ervaringen operatie Leuven privacy



Plaats reactie
Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 25 januari 2013, 12:34

Mouche, hou me op de hoogte hoe het dinsdag gegaan is eh.. Sterkte

ik heb in ieder geval al zenuwkessssss

xx

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 30 januari 2013, 12:02

Hey Nessatje,

Als ik jouw was zou er eerst voor zorgen dat de Endo uit je lijf is!!
Ik spreek uit ervaring....heb 5 verse icsi behandelingen achter de rug en allemaal negatief!!!
Dit komt door de Endo!!!!

Hey Sel84,

Gisteren ni zo'n goei nieuws gekregen, maar we moeten voort é! :cry:

Operatiedata nog niet exact gekend, maar zal voor in het najaar zijn! Dus toch 1 jaar wachten in totaal, want sta er vanaf vorig jaar oktober op de wachtlijst!
Maar ze hebben me gist uitgelegd hoe dat komt.....tijdens de operatie zijn er 4 chirurgen aanwezig (1 darm, 1 urine en 2 voor baarmoeder en eierstokken) En om hun planning allemaal samen te leggen, en er veel vraag naar is voor deze operaties....is de wachtlijst lang!!!
In ander ziekenhuizen opereren ze je vroeger, maar moet je 2 tot 3 x onder narcose gaan, omdat daar niet elke chirurg aanwezig is op hetzelfde moment!!! Allé dat is wat Dokter Tomasettie mij vertelde!!
En onder narcose gaan is zowiezo niet goed voor je, dus ja......wachten we maar é! Vind ik niet zo leuk, maar ja.....

De operatie zal zekers 6u duren....dat hebben ze al uitgerekend door de ernst van de verklevingen......en ze gaan ook nog stents plaatsen, ook kan ik wakker worden met een tijdelijke stoma.....het kan zijn dat ze een stuk dikke darm moeten verwijderen (maar het kan evengoed niet zijn) Dat konden ze niet met 100% zekerheid zeggen. Ik zal hiervoor ook nog een document moeten tekenen, dat ze dat mogen uitvoeren tijdens de operatie, moest het moeten.
Ook vroeger ze, of er nog een kinderwens was, want dan gingen ze heel voorzichtig te werk aan de linker eierstok....(deze zit helemaal onder de verklevingen) Ipv met de laser te werken, gaan ze bij de linker eierstok het met mes doen...want laser is gevaarlijk om snel iets kapot te branden......
Ik ga dan aan de hand van de operatie 4 tot 10 d in het ziekenhuis moeten blijven, met 4 tot 6 weken thuis, pfff.... :cry: :cry:

Ook vond de chirurg het chapeau van mij dat ik nog kon afvallen met de Orgametril die ik nu al maanden inneem....want normaal kan dat niet zei de chirurg! Ik zei, jawel, ben gewoon gezonder gaan eten, en het snoepen en het vettig eten gelaten....en er is al 3kgr af hihihihi :lol:

Hoe was het gisteren bij jouw meid!!! Ben ook benieuwd!!! Dikke knuffels

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 7 februari 2013, 10:14

Hela meid!


Oh dat is inderdaad niet zo goed nieuws :( positief proberen te blijven en trek je op aan de verhalen hier!!!
En praat met iemand, dat je er niet alleen mee blijft zitten!!!

Ik vind het wel niet kunnen dat je zo lang nog moet wachten!!!!!
Ik had 3 chirurgen, uroloog, gynea en dan abdominale..

Ik ben van gisteren thuis, heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben nu nog thuis tot eind van de maand.

De cyste was 8 op 4 cm terwijl de MRI maar 3cm zei.
De blaassonde zit er nog in en de stents ook.
Ik heb ook een paar dagen een morfinepomp gekregen en een buiksonde.
Al bij al ben ik blij dat het eruit is maar ik ben enorm verzwakt en heb het temenens onderschat.

Mijn eileider is beschadigd met littekenweefsel dus raden ze IVF aan.

Pffff meid toch, het is toch zo een gedoe

kan ik iets voor je betekenen?


dikke dikke oprechte knuffel
x

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 19 april 2013, 12:46

Wie heeft er al Lutenyl genomen?

Ik neem momenteel cerazette maar blijf doorbraakbloedingen krijgen dus raad de gynea lutenyl aan..

maar ik heb schrik van de gewichttoename.. bij ceratzette heb ik er totaal geen last van gehad maar omdat die stomme spottingen blijven ben ik dit beu!!!

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 19 april 2013, 13:00

Hey

ik neem sinds september 2011 Lutenyl, om mijn endo (graad 4) onder controle te houden.
Na ongeveer een 1,5 kreeg ik toch een doorbraakbloeding - heel licht, geen vloed - die een goeie 2 weken geduurd heeft.
Maar daarna niks meer.

Ik ben op die tijd een 2kg bij, die ik er jammer genoeg niet afkrijg, tenzij ik helemaal stop met eten :roll: ...
Maar ik heb al vrouwen gehoord die 8kg verdikken, dus dan valt het bij mij nog reuze mee. :)
Vervelende bijwerking bij mij: nachtelijke vapeurs (warmteopwellingen) en soms wat hoofdpijn.
Maar alles is beter dan mijn regels!

groetjes

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 19 april 2013, 20:27

Hey Kelly N.

Ik was op 3m tijd 5kg bijgekomen, toen heb ik ervoor gekozen om de Weight Watchers te volgen! En mag met trots zeggen dat er nu op 3m tijd....6,3kgr deraf is!!!
Dus het kan, als je echt niet wil bijkomen van de medicatie!

Ik heb ook endo in graad 4, en ben aan het wachten op mijn operatie in Leuven (sta op ne wachtlijst) en zal wss in het najaar plaatsvinden...

En jij?

Mouche

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 19 april 2013, 20:51

Hallo

Ik werd in 2008 en 2010 geopereerd in GHB.
Endo zat vooral op mijn rectum (reservoir stoelgang).
In 2008 had prof. D'Hoore het 'afgepeld' maar na een jaar was het alweer terug. Dus in 2010 werd mijn rectum verwijderd en kreeg ik een tijdelijke ileostoma en uiteindelijk (na een extra operatie) een J-pouch. Daarna kreeg ik ook nog een littekenbreuk, wat maakte dat ik op 8 maanden tijd (2010-2011) 4 keer geopereerd werd.

Ondertussen zit alles alweer helemaal verkleefd. Ik heb heel veel littekenweefsel - die extra operaties deden er natuurlijk geen deugd aan - en een beruchte 'frozen pelvis'.

Qua pijn klaag ik niet - ik heb ondertussen wel een hoge pijngrens opgebouwd. Lutenyl = geen regels = véél minder pijn.
Maar aangezien er ook littekenweefsel op mijn plasgaatje zit - ik had al 6 keer een blaassonde - duurt het 's morgens zo'n 5 minuten eer mijn blaas leeggeplast is. Gelukkig doet het (nog) geen pijn.

Ik heb mijn deel dus wel ruim gehad, maar ik vrees dat het hier voor mij dus nog niet ophoudt...
:(
Meer details over mij vind je hier zeker terug. Klik maar eens op mijn profiel. :wink:

groetjes

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 24 juni 2013, 22:02

Na de operatie, hoelang duurde het eer jullie terug jullie oude zelf waren?

Mijn operatie is nu haast 5 maanden geleden, ik ben nog altijd niet de oude.. Ik ben eerder een ijskoningin geworden, en heb niet graag dat men mij aanraakt..
Blijkbaar is de endo ook terug, misschien dat dat een rol speelt alhoewel ik het de vorige keer zo niet ervaarde.. zucht

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 1 augustus 2013, 13:49

Maandag op gyneacologische echo geweest in Leuven.
Blijkbaar terug een endo-cel in de blaas, terwijl ik er 6 maand geleden aan geopereerd ben.
En aan de linker sacro uteriene band en aan de rechter band ook een cel.
ze zijn nog klein, maar ze zijn er...
zucht ik weet niet wat doen..

weer voor een operatie gaan? of niet?
terug in Genk? of wachten voor in Leuven te gaan?

Zekerheid dat het wegblijft is er toch niet, het kan alleen maar groeien ondanks de pil.
En als ik stop met de pil om zwanger te worden kunnen de cellen zeker groein.

Ik heb raad nodig, kan iemand me haar bedenkingen, ervaringen meedelen aub??


2 operaties op een jaar, is dat niet te veel? Laat ik de cystjes gewoon zitten nu ze nog klein zijn, maar wat als ik last blijf hebben?

Iemand, aub?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten