Wie kan mij helpen? Endometriose en arbeidsongeschikt



Plaats reactie
evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Wie kan mij helpen? Endometriose en arbeidsongeschikt

Bericht door evaernewijck » 11 juli 2011, 11:44

Mijn verhaal in het kort. Sinds 2008 heb ik 4 operaties wegens endometriose achter de rug. En 6 mislukte ivf's. Mijn laatste poging was in mei en daarna volgde mijn laatste operatie. Ik zit nu thuis sinds 24 september 2010 en kan niet gaan werken door de pijn maar ik verveel me zo hier thuis.

Is hier nog iemand die arbeidsongeschikt is door de endo? Hoelang? Wat gebeurd er als ik 1 jaar ongeschikt ben, krijg ik dan een invaliditeitsuitkering? Kan ik deeltijds werken en een ziekteuitkering krijgen?

Ik weet een heleboel vragen maar als ik google lijkt het wel alsof ik de enige ben die door de endo niet meer kan werken.

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 16 juli 2011, 9:43

Hoi,

Ik heb het ook nog niet gehoord, eerlijk gezegd, dat je er niet door kan gaan werken, maar iedereen reageert anders eh.
Ik vermoed niet dat je invaliditeitsuitkering gaat krijgen na een jaar, want daar gooien ze niet mee. En al zeker niet als "ze niets aan je zien".
Niet slecht bedoeld eh, maar dat is jammer genoeg de realiteit.
Deeltijds werken en ziekteuitkering bij ontvangen, daar vrees ik ook voor. Ikzelf heb reuma op de weke delen van mn lichaam, waardoor ik 1.5 jaar geleden ben moeten stoppen met werken wegens te zwaar.
Ik kreeg geen deeltijdse uitkering bij indien ik deeltijds zou gaan werken. Hun antwoord was "je moet maar een job zoeken die je voltijds kan volhouden, zoniet moet je leren omgaan met je verlies van inkomen".
Dus ik vrees ervoor meid.
Al kan je natuurlijk altijd proberen.

Dori33
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 juli 2011, 18:35

Bericht door Dori33 » 26 januari 2012, 20:16

Ik word binnen drie maanden geopereerd en ben enorm moe. Dat maakt het erg moeilijk om m'n job vol te houden. Ik weet niet hoe lang ik het nog red. Ik snap je dus volledig en wil je zeggen dat je zeker niet de enige bent die niet meer kan gaan werken door de endo.

Sterkte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten