endometriose en lutenyl



cinnekedm
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 september 2010, 22:24

endometriose en lutenyl

Bericht door cinnekedm » 30 september 2010, 22:28

Goeie dag allemaal,
in 2001 werd endometriose in ergste graad vastgesteld
na operatie in gasthuisberg met alle gevolgen vandien
niets moeten nemen van medicatie enz
in 2003 kon ik plots niet meer naar de grote toilet gaan resultaat
darmvernauwing door endometriose dit stuk darm plus eierstok dat in leuven werd behandeld door laseroperatie
werd verwijderd in asz te aalst.
later zagen ze in aalst dat mijn enige eierstok de eileider niet doorgangkelijk was resultaat
naar uz jette voor ivf wat dan al vlug isci behandeling werd
met jammer genoeg geen resultaat na drie pogingen
ben dan uit elkaar gegaan met vriend (ex)
en ze hebben mij dan de pil voorgesteld deze heb ik dan bijna drie jaar genomen.
tot vorig jaar ik last in ribben en longen kreeg en ze in spoed zagen dat ik een longembolie had dus stoppen met de pil was nodig en mocht deze niet meer herstarten.
kreeg dan 2x menstruatie op de maand 10dagen lang hevige pijn hevige bloedingen spiraal kon niet baarmoeder te klein.
dus kwam er zo wat op neer leer leer er mee leven we kunnen u niet geven om bloeding tegen te gaan.maar met die pijn is echt niet te leven.
dus ik ben dit jaar in maart naar uz jette gegaan bij prof cammu
die dan zegde je kan lutenyl nemen
heb deze dan in maart dit jaar (2010) gestart en vier maanden geen bloeding gehad.toen kreeg ik bloed verlies enkele dagen dan dag niet dan twee dagen wel dan 2dagen niet zo een 2maand aan een stuk 11sept deze maand verloor ik ook bloed 8dagen lang
toen bleef deze uit tot vandaag weer bloed en pijn de kop op stak.
nu is het wel zo dat bij laatste echo in uz jette bij vervangende prof van cammu waar ik vroeger bij terecht kon.zag op de echo dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dik is en dit zou niet mogen met inname van lutenyl.
en er een gezwel zit
dus 14okt 10 moet ik in uz jette binnen gaan en word dit gezwel verwijdert ze denken wel dat dit goed aardig zou zijn maar toch ben ik er niet echt gerust in.
heeft iemand dit ook mee gemaakt of wie heeft ook endo en wilt hier over praten voeg mij dan gerust toe op msn
want over endometriose de pijn en alles wat hier komt bij kijken denk ik echt dat je het zelf moet hebben en meemaken voor je over kan mee praten en het begrijpen.

groetjes cinneke

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 15 oktober 2010, 18:35

Hey Cinneke,

Amai, wat een lijdensweg! Ik hoop van harte dat dat gezwel goedaardig was, liever een zoveelste endo -cyste waarschijnlijk dan hetgeen ik hier niet durf uitspreken :(
Ik neem sinds augustus ook lutenyl, was er tot voor kort zeer tevreden van, wel al eens een doorbraakbloeding gehad (kverschoot wel efkes!) maar was vlug gedaan.
Nu moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weer meer en meer pijn begin te krijgen, de cysten op mijn eierstokken laten zich voelen en ook die vervelende anale pijn flakkert terug op (dit is wel iets wat mijn gyn voorspeld had, hij zei dat lutenyl niet zo effectief is voor darm - endo)
Ik wacht nog even af, want tot nu weegt het niet hebben van mijn maandstonden nog altijd op tegen die 'pijntjes' maar eind dit jaar is het herevaluatie van mijn endo en dan zal er besloten worden of ik toch dien geopereerd te worden.

nog veel sterkte
grts, gumi

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 15 oktober 2010, 20:12

hey cinneke

hopelijk de ingreep goed doorstaan gisteren ?


hey gumi
ik hoop dat ze toch nog met (andere) medicatie een operatie kunnen uitstellen
bij mij lukt het nu goed ... na 7 maand orgametril neem ik nu al 1 maand de minipil cerazetta en gelukkig nog geen bloedverlies gehad; soms heb ik wel al heel licht steekjes gevoeld in mijn rechterkant (bv als ik rechtsta) maar dat valt mee; ik heb nu wel al paar keer migraine gehad 's avonds...

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 15 oktober 2010, 20:19

ah, kheb ook dikwijls hoofdpijn, zou da van die pil kunnen zijn dan?
bv van rode wijn, vroeger nooit last van, nu 1 slok en boem = hoofdpijn (jammer, want klust wel een glaasje rood)

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 16 oktober 2010, 9:44

ja dat zou wel kunnen
zeker als t meer migraine is dan gewone hoofdpijn
:D maar nen kater is een bijwerking van iets anders hé hihi :wink:

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 16 oktober 2010, 15:24

:shock: :? 8) :oops: :wink:

romina
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 november 2010, 13:36

Bericht door romina » 10 november 2010, 13:54

Dag iedereen,

Ook ik neem lutenyl na endo operatie. (eind september)
Ik zou graag eens horen of jullie ook zo veel kwaaltjes ondervinden van deze medicatie
- constante druk in mijn hoofd.
- moe, heel erg moe en dit zorgt ervoor dat ik mijn werk niet meer deftig kan uitvoeren.
- libido ver onder 0.
- kilo's die erbij komen

Verder heb ik van de operatie zelf geen last meer, maar heb ik aan mijn rechterzijde een stekend gevoel. Ik moet pas over 2 maanden terug naar gyne op controle en zou graag weten of ik mij hier zorgen over moet maken of niet.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 23 november 2010, 20:44

hey

Wat een prookje moest worden, werd....
endometriose :twisted:

Niet alleen groeit er geen klein duimpje in mijn buik, maar een berg vol cysten
ipv een ranke elf wordt ik stilaan een puisterige ogur
ipv een lieftallige prinses, Cruella Duville
ipv Catwoman, the Virgin Mary
ipv smurfin, bromsmurf
ipv een springerige nimf, een tamme kabouter

ra ra ra, over welke 'fijne' bijwerkingen van lutenyl heb ik het nu?
Laatst gewijzigd door DVO pixi op 26 november 2010, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 23 november 2010, 21:15

hoi gumi

das zo mooi gezegd, voor nen hele boel sh*t

xxx
bieke

misschien toch eens melden bij je gyn en misschien kan hij je ook nog een andere medicatie geven met misschien mindere bijwerkingen maar ja ... dat is een beetje gokken misschien... ge kunt maar proberen hé

romina
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 november 2010, 13:36

Bericht door romina » 6 december 2010, 18:51

@gumi, het doet echt deugd om het zo eens te lezen, hoe kwaad het allemaal ook gaat, het tovert toch een glimlach op mijn gezicht.
je zit er 100% op!

Ik ben zaterdag terug bij de gyne geweest;
Lutenyl is nodig en we moeten door de kwaaltjes heen bijten! ik ben de stripjes echt aan het aftellen. Elke avond blij dat er weer eentje weg is, weer een dagje dichterbij.

Op 5januari moet ik terug op controle en hopelijk mag ik dan stoppen met lutenyl en bij MS starten met de neusspray, op naar de vorgende IVF.
(+volgende reeks kwaaltjes... :wink: )

Hoe lang moeten jullie nog behandeling volgen voor endo?

groetjes
Romina

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 2 maart 2011, 16:07

Hallo,

Ik schakelde gisteren over van lutenyl op cerazette. Blijkbaar is cerazette 'lichter' dan lutenyl, maar ik kan beide producten qua dosage moeilijk met elkaar vergelijken wegens ander soort progesteron. Online lees je weinig lovende kritieken over cerazette ( veel tussentijdse bloedingen, hoofdpijn, verminderd libido,...) toch beweert mijn gyn dat het minder van deze bijwerkingen geeft dan lutenyl. Iemand ervaring?

grts, pixi

annekekoekepanneke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 februari 2011, 10:38

Bericht door annekekoekepanneke » 3 maart 2011, 14:38

Hallo,


Ik ben ook sinds een tweetal weken begonnen met cerazette..Dit na een mislukte icsi poging.
Ik kan nog niet echt zeggen dat er verschil is kwa pil, heb zelf ook al lutenyl gehad.
Ik veronderstel dat ne mens al zoveel brol heeft moeten pakken dat ik niet meer weet van wat ik soms bepaalde symptomen vertoon..

grtjes,
anneke

tanja

Bericht door tanja » 3 maart 2011, 15:46

ervaring heb ik nog niet maar laat nu mijn gyn net hetzelfde over dat ding gezegd hebben als jouw gyn pixi :lol:
meer nog..je zou het niet merken, geeft geen bijwerkingen ..ah neen , t is net om bijwerkingen tegen te gaan :lol:

groetjes tanja

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 7 maart 2011, 11:49

hey
ik gebruik nu al 8 maanden cerazetta
en ben op weegschaal 6 kg aangekomen :cry:
aan mijn kleren is het - oef - niet te zien, k draag nog dezelfde broeken en zo...raar, maar misschien gelukkig maar...
ik ben er wel gefrustreerd door, stomme weegschaal
:evil:

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 7 maart 2011, 12:31

hey bieke,

Ja raar hé, ik ben van lutenyl ook ong 4-5 kg bijgekomen, echt hatelijk vind ik dat :evil: !!! Maar gek genoeg kan ik ook nog altijd in al mijn kleren, enkel een jeans die vroeger al op het kleinst was geraakt nu niet meer dicht, en jurkjes spannen wat op de heupen. Tzit hem vooral op mijn poep, billen en heupen. Ik hoop dat cerazette er nog geen schepje bovenop doet want eerlijk gezegd heb ik dan eigenlijk nog liever pijn dan mijn vrouwelijkheid, figuur, libido en gave huid volledig te zien verdwijnen :twisted: :evil:
Die homeopatische druppels, is da echt zo effectief? want ik overweeg sterk die rommel allemaal buiten te gooien!!( als je de bijsluiter leest van cerazette krijg ik al de harteklop ' verhoogde kans op borstkanker' ' als u een knobbeltje voelt onmiddellijk contact opnemen met een arts' waaaaah!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten