Endometriosedieet



Plaats reactie
Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Endometriosedieet

Bericht door Noa09 » 18 september 2010, 1:42

Hallo,

Heeft iemand van jullie al eens een endometriosedieet gevolgd, op eigen houtje of onder begeleiding?

Wat waren jullie ervaringen?

Als ik wat rondsurf op internet en me verdiep in wat je dan allemaal moet laten dan lijkt het alsof je helemaal niks lekkers meer mag eten :?

Ik wil er zoveel mogelijk aan doen om zwanger te worden ondanks de endo maar de behandelingen op zich zijn al zo belastend en op den duur ben ik zo fel bezig met mlijn eten dat ik constant onngerust ben te zondigen en dat is ook weer niet goed... pft...

Noa09

fairy
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 oktober 2010, 22:24

Bericht door fairy » 31 oktober 2010, 22:39

Geprobeerd en het werkt niet, dus bespaar jezelf de moeite. Dat is het enige zinnige dat ik kan zeggen over endo dieet.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 1 november 2010, 9:08

Bedankt voor je reactie!

Noa09

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 1 november 2010, 10:24

Noa09,

Ik kan het ook niet meer opbrengen. De behandelingen zijn idd zwaar. En daarbij probeer ik wel het voedingsadvies van de accupunctuur te volgen, en dat valt me soms al zwaar. Dus nog een extra dieet erbij kan ik missen.

By the way...ik maakte me ook enorm veel zorgen om de eventuele endo die er nog (of terug?) zit. Ik heb dit vorige week aan prof devroey gevraagd. Ik vroeg of ik niet terug een laparascopie moest hebben om te zien of de endo er terug was. En hij was radicaal tegenstander van nog een operatie. Blijkbaar is een nieuwe operatie slechter dan de endo die er zou zitten. Mijn linkereisterstok zou nu al slechter werken doordat er cellen van beschadigd zijn bij de vorige operatie. Devroey zegt dat hij véél vrouwen met endo heeft zwanger gemaakt en dat ik me dus echt geen zorgen hoef te maken daarin. Blijkbaar werken ze dan met suprefact om de eigen hormonen stil te leggen (en dus ook de endo). Nadeel is wel dat net die suprefact bij mij te fel onderdrukt. Ben es benieuwd wat mijn volgend vers schema gaat zijn!

Maar eerst wachten we het resultaat van onze cryootjes af eh meid. We duimen voor elkaar!!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 1 november 2010, 10:39

Hey Sunny,

Ik kreeg ongeveer hetzelfde te horen bij de prof in Leuven, dat een nieuwe operatie meer kwaad dan goed zou doen (omwille van littekenweefsel zei hij wel).
Na elke buikoperatie kunnen nieuwe verklevingen ontstaan, vandaar dat hij er geen voorstander van is.
Ik verdraag Suprefact niet, heb dat enkel bij de eerste IVF gekregen maar het probleem is dat Orgalutran bij mij zijn werk niet doet, en Decapeptyl ook niet helemaal zoals het moet blijkbaar (mijn waarden bleven stagneren bij Orgalutran en waren weer gevaarlijk hoog bij Decapeptyl) :?
En nu ik een kunstmatige cyclus moest hebben met Oestrogel heb ik al twee keer op rij een natuurlijke cyclus die de boel in de war stuurt.
Hopelijk moeten we daar over enkele dagen allemaal niet meer over piekeren he, ik zou ZO opgelucht zijn als ik nu terug zwanger zou zijn... erin blijven geloven is niet altijd even simpel he...
Ik duim voor ons!

Noa09

fairy
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 oktober 2010, 22:24

Bericht door fairy » 1 november 2010, 22:04

Het probleem van veel opereren is ook dat bij elke operatie je vruchtbaarheid minder word, en dat is natuurlijk niet je bedoeling.

Bij mij duurde het altijd heel lang voordat de suprefact werkte, ik moet dat 2 maand doen eer dat dat goed werkt.
Nu ben ik bezig voor een 2 de kindje ( dochter is nu 2 jaar en 3 maand), voor mijn eerste kindje heb ik 5.5 jaar veel geduld en vele miskramen moeten doorstaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten