wie zwanger, zonder operatie,bij endo graad 3 via IVF



Plaats reactie
fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

wie zwanger, zonder operatie,bij endo graad 3 via IVF

Bericht door fee » 20 mei 2010, 21:51

hoi,

Wie is er zwanger geworden via IVF bij endometriose graad 3 , zonder de endometriose weg te halen?

Zijn er trouwens nog dames, die onmiddellijk aan IVF beginnen zonder operatie?
De meesten worden hieraan geopereerd en ik vind het eigenlijk wel raar dat mijn gyn het opereren overslaat. Ik heb wel decapeptyl gekregen voor 3 maand.

Groetjes

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 30 juni 2010, 14:40

hoi

ik was in behandeling in brugge en zij lieten mij eerst opereren: eierstok weg, 3 maanden decapeptyl moeten krijgen en dan 2 x ivf zonder resultaat
dan in jette geweest en zij opteerden om niet eerst te opereren ,
heb ook daar 2 keren ivf gedaan maar slechts laatste keer was ik zwanger maar slechts tot 7 weken ver geraakt ...
nu gestopt met behandelingen en neem nog orgametril

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 12 juli 2010, 22:47

hoi Bieke 01,

Bedankt voor je antwoordje.

Stop je volledig met behandelen of neem je gewoon een rustpauze? Bedoel je dat je al 4 IVF achter de rug hebt, of bedoel je 4 tp's (inclusief cryo's)

Ik vind het enorm spijtig dat je jullie beebje hebt moeten afgeven op 7 weken.

Heb je ook endo graad 3?

Ik heb net weer mijn ms gehad, en ik heb verdorie weer serieus afgezien. Heb jij ook altijd zo'n pijn?

Groetjes

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 22 juli 2010, 19:09

hoi

ik heb nooit cryos gehad, elke icsi-poging was er maar 1 embryo om terug te plaatsen, bij de derde poging (in brugge) was er geen embryo om terug te plaatsen
nu alleszins een lange pauze,
k ben vandaag naar gyn geweest op controle en dmv de orgametril is de endometriose precies wel goed onder controle, er waren geen cystes te zien in baarmoeder of op de eiderstok... dus dat is al goed
ik vertelde haar ook over de bijwerkingen die ik heb met orgametril als medicatie en ze stelde voor om te veranderen naar CERAZETTE (minipil)
ze was wel hoopvol naar een nieuwe (en dan toch onze 6de en laatste icsi poging)
dus we zullen nog beetje afwachten en zien hoe het verder loopt om eventueel nog eens te proberen
Laatst gewijzigd door bieke01 op 23 juli 2010, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 22 juli 2010, 19:10

aja in antwoord op je laatste vraag:
ik heb met orgametril geen bloedingen meer en dus ook geen pijnen
maar als ik dit wel zou hebben dan neem ik APRANAX pijnstillers en die helpen wel voor mij

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 28 juli 2010, 12:39

Dag Bieke

Je schrijft dat jij ook endo hebt in de baarmoeder, bedoel je dan adenomyose?

Ikzelf heb niet echt cysten maar wel overal verklevingen door die endo.

Ik neem ook altijd apranax voor mijn pijnen maar ik heb nu onlangs gelezen op de bijluister dat dit moeilijkheden kan geven als je zwanger wilt worden.
Vrijdag moet ik naar de gyn en ik zal haar dat toch nog even melden.

Ik wens je heel veel succes toe bij je 6de poging en ik hoop echt dat het voor jullie lukt.

Groetjes

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 28 juli 2010, 20:37

dag fee

we hebben gekozen om toch geen 6de poging meer te doen en volledig voor adoptie te gaan

maar met die endo blijf ik wel rondlopen hé... ik denk dat ik toch naar die pil zal overstappen ipv huidige orgametril, zal ze al eens in huis halen misschien, ik ben beetje bang dat ik bij die overstap toch bloedingen zou hebben en dat ik weer pijn zou hebben, en buiten soms (1x/week) een migraineavond/nacht en wat duizelingskes en weer een paar kilo's erbij voel ik me superveilig met die orgametril, zo echt van OEF, nu geen bloedingen meer, niet meer afzien, ... overstappen naar andere medicatie is zoweer onzekerheid daarover

alvast veel succes bij jouw volgende poging, wanneer staat die gepland ?

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 2 augustus 2010, 15:53

hallo Bieke,

Ik bewonder jullie echt dat jullie geen 6de poging meer doen en volledig voor adoptie gaan.

Ik wou dat ik ook zó moedig was ...

Nu moet ik mijn ms afwachten en dan mag ik terug beginnen spuiten. Ik vermoed dat dit volgend weekend zal zijn.

Heb jij dan zo'n erge pijn? Tijdens mijn ms heb ik maar 1 dag erge pijn dat ik niet weet waar gekropen. Die dag ben ik ook wel wat misselijk en heb ik diarree maar het blijft bij die ene dag en daar kan ik eigenlijk nog mee leven.

Ik wens je heel veel succes bij jullie adoptie en hopelijk mogen jullie snel een wolk van een baby in jullie armen houden.

Groetjes

stadsmensje
Berichten: 13
Lid geworden op: 2 augustus 2010, 21:15

Bericht door stadsmensje » 4 augustus 2010, 20:25

Hallo allemaal,

Ik wou jullie even een hard onder de riem steken.

Ik heb de afgelopen 12 jaar 4 operaties ondergaan en 2 IVF pogingen (totaal 2 x 2 inplantingen).

Mijn laatste operatie dateert van maart 2010 door Dr Tomassetti in Gasthuisberg. De operatie was goed verlopen en na 6 weken urinestentjes was alles terug in orde tot ik terug mijn ms kreeg maar even rampzalig als tevoren. Vreselijk veel pijn, overgeven, 3 dagen plat liggen, fijn !!!

Ik twijfel hard om opnieuw met IVF te starten maar als je al die klein spruitjes ziet rondwandelen dan knaagt het toch hard.

Geen idee wat te doen ... wanneer neemt ge de beslissing dat het welletjes geweest is? Of blijven doorgaan? Het spijtige is dat mijn man niet zo voor adoptie is en als je daar niet 100% achterstaat moet het zeker niet doen, anders was de beslissing al snel genomen. Ja watte.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten