endometriose en lutenyl



DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 7 maart 2011, 12:45

zeg, stel nu dat ik overschakel op die homeopatische druppels, stop ik dan gewoon met cerazette? ( kdurf da gelijk nie voorstellen aan gyn, tis zo ne klassieken denker, hij vindt mijn geklaag over die bijwerkingen allemaal nogal onnozel en typisch vrouwelijk ' Maar de pijn is toch weg hé mevrouw, en de cysten zijn gekrompen, dus wat is het probleem?'grrrrrr, :roll: :roll:

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 7 maart 2011, 17:21

voila, de kogel is door de kerk!! een weegbeurt en gesprek met mijn man later zijn we tot het besluit gekomen dat het gedaan is met al diene vuilen brol in mijn lijf!!! (mijn man werd bijna ongemakkelijk als hij de bijsluiter van cerazette eens goed las!!, 3 kankers in de familie is meer dan genoeg!!)
gynaecoheel is besteld en cerazette verdwijnt in de vuilbak. Dan nog liever mijn regels en pijn dan die vervuiling van mijn lijf.

grts

fairy
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 oktober 2010, 22:24

Bericht door fairy » 7 maart 2011, 20:36

Pixi ik begrijp je vergelijking van cerazette en gynaecoheel niet helemaal. Gynaecoheel gebruik je als je ontstekingen hebt op je geslachtsorganen, heb jij dat dan ( en nee endo is geen ontsteking)?
Waarom vraag je niet iets anders dan cerazette aan je gyn, ik zit aan de Yasmin pil en heb geen bijwerkingen.
Je weet toch dat je endo erger wordt door ongesteld te worden? Elke keer krijg je meer endo door bloedverlies en die gynaecoheel houd niet je menstruatie tegen.
Als jouw berichten zo lees zou je misschien ook eens beter uitzien naar een gyn die meer bij jou past. Jijzelf schrijft dat hij een klassiek denker is en durft hem niks te vragen. Het lijkt mij juist essentiel dat jij en je gyn over dit soort dingen hetzelfde moeten denken en dat je niet bang moet zijn om vragen te stellen
Allé je moet het helemaal zelf weten hé, maar zomaar aan die gynaecoheel te gaan zonder overleg met je gyn is niet altijd een strak plan.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 7 maart 2011, 21:26

Fairy, ik ben geen volkomen dombo hé en weet ook wel dat ik terug ongesteld ga worden!!! En zoals je mij even op een 'fijne' manier duidelijk maakte dat je, blijkbaar, net als ik een medische voorkennis hebt, :evil: :twisted: , denk ik ook wel dat je wel zal weten dat elk progesteron diezelfde vervelende neveneffecten zal hebben als lutenyl en cerazette!
en die wil ik nou net vermijden...
Bovendien zorgt het voorkomen van diverse soorten kanker in je familie er wel voor dat je supervoorzichtig wordt met dingen die op de bijsluiter vermelden ' dat er een verhoogd risico op kanker werd vastgesteld' doe daar nog een snuifje oestrogenen (type Yasmin en dergelijke andere pillen) bij en 3 jaar inspuiten van allerhande hormonenrommel bij en er onstaat naar mijn persoonlijk gevoel een risico dat ik niet wens te nemen.
Nog liever pijn en maandstonden, dan de bijwerkingen die ik nu ervaar en de risico's die ik mogelijks neem!
Ik heb goede ervaringen met homeopathie en ik wil het product gynaecoheel een kans geven (al veel goeds over gehoord, ook bij endo).
elke mens is anders en ik reageer duidelijk sterk op hormonen (ook al bewezen tijdens onze ferti behandelingen) dus ik hoef je veroordelende, belerende toon niet echt, sorry.
En mijn gyn, tja , een goede gyn, maar voor hem telt enkel dat ik pijn- en cystenvrij ben, maar het leven en de liefde is meer dan dat...

fairy
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 oktober 2010, 22:24

Bericht door fairy » 7 maart 2011, 22:43

Ho joh, Pixi ik was je niet aan het aanvallen hé, het was een vraag waarom je vergelijking maakt omdat endo ook niet volledig onschuldig is als het ver gevorderd is. Ik wist niet dat je zo hevig deze vraag ten strijde zou gaan.
Natuurlijk ben ik net als iedereen op de hoogte van de gevaren die de pil met zich mee brengt, maar als je een endo patient ( die in dezelfde graad als mij zit, de ergste vorm) ontmoet hebt die een stoma heeft omwille van de gevorderde endo, dan is mijn keuze toch de pil, en dat is gewoon mijn keuze en ik hoop nog altijd dat ze iets anders ooit vinden.
Het zou fantastisch zijn als die gynaecoheel zou werken en dat die er ook voor zou zorgen dat je niet meer ongesteld zou worden. Maar volgens mijn gyn houd dat de menstuatie niet tegen en mag je gynaecoheel niet blijvend innemen ( daarmee bedoel ik 365 dagen op een jaar), en dus gaat het de endo niet tegen werken.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 8 maart 2011, 8:41

soms wou ik dat ze gewoon heel de rimram uit mijne buik haalden, ... :cry:

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 8 maart 2011, 8:58

Hey @fairy: ge ziet lichtgeraakt en slechtgezind word ik van die pillen :wink: :wink: sorry, begrijp je wel...idd 4de graad, een stoma, niet zo verstandig dan om te stoppen, maar mijn endo is nu redelijk onder controle door 7 maand lutenyl, cysten zijn gekrompen, droog of weg, dus ik waag het even met iets natuurlijkers. Ik geeft het een kans, neemt de pijn weer toe, dan schakel ik terug over, of overweeg ik toch operatie.
we zien wel wat de toekomst brengt

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 23 juni 2011, 10:12

Dag dames!

Ook ik heb endometriose. 2 jaar geleden vastgesteld bij een laparascopie.
Na 5 IUI behandelingen achter de rug te hebben, besloten ermee te stoppen, de pijn van de endo was té erg! Ook de invloed van Clomid en utro tijdens de IUI was er té veel aan. Ik reageerde overmatig op alle bijwerkingen!
Dan besloten om naar het UZ Leuven te gaan voor de endo laten te behandelen. Das was in oktober 2010.
Nu blijkt dat er pas in oktober dit jaar een operatie kan plaatsvinden om de endo te verwijderen.
In tussentijd van oktober 2010 tot nu aan de pil (Yasmin). Deze neem ik voortdurend door, met tussenbloedingen als gevolg waardoor ik regelmatig toch een pilstop moet inlassen.
Met Yasmin is niet alle pijn van de endo weg. Het is wel ietsje beter.
Nu heeft de gyne in het UZ me lutenyl voorgeschreven.
Om de pijn volledig te doen verdwijnen en geen bloedingen meer te krijgen, alsook ter voorbereiding van de operatie.
Jammer genoeg vind ik niet veel over Lutenyl. Buiten dat gewichtstoename, humeurwisselingen, vapeurs (kan niet erger worden als nu die vapeurs volgens mij),...

Is het werkelijk zo dat lutenyl helpt? Weegt het medicijn op tegen de kwaaltjes die ik nu op of ik ga ik er meer last van hebben? Blijft het bloedverlies wel degelijk weg, want ik lees ook dat dit gebruikt wordt om maandstonden op te wekken?

Veel twijfels en onzekerheid hier dus. Iemand die me meer raad kan geven?

Liefs

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 1 december 2011, 11:08

Hallo

Op 4 oktober ben ik gestart met Lutenyl.
Sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad, tot ik maandag een doorbraakbloeding kreeg.
Sindsdien heb ik opnieuw meer pijn, vooral in mijn rug.
De pijn is begonnen 3 weken geleden en straalt uit tot tussen mijn schouders.

Op de bijsluiter staat niet veel over de bijwerkingen van Lutenyl, laat staan over rugpijn.
Ik heb enkel (veel) ervaring met Orgametril.

Iemand ervaring met rugpijn en Lutenyl, ajb?

Alvast bedankt en groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten