Wachttijd operatie GHB chocoladecysten



Plaats reactie
Sannelynn
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 juli 2010, 12:47

Wachttijd operatie GHB chocoladecysten

Bericht door Sannelynn » 15 juli 2010, 12:51

Hoi,

Jammer genoeg moet ik weer geopereerd worden, omdat ik nu een cyste op mijn eierstok heb(endometriose). De operatie zal gebeuren door prof. Koninckx.

Heeft er iemand van jullie een idee van de wachttijden? De vorige keer had ik diepe endometriose en heb ik maar 3 maanden hoeven wachten. Deze vorm is naar het schijnt minder dringend?

Nog een vraagje: wie heeft deze operatie al gehad? En hoe verliep die? Op de site van Koninckx zie ik dat die in twee operaties kan gebeuren??? De cyste is 6 cm. Ik hoop toch dat dat in één enkele operatie kan verwijderd worden?

haramu
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 september 2010, 11:32

Bericht door haramu » 1 september 2010, 13:02

Een cyste van 6 cm en die gaan ze ineens weghalen? Dat lijkt me heel groot en als ze op je eierstok zit gaat het oppervlak waarmee de cyste vastzit beschadigd worden en zo ook alle eitjes die daar zitten. Dus als je nog een kinderwens hebt verminderd dit je kansen wel drastisch. Dat is toch wat mijn fertigyn me wijsgemaakt heeft. Vorig jaar had ik cystes van 4cm en die moesten eerst krimpen tot de grootste nog maar 1cm was door het nemen van een soort pil en dan pas zijn ze laproscopisch weggehaald. Mijn 'wachttijd' was dus net zo lang tot er op het einde van een maand pil nemen niets meer gekrompen was (6mnd in totaal). Maar dan waren zijn operatie-instrumenten toevallig kapot en moesten er eerst nieuwe besteld worden, nog eens 6 weken erbij. Maar al bij al heel kort als ik nu andere verhalen lees op dit forum. Het zal van dokter tot dokter afhangen en van geval tot geval en of je nog een kinderwens hebt of niet, want anders hadden ze die van mij ook gewoon laten zitten bv.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten