht door tweelingske » 5 januari 2010, 20:08

@fee,

Neen, Fee, wij hebben geen kindjes. Allee, om te zeggen geen...., wij hebben twee engeltjes, een tweelingske verloren bij de geboorte, zes en een half jaar geleden. Dus wij zijn wel mama en papa, maar niemand die het ziet... :(

In tussentijd hebben wij alles geprobeerd om weer zwanger te worden, maar verder dan twee miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn we niet gekomen.
Nu hebben we er ons bij neergelegd dat we geen natuurlijke kindjes meer gaan hebben en zijn we overgestapt naar adoptie.
Van zodra we onze goedkeuring hebben van de rechtbank en op een wachtlijst staan van een land, gaan we terug naar de gyn voor een afspraak. Dan mag van mij die rotziekte ophoepelen, heb genoeg miserie gehad.

Alleszins veel succes daar
Groetjes van mij

Ach ja, op de vraag hoe oud ik ben, dit jaar word ik 34 :? De gyn zou liever wachten tot ik 40 ben, maar ik wil niet nog zes jaar vergallen van mijn leven. Wil elke dag kunnen zwemmen en genieten met mijn adoptiekindjes van zodra ik ze heb

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 5 januari 2010, 21:50

@ Tweelingske,

Sorry meisje dat ik die vraag stelde. :oops: Ik had er niet bij nagedacht. Het moet verschrikkelijk zijn voor jullie om zo'n verlies te dragen. Hopelijk kunnen jullie adoptiekindjes de pijn wat verzachten. Heb je een voorkeur voor een bepaald land?

Toen ik je verhaal las, sloeg de angst toe. Ik ben ó zó bang dat het nooit gaat lukken.
In welke graad had jij endometriose?

Groetjes

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 5 januari 2010, 22:04

hoi fee
bij mij hadden ze in het voorjaar van 2008 endometriose vastgesteld en besloten ze kijkoperatie te doen
bij die kijkoperatie werd 1 eierstok weggenomen omdat die helemaal vergroeid was in de endom.
de 3 maanden na de operatie kreeg ik ook decapeptyl, ik had vnl last van gloeiingen zoals vrouwen in menopauze, er is me al verteld dat ik ook heel bitsig rondliep ;)
maar het hielp wel, in het najaar was er geen cysten meer
dan zijn we met onze 2de icsi gestart, mislukt, 3de icsi gestart -poging onderbroken om cyste weg te prikken-
en ondertussen weer herbegonnen met poging 4 en nu al 5de (hopelijk zwanger), tussenin de pogingen moet ik geen decapeptyl nemen maar wel de neusspray suprefact gerbuiken, wat minder handig is want dat is om de 3 u verstuiven - decapeptyl was maar 1 spuit in een hele maand dus dat was veel makkelijker

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten