behandeling endometriose met Zoladex



Plaats reactie
kaat2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 januari 2011, 22:32

behandeling endometriose met Zoladex

Bericht door kaat2 » 8 maart 2011, 14:48

Hallo,

Ik heb vorige maand kijkoperatie gehad, daar is endometriose vastgesteld. Alles is weggenomen maar ik moet 3 maanden nabehandeling krijgen met spuitjes Zoladex. Het is de bedoeling om mijn lichaam tijdelijk in een menopauze te brengen zodat de endo niet meer terugkomt, hopelijk toch. Daarna starten we met onze eerste IVF poging...

Heeft er al iemand ervaring met Zoladex????

Ik wist eerlijk gezegd niet dat endometriose zoveel voorkomt. Als ik die verhalen hier allemaal lees, ik ben er nog wat stil van...

Heel veel moed aan iedereen!

Alvast bedankt voor de steun, doet zo'n deugd!

Liefs Kaatje XXXXX

fairy
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 oktober 2010, 22:24

Bericht door fairy » 8 maart 2011, 15:25

Ik heb altijd zoladex gehad na een operatie. Het enige grote nadeel vond ik die dikke naald, ook al was de plek verdoofd nog deed dat pijn. En voor de neveneffecten van de menopauze had ik bio climal, het duurt even een week voordat het echt werkt. Succes want mijn wederhelft werd zot van mijn tirades, ik hoorde mezelf tekeer gaan en kon het echt niet tegen houden :lol: , ik weet dus nu al dat ik later niet te genieten ga zijn als ik echt de menopauze ga krijgen :?

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 8 maart 2011, 19:27

Hoi,

Ik zit nu voor drie maanden in een kunstmatige menopauze dmv Zoladex om mijn lichaam te laten herstellen na de bbz van dec.

Ben er goed ziek van: heel vaak migraine, misselijk, echt chagrijnig, last van darmen.

De gyn heeft Livial aangeraden om de bijwerkingen tegen te gaan maar ik ben daar nog niet mee gestart en weet ook niet of ik dat wel ga doen (hielp in het verleden niet).

Noa09

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 9 maart 2011, 11:06

Hey,

Ik heb 2 keer 3 maanden zoladex moeten nemen voo rmijn endometriose operatie om alles goed laten uit te drogen. Dat is nu dik 2 jaar geleden. Ik moest er ook livial bijnemen tegen de bijwerkingen. Ik had vooral last van nachtelijke opvliegers en nat van het zweet wakker worden. Voor de rest viel het nogal mee. Ik was er dan door verlost van mijn helse menstruatiepijnen door de endometriose. Ik had véél liever de ongemakken van de zoladex dan de menstruatiepijn! Ik geloof dat ik elke maand een spuit moest krijgen,en dit 3 maanden na elkaar (precies een schroevendraaier die ze in je vel schieten! )

Annemie2
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 april 2011, 19:01

Bericht door Annemie2 » 31 mei 2011, 21:52

Ook ik heb drie maanden Zoladex gehad en ik was daar heel goed mee af. Geen pijn meer. Het enige waar ik last vanhad waren de "vapurkes". In het begin vond ik dat kei grapig, maar na een twee maand was ik ze kotsbeu. Gelukkig was een anderhalve maand na de laatse spuit ook alle bijwerkingen weg.

Hey Sunshine: ben jij ondanks endomitriose, zwanger geworden? Dat geeft me dan toch een beetje hoop :)

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 9 juni 2011, 22:28

Hey Annemie,

Ik heb 6 maanden zoladex gehad. Dan is feb 2009 geopereerd nadat alles goed uitgedroogd was van de endo. Dan 6 maanden op de natuurlijke manier proberen zwanger worden zonder succes (zwemmers van ventje waren ook niet 100 %). Dan 2 verse IVF behandelingen in Leuven gedaan. Bij eerste behandeling werd ik zwanger, maar vroege miskraam, tweede behandeling niet zwanger. Dan overgestapt naar Jette voor ivf. Ik ben nu bijna 35 weken zwanger van ingevroren embryos!! Er is dus zeker hoop!! Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten