zwanger na operatie leuven



Plaats reactie
Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

zwanger na operatie leuven

Bericht door Ninaatje » 11 augustus 2011, 13:42

Hopelijk kan mijn verhaal iemand helpen.
In 2007 werd na een operatie ondekt dat ik endometriose had. Daar ik een grote kinderwens had zijn we vlug naar Jette getrokken om met IVF te starten. Na 7 mislukte pogingen (4 verse en 3 cryo pogingen) nog steeds niet zwanger. Men zei dat het wel zou lukken ook al was mijn endometriose enorm erg. Mijn gynaecoloog in Oostende vond dat het genoeg geweest was en hij stuurde me richting Leuven (Gasthuisberg). Daar ben ik opgevangen geweest door het beste endometrioseteam ter wereld (in mijn ogen dan toch). Ze waren er begripvol en ik voelde me er geen nr. maar een persoon. Na tal van onderzoeken moest ik een zware operatie ondergaan om alle endo weg te halen. De operatie duurde dan ook 7 uur. Na een revalidatie van enkele maanden ben ik in Leuven mijn IVF gestart. Terugplaatsing van 2 embryo's. Er waren eerst 2 vruchtzakjes. Jammer 1 tje haalde het niet en gelukkig het andere haalde het. Na een prachtige zwangerschap ben ik nu een trotse mama van een dochtertje! En dit allemaal dank zij een prachtig endometioseteam en een prachtig fertiliteitsteam in Leuven!!
Laat je opereren zodat de endometriose weg is en begin dan pas aan je IVF. Andersom lukt het volgens mij niet.

Aan al mijn lotgenoten met dezelfde problemen.
Veel succes!!!
Ninaatje

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Jette versus andere centra

Bericht door Noa09 » 11 augustus 2011, 16:56

Hoi Ninaatje,

Betekent dit dan dat ze het in Jette niet 'nodig' vonden eerst zoveel mogelijk endometriose weg te halen? Ik krijg nl. heel vaak te horen van lotgenoten dat ik, net omdat ik endo graad IV heb, beter naar Jette zou gaan, omdat zij zogezegd de top zijn. Ik was eerst in behandeling bij LIFE Leuven waar ik ben vertrokken owv een vertrouwenskwestie en ben sinds begin dit jaar in behandeling bij Jan Palfijn Gent.

Noa09

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 11 augustus 2011, 17:27

hey, inderdaad in Jette vonden ze het niet nodig om de endo weg te halen. In Leuven waren ze er zeker van dat zo lang ik endo had, weinig kans had om zwanger te worden. En gelijk hadden ze!! Ik ga bij Dr. Tomassetti. Een pracht vrouw die alles doet om je te helpen!
Groetjes

Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 11 augustus 2011, 18:52

Hej,
Bij mij is het helemaal anders gelopen in Jette: daar werd bij de laparoscopie vorig jaar endo graad 3-4 vastgesteld en ze hebben die daar terstond weggesneden (er zat een grote cyste rond m'n linkereierstok en m'n rechter was helemaal verkleefd (ze kleefden ook tegen elkaar, boel moet er lief uitgezien hebben...). Denk dat de cyste ook tegen m'n darm drukte, maar er waren geen verdere verklevingen dus konden ze alles blijkbaar goed genoeg wegsnijden zonder laser). Dan volgde 4 maanden menopauze om de laatste endo-haarden weg te krijgen.

Enfin, ze hebben dus alles eerst weggesneden en zijn dan pas met de IVF begonnen en dat heeft goed gewerkt: ben nu zwanger na de 2de poging. Dokter heeft bij de start van poging 1 zelfs even getwijfeld of ik toch niet eerst nog natuurlijk best kon proberen, maar hij (en ik ook) wou liever niet het risico nemen dat het meteen terug zou komen dus dat was in overleg.

Misschien hebben ze wel geleerd uit verhalen zoals het jouwe, ofwel hangt het toch nog af van dokter tot dokter? Het blijft toch allemaal maar afhangen van de inschatting van de dokter die je (soms toevallig) voor je hebt (ik ben geopereerd door een vervanger van mijn dokter want die was in verlof en ben ervan overtuigd dat mijn eigen dokter misschien wel een andere beslissing had genomen).

Maar het klopt wel als een bus volgens mij: eerst de endo laten wegsnijden en dan pas behandelen. Elke behandeling, elke cyclus heeft anders toch weer z'n effect op die endo, he...

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 12 augustus 2011, 8:34

Ninaatje, ik ben blij je verhaal te lezen! Aan dit soort verhalen heb ik nood!
Wij waren in behandeling in Hasselt. Hebben 5 IUI's gehad zonder resultaat toen de fertiarts besloot om over te schakelen op IVF omdat IUI geen oplossing was.
Hij was op de hoogte dat ik endometriose heb, maar maakte zich daar niet druk in, dat kon geen kwaad, daarmee zou IVF ook wel lukken.
Maar door de hormonen van de IUI kreeg ik steeds meer en meer endo pijn en was ik letterlijk op!!
En toen heb ik besloten om eerst de endo laten te behandelen en dan pas te starten met IVF, ookal vond mijn fertiarts dat helemaal niet nodig.
Wij zijn toen ook naar Leuven gestapt en staan momenteel nog steeds op de wachtlijst. Normaal zou de operatie in oktober plaatsvinden, maar tot op heden heb ik daar nog geen bevestiging van gehad.
Het is moeilijk ondertussen al zolang "stil" te liggen en niet te werken aan onze kinderwens, maar starten met ivf wou ik absoluut niet vooraleer de endo onder controle was!
Dus ik ben blij je verhaal te lezen en hoop op een dag hetzelfde te mogen schrijven als jou!

Liefs X

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 12 augustus 2011, 20:03

Hey Marit, proficiat met je zwangerschap! Geniet er maar ten volle van. Ik kan best geloven dat er ook in Jette veel mensen goed terecht kunnen. Gelukkig maar! Ik zat blijkbaar niet echt bij een goeie arts. Hij heeft ook nooit eens iets anders gedaan. Wat ik jammer vond! Heb wel later vernomen dat er andere artsen waren die meer van endo afwisten.

Veel succes met je zwangerschap!
groetjes

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 12 augustus 2011, 20:18

Hey Flowertje, jammer dat de wachtlijst zo lang is! Ik had een geluk bij een ongeluk. De endo was zo erg dat ze na 2 maanden me tussenin genomen hebben. Ik hoop echt dat je operatie vlug kan gebeuren!! Je zit daar ook bij de beste mensen. Na de operatie kan je dan vlug met de IVF beginnen. Of mss lukt het dan wel gewoon.

Mocht je vraagjes hebben i.v.m. de operatie dan weet je me te vinden,hé.

Veel succes en ik leef met je mee!
Liefs
xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten