Endo en aan de pil tussen twee verse pogingen door



Plaats reactie
Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Endo en aan de pil tussen twee verse pogingen door

Bericht door Noa09 » 1 juli 2011, 17:04

Hoi,

Ik moet tussen twee verse ICSI-pogingen in de pil aan één stuk doornemen omwille van de endo (graad IV).
Ben gestart op 17/6 en mag pas stoppen met de pil op 12/08.

Vroeger nam ik altijd Microgynon 30, maar omdat ik nu een nieuwe gyn heb en aangaf dat ik steeds last had van bruinverlies heeft mij me na een week pillen doen switchen naar Microgynon 50. Het bruinverlies en bloedverlies blijven echter aanhouden, en ik heb steeds meer menstruatieachtige buikpijn, last van mijn darmen, en een opgeblazen gevoel. Welke pil nemen jullie, en hebben jullie ook zoveel last van tussentijds verlies en/of endopijn tijdens pilgebruik?

Noa09

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 2 juli 2011, 17:28

hoi noa09
ik neem nu al een jaar cerazetta(= minipil)door en geen enkele keer bloed/bruinverlies gehad
heb geen ervaring met andere pillen sinds de endometriose (ook graad 4)

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 2 juli 2011, 20:28

Hoi Bieke,

Tx voor je reactie!
Heb vroeger al eens Cerazette gehad maar weet niet meer hoe ik daar op reageerde, was nog voor de endo-operaties (intussen al drie gehad).
Misschien kan ik Cerazette voorstellen, ik ga waarschijnlijk toch terug naar de ferti-gyn moeten voor controle volgende week.
Maar ik vrees een beetje dat de minipil niet zwaar genoeg gaat zijn voor mij, ik heb blijkbaar een heel sterke natuurlijke cylcus (die jammer genoeg niet regelmatig is).

Noa09

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 4 juli 2011, 8:59

Hey Noa!

Ik nam Yasmin. Heb ook endo, ben momenteel wel niet bezig met behandelingen want ben in afwachting van een operatie. Yasmin moest ik ook doornemen. Na een 2tal maanden kreeg ik daar ook tussentijds verlies van. Maar misschien moet jij ze niet zo lang nemen tussen behandelingen door en helpt ze jou wel?
Momenteel 1 week aan Lutenyl, maar al 2 weken licht roze verlies tot af en toe wat bloedverlies. Wordt er stilletjes aan gek van, want verlies betekent hier ook pijn, last van darmen, ontzettend moe,...

Liefs X

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 4 juli 2011, 11:13

Hoi Flowertje,

k Ben blij met je reactie, dacht al dat ik zowat de enige was met zoveel last :?
Ditmaal moet ik de pil in totaal 57d aan één stuk doornemen, normaal is dat wel korter.
Ik word ook kregelig van dat verlies want ik heb constant last en kan zo de behandelingen ook niet een beetje van me afzetten, mijn buik maakt me letterlijk ziek... alsof de behandelingen op zich nog niet ellendig genoeg zijn :evil:
Soit, het is 'fijn' te weten dat ik niet de enige ben, een beetje begrip doet zoveel he...
Hoop dat je lichaam snel went aan de Lutenyl zodat je verlost raakt van de inlegkruisjes maar vooral van alle ellende, hier doen mijn darmen héél moeilijk voor 't moment pft...

Noa09

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 4 juli 2011, 12:50

Pffff, ik ken je gevoel!!
Dat verlies is allesbehalve fijn en belemmerd me in héél mn doen!! Ik heb momenteel vakantie, maar om dan met constant bloedverlies te zitten is niet fijn, daarbij vindt mn ventje het natuurlijk ook niet prettig want er gebeurt hier helemaal niets meer :wink:
Of het normaal is weet ik niet, ze vertelden dat er wel een hevige bloeding zou komen, maar ik heb zoiets van ofwel een fantsoenlijke bloeding en gedaan ofwel niets, want dit werkt absoluut niet!
Dus je bent zeker niet de enige die er kregelig van wordt :roll:

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten