stents na operatie endometriose



Plaats reactie
Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

stents na operatie endometriose

Bericht door Vanes » 22 februari 2011, 14:01

hoi

ik heb deze maand een zware operatie achter de rug van endo, ik had endo op en in mijn blaas die dan tegen mijn baarmoeder was gegroeid en mijn eierstokken waren naar de voorkant van mijn baarmoeder toe getrokken door endo, dit was het miste om los te maken, het ergeste zou de blaas worden.

na de operatie vertelde mijn gynae dat de operatie anders was uitgedraaid dan voorzien.
ze dachten te beginnen met stents in mijn ureters te steken zodat die leiders naar de nieren achteraf niet konden dicht groeien en meer in problemen zou komen.
maar toen ze die wilde steken bleek dat beide ureters naar mijn nieren toe ook serieus aan getast waren en de stents van 3mm niet door de ureters konden door dat die vernauwt waren met endo.
dus geluk bij een ongeluk. alles hebben ze mooi kunnen verwijderen gelukkig!!!

ik ben 3 februari geopereerd, heb nog steeds heel veel last van mijn blaas en die stents. ik heb 2 weken een blaassonden gehad wat enorm vervelend en irritant was. nu zit ik nog met die stents die er pas de 3de maart uitmogen.
ik heb er heel veel last van, constante krampmen in mijn nieren en blaas, ik voel de stents maar al te goed zitten, dit had de gynae mij ook wel voor gewaarschuwd dat ik daar last van zou hebben en daar kan ik dan ook wel mee omgaan.

maar heeft er iemand die ook stents heeft gehad zoveel boed in de urine gehad? mijn gynae zegt wel dat het normaal is, daar heb ik pas voor gebeld en ze zegt dat het komt door dat die stents irriteren aan mijn blaas en dat ik wel is kan bloeden, maar ik bloed nu al 5 dagen elke keer als ik plas ziet mijn urine er bloedrood uit en de ene keer harder als de andere, maar maak me toch een beetje zorgen?

groetjes vanessa

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 22 februari 2011, 16:00

Vanes,

Ik heb na mijn endo operatie 6 weken stents gehad. Ik had er ook HEEL VEEL last van. Ik kon amper een half uur rechtstaan. Daarbij kon ik niet tegen die furadantine die ik moest innemen. Ik moest er dagelijks van overgeven en kreeg geen hap door mijn keel vd misselijkheid.

Wat de stents zelf betreft kan ik je maar 1 raad geven: rusten rusten rusten. Ik heb na de operatie 6 weken een ziekenhuisbed vh wit gele kruis in de woonkamer gezet waar ik dus bijna constant in lag. Ik wandelde wel eens tot op straat, of ging es rap mee naar de winkel. Maar dat was het dan... Kreeg te veel rugkrampen van de stents anders. En zoveel te meer je op de been bent zoveel te meer bloed of urine. Als je goed rust verdwijnt dat bloed.

Het moment dat de stents eruit gaan voel je je in 1 klap genezen! Laat dat een troost zijn.

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 22 februari 2011, 17:22

hey sunshine

je weet niet hoe blij ik ben op je reactie!
ik wist wel dat ik er van zou afzien, maar zo hard had ik zelf niet gedacht!
ik had er idd ook aan gedacht om een ziekhuisbed te plaatsen, maar had niet verwacht dat ik die ook zo hard zou nodig hebben, dus heb ik de 1ste 2 weken in bed door gebracht en 's avonds kwam ik even in de zetel liggen voor een uurtje of 3, dan terug bed in.

ik heb niks moeten innemen van medicatie, alleen antibiotica en heel heel veel pijnstillers dat ik de helft van de tijd high was.
en zo als jij zegt kan ik ook amper een half uurtje rond lopen en dan loop ik krom van de pijn door die krampen in mijn rug.

dank je wel voor je reactie, nu ben ik wat meer op mijn gemak, dus voor het bloed in mjn urine moet ik me zeker geen zorgen over maken :))
en nog meer rusten dan ik al doe... komt voor mekaar:))

groetjes

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 3 maart 2011, 19:43

hey sunshine ik wilde even laten weten dat je helemaal gelijk hebt ivm de stents, vandaag laten verwijderen en oh zo een zalig gevoel, idd alsof er niks aan de hand was:)
plots dat gevoel weer alles te kunnen doen is zalig
I'm so happy :D
groetjes vanessa

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 3 maart 2011, 22:35

Hey Vanessa,

Ben blij te lezen dat het je weer goed gaat!!

Liefs
Sunny

lieskem
Berichten: 181
Lid geworden op: 21 maart 2010, 20:17

Bericht door lieskem » 27 maart 2011, 17:08

Helaba,

Ben vorig jaar ook geopereerd aan endometriose en ze hebben bij mij ook 2 stents in mijn ureter geplaatst. Deze zouden 6 weken moeten blijven zitten hebben, maar ik kon echt niet meer van de pijn. Ook veel bloed in mijn urine.
Na het verwijderen geen last meer gehad.
Ben blij Vanessa dat je na het verwijderen ook geen pijn meer had!
Bij mij waren ze vergeten medicatie te geven die de samentrekkingen in je blaas tegengaan en dus de pijn zouden verminderen. Dit zeiden ze pas bij het verwijderen van de stents. :(
Ik was gewoon zeer blij dat ze weg waren.
Een jaar geleden ben ik in februari geopereerd en ben nu (na 3 ICSI-pogingen) bijna 11 weken zwanger, dus wel heel content dat ik toen heb doorgebeten.

Groetjes, Lieskem

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 27 maart 2011, 18:47

hy lieskem

ben blij om te lezen dat het bij jouw uiteindeijk gelukt is:)
ik heb 2 ivf pogingen achter de rug, en ben 4 dagen gelden terug gestart met de 3de poging, ik ben wel nog maar bezig met de pil en vanaf 10 april mag ik beginnen met de snufjes(suprefact)
had je voor je operatie ook al pogingen gedaan met isci of ben je pas begonnen met isci na de operatie?
ik heb toch wel wat schrik dat die operatie voor niet is geweest voor het zwanger te worden e, de pijn tijdens mijn menstruatie is in iedergeval weg, daar ben ik heel gelukkig om :P nu nog hopen dat er een zwangerschap uit voorkomt!

ik heb de 6 weken wel uitgehouden met moeite, maar heb dan ook heel veel pijn medicatie gekregen, zoals voor de samentrekkingen van de blaasen (buscopan) zalig als ik dat ingenomen had, maar had ook contromal, maar dat nam ik alleen voor het slapen in want anders kon ik niet inslaap vallen van die pijn! maar smorgens was dan echt een ramp om wakker te worden en voelde me high de hele dag door!! echt vervelnd die stenst e:)
maar het blijft voor een goed doel!!!

ik ben echt blij om te lezen dat na het verwijderen van endo het lukt om zwanger te worden, wij weten meer in mei ongeveer!!! ben echt benieuwd, maar durf er niet op te hopen!
waar was jij in behandeling?

groetjes vanessa

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 3 april 2011, 13:17

hey
ik heb vlug even een vraagje??

ik heb nog steeds last van mij pijlijke nieren?
herkennen jullie dat of hebben jullie achteraf geen last meer gahad van je nieren.
ik merk dat ik er feller last van krijg wanneer ik een glaasje alchol heb gedronken...

maak me een beetje zorgen...
6 april moet ik wel op controle gaan dus kan ik het daar wel vragen hoor, maar eigenlijk loop ik er al een 2weken mee rond, met die pijn! maar had ook voor het eerst terug mijn regels en dacht dat het daar wel aan kon liggen, ma heb nu nog steeds last...

alvast bedankt
groetjes vanessa

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten