Endometriose - kunstmatige cyclus - constant bruinverlies



Plaats reactie
Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Endometriose - kunstmatige cyclus - constant bruinverlies

Bericht door Noa09 » 20 oktober 2010, 17:32

Hoi,

Speciaal een oproep gericht tot jullie, mijn endo-lotgenootjes.

Ik neem intussen alweer 10 dagen medicatie voor een cryopoging in kunstmatige cyclus (Oestrogel, is hetzelfde als Estrofem maar dan in gelvorm).

Ik heb, net als de vorige keer, echter weer heel fel last van bruinverlies! Vorige keer zeiden ze tegen me dat het geen kwaad kon, dat ik gewoon heel dun baarmoederslijmvlies heb (dat wil je toch niet horen he, als je daar medicatie voor neemt?), maar ik heb er echt geen goed gevoel bij. Wie van jullie heeft dit ook voorgehad?

Noa09, die weer serieus aan het piekeren is...

Anneke24
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 april 2010, 18:02

Bericht door Anneke24 » 22 oktober 2010, 11:06

Hey,

Ik heb ook enkele jaren geleden last gehad van continu bruinverlies, maar dat was wel in een andere situatie. Dat was toen ik op aanraden van een gynae de pil moest doornemen zonder pauzeweek (hij had een endocyste gevonden op echo en ik had toen nog geen kinderwens).

Na zes maanden kreeg ik echter dat bruinverlies (heel vervelend, zeker tijdens de vakantie) en ben ik naar een andere gynae gestapt. Die zei me dat dat normaal was omdat door die 6 maanden mijn baarmoederslijmvlies zo dun geworden was (hij vond toen geen cyste meer op echo).

Toen zat ik dus wel nog niet in behandelingen en moest ik de pil weer gewoon innemen, met pauzeweek. Het bruinverlies was daarmee weg, maar de cyste is ook teruggekomen (heb ik nu dus ontdekt :( )

Nu gaan we beginnen aan IVF, heb er nog niet opnieuw last van gehad (moet nog starten met alles). Maar ik weet dat ik het inderdaad echt vervelend en vies vond. Ik voel met je mee...
Als het een troost kan zijn, mijn gynae zei toen ook dat dat helemaal geen kwaad kon en niks wou zeggen.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 22 oktober 2010, 15:16

Hoi Anneke,

Superfel bedankt voor je reactie!
Bij mij is het bruinverlies verergerd sinds ik echt bezig ben met IVF, misschien komt het door de hormoonschommelingen dan?
Het is inderdaad knap lastig, ik loop intussen bijna twee jaar constant rond met inlegkruisjes of verband en word er ambetant van.
En bij momenten dus kei ongerust.
Ik heb vorig jaar tussen de inseminaties door ook een cyste gehad, van maar liefst 7cm voordat ze ontdekt werd :? Na een maandje pillen is ze gelukkig verdwenen.
Ik wil je alvast heel veel succes wensen met je eerste IVF-poging, hopelijk zit het allemaal een beetje mee vanaf nu he.

Liefs,

Noa09

Anneke24
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 april 2010, 18:02

Bericht door Anneke24 » 27 oktober 2010, 11:33

Ik dacht dat het eerder kwam door het niet hebben van maandstonden, dat je baarmoederslijmvlies dun wordt, maar ik heb misschien een verkeerde link gelegd tussen die twee toen. Of misschien is het gewoon een combinatie van hormoonbehandelingen en geen maandstonden?

In ieder geval heb ik (hout vasthouden) er nu nog geen last van na bijna drie maanden kunstmatige menopauze. Mijn cyste (ze hebben me niet gezegd hoe groot hij was) hebben ze verwijderd in augustus. Hij zat helemaal rond de li eierstok gewikkeld (dat vond ik ook niet echt geruststellend :? maar ben wel blij dat die cyste eruit is).

Het is echt aftellen nu naar de start. (En duimen dat ik er wat van gespaard zal blijven, van dat bruinverlies. Ik vond toen die paar maanden al meer dan vervelend genoeg.)

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 27 oktober 2010, 12:26

Hoi Anneke,

Maar best dat ze die cyste weggehaald hebben he, hoe langer die er zit hoe meer schade die mogelijk kan veroorzaken denk k zelf.

Ja, dat bruinverlies is echt ellendig...
Ik zit intussen weer aan de Utro, dus nu zal het snel weer witverlies worden (ook vervelend maar psychologisch toch minder belastend hihi).

Noa09

Anneke24
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 april 2010, 18:02

Bericht door Anneke24 » 28 oktober 2010, 11:47

Veel succes met je cryopoging. Wanneer krijg je er nieuws van? Ik supporter alleszins volop mee.

(Wat is utro eigenlijk?)

Dikke knuffel

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 28 oktober 2010, 16:46

Hoi Anneke,

Ik heb morgen normaal gezien een terugplaatsing, dus ik weet op 10/11 het resultaat denk k.
Utro = Utrogestan, witte bolletjes (progesteron) die je vaginaal moet opsteken om het progesterongehalte op peil te houden.
Ik word er heel erg moe en opgeblazen van en heb last van mijn darmen erdoor... niet leuk dus...

Noa09

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast