drf donnez en technieken



Plaats reactie
endometriose
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 juli 2011, 21:59

drf donnez en technieken

Bericht door endometriose » 22 juli 2011, 22:08

Beste,

Bij mij vrouw werd endometriose graad 4 aangetroffen na laporascopisch onderzoek. Wij werden doorverwezen naar Leuven. Omdat de wachttijden daar zo lang oplopen vraag ik mij af of Dr Donnez uit Brussel een plausibel alternatief is. Ik lees verscheidene positieve verhalen hier rond en wij denken er sterk aan deze dokter op te zoeken om de wachttijd toch wat te verkorten. Gebruikt de dokter eveneens de CO2 lasertechniek? Spreekt de dokter ook nederlands en wat is jullie gevoel bij deze dokter? alvast bedankt.

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 23 juli 2011, 18:07

Bij mij is het identiek. Houdt het niet uit van de pijn en moet wachten en enkele onderzoeken krijg ik eind september en oktober. Bij de gyn zelf kan ik pas terecht in november. Wachttijd voor een operatie zal ongeveer een jaar zijn. Een jaar is lang als je dagelijks pijn hebt.
Ik weet niet wat die dokter in Brussel juist kan maar mij hebben ze gezegd dat Leuven de enige zijn met de lasertechniek.

annes
Berichten: 31
Lid geworden op: 8 juni 2010, 7:14

Bericht door annes » 23 juli 2011, 20:58

Hey,

Ik ben zéér positief over deze dokter! Heb in jan 2010 mijn operatie bij hem gehad (ook laser!), nadien 3m zoladex en dan onmiddellijk in jette gestart met ivf (mijn gyné had ervoor gezorgd dat dit mooi kon aansluiten). En hip hoera... onmiddellijk zwanger! Nu trotse moeder van een dochtertje van een half jaar!

Ik heb vele kilometers moeten doen, maar mijn gyné had gezegd dat hij me enkel naar de besten in hun vak wilde sturen en dat was donnez voor de endo en jette voor de ivf!

PS Donnez heeft vlaamstalige assistenten en als ik het me goed herinner, probeert hij ook zelf een woordje vlaams te spreken. In elk geval, een superziekenhuis en nooit 'hinder' ondervonden van de anderstaligheid!!!

veel succes

endometriose
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 juli 2011, 21:59

Bericht door endometriose » 25 juli 2011, 10:20

Hallo

Alvast bedankt voor het supersnelle antwoord. Annes, dikke proficiat met jouw dochter! We nemen het nu zeker in overweging om bij Dr Donnez een afspraak te maken. Mijn Frans zal wel wat Frans met haart op zijn, maar dat moet wel lukken :)

Annes, mag ik vragen hoe lang de wachttijd uiteindelijk in beslag genomen heeft voor de operatie? Bij wie bij je dan terecht gekomen voor de IVF in Jette, bij prof. Devroey of iemand anders?

Groetjes

Ranonkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 8:42

Prof. Donnez

Bericht door Ranonkel » 10 augustus 2011, 8:47

Hallo,

Ik ben zelf geopereerd door Prof. Donnez voor endometriose en ben zeer tevreden.
Januarie 2011: gebeld voor een 1ste consultatie
April 2011: consultatie
Juni 2011: geopereerd.

Prof. Donnez doet zijn uiterste best om nederlands te spreken, evenals een aantal assistenten en verpleegkundigen op de afdeling.

Veel succes!

endometriose
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 juli 2011, 21:59

Bericht door endometriose » 12 augustus 2011, 23:15

Hey Ranonkel,

Jouw commentaar heeft mij alleszins wat moed. Het hele lange wachten zie ik totaal niet zitten. Ik heb ondertussen een afspraak in september bij dr donnez.

Mag ik jou nog iets vragen? Als je het niet ziet zitten om te antwoorden, geen probleem. Hoe heb jij het herstel na de operatie ervaren? Ik lees dat er soms weken tussenzitten vooraleer je opnieuw kan gaan werken.

Groetjes
Annelies

Ranonkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 8:42

Bericht door Ranonkel » 14 augustus 2011, 10:39

Hallo,

Prof. Donnez voorspelde 2, max. 3 dagen hospitalisatie maar ik ben de dag na mijn operatie al naar huis mogen gaan.
De revalidatie thuis zijn uiteindelijk wel 4 weken geworden ipv. de voorspelde 2.
De nabehandeling brengt de nodige "warmteopstoten" met zich mee.

Ongetwijfeld zal het bij iedereen anders zijn maar ik vind dat het, al bij al, goed meevalt.

Good luck!

endometriose
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 juli 2011, 21:59

Bericht door endometriose » 14 augustus 2011, 11:31

Thx :)

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 16 augustus 2011, 11:15

hallo,

Zit dr. Donnez in UZ Brussel?

Ik heb endo graad 3, heb heel veel pijn bij ms, maar ik twijfel of ik me zou laten opereren. Mijn fertiliteitsgyn heeft het destijds niet gedaan en heeft me laten overschakelen naar IVF. Ondertussen ben ik gestart met IVF 4, bij IVF 2 heb ik een mk gehad op 8 weken. Dus zwanger worden met endometriose kan maar ik vraag me toch af of dit geen nadelige invloeden heeft.

endometriose
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 juli 2011, 21:59

Bericht door endometriose » 23 augustus 2011, 11:29

Dag Fee,

Sorry voor de late respons, maar we zijn er nog een aantal daagjes tussenuit geweest tijdens het verlof.

Prof Donnez zit niet het in het UZ maar in Saint Luc
http://www.saintluc.be/

Ik heb een cyste op mijn rechtereierstok en mijn gyn heeft de onmiddellijke start van IVF afgeraden, aangezien door de hormonale stimulatie ook de cyste zou toenemen in grootte. Pick up via de rechtereierstok zou toch zo goed als onmogelijk zijn.
Het is in het algemeen zo dat de endometriose door de hormonale stimulatie enkel nog maar verergert. Ga gerust eens horen naar een tweede mening. Je kan maar informeren.

Groetjes

Annelies

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 23 augustus 2011, 22:42

hallo endometriose,

bedankt voor de info.
Ik heb wel geen cystes en dat is de reden waarom mijn gyn niet wil opereren.
Heb ik ook al gehoord dat de endo verergert door stimulatie.
Maar je hebt gelijk, informeren kan geen kwaad é.

Groetjes

zucht
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2012, 10:26

Bericht door zucht » 23 mei 2012, 10:44

prof donnez was voor mij alvast een aanrader
via mij nieuwe gyn, vlug afspraak gehad
september 2O11
terug na verschillende onderzoeken
Januari 2012
laprascopie 27 februari 2012
3 dagen ziekenhuis en herstellen thuis

Enige nadeel..het franssprekende ziekenhuis,
ze proberen wel maar toch
na helse lapratomie bij eigenwijze gyn in oostende
was dit een verademing
na 4 weken voelde ik me al stukken beter,
een paar dagen na de operatie direct op Zodalex voor 3 maand, en nu gestart met 3 IXCI poging

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten