ervaringen operatie Leuven privacy



Plaats reactie
baboesj
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 september 2011, 20:17

ervaringen operatie Leuven privacy

Bericht door baboesj » 12 september 2011, 20:21

Na hier veel te lezen, heb ik besloten om ook iets te posten.

Ik moet in oktober geopereerd worden in Leuven wegens zware endometriose.

Nu een beetje mijn rare vraag: hoe hebben jullie dit ervaren op een tweepersoonskamer? Is er sprake van genoeg privacy? De zondag moet je daar een laxeermiddel nemen. Het lijkt me niet zo plezant als je met 2 op 1 kamer ligt en aan elkaars deur moet staan trekken omdat je nodig moet :wink: .

Ik zou voor een éénpersoonskamer willen gaan, maar ik weet niet hoe hoog de rekening zal oplopen wegens extra ereloonsupplementen...

Waren jullie verder tevreden?

Alvast heel erg bedankt!

Fientje25
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 juli 2011, 19:07

Bericht door Fientje25 » 12 september 2011, 23:01

Hey,

Ik ben vorig jaar ook geopereerd aan endometriose aan de blaas.
Ik heb ook een dag voor de operatie moeten starten met medicatie om de darmen proper te maken.
En ik was heel blij dat ik een kamer apart had, alleen al voor de privacy :). Het lijkt me niet echt leuk, als je dan het toilet moet delen :wink: .

Na de operatie ben ik 10 dagen in het ziekenhuis moeten blijven voor revalidatie, en had ik een éénpersoonskamer.
Ik was heel blij dat ik alleen op een kamer lag, want de eerste dagen was ik nog heel misselijk en ziek.

De kosten werden bij mij allemaal gedekt door mijn hospitalisatieverzekering (verblijf kamer, erelonen en supplementen,...), dus dat viel heel goed mee.

Veel succes en moed bij de operatie!

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 13 september 2011, 12:55

Hey,
Ik had in Leuven een tweepersoonskamer. Mijn ervaring is heel positief! Ik had een schat van een kamergenote! Haar operatie was de dag na de mijne. Volgens mij regelen ze alles prima. De dag dat ik moest mijn darmen legen was ik nog alleen op de kamer. De dag dat mijn kamergenote dat moest doen was ik de hele dag weg voor de operatie want die duurde 7 uur en dan lig je nog tot 's nachts in de kamer met speciaal toezicht. Dus volgens mij moet je je daar geen zorgen om maken. Wij hadden na de operatie enorm veel aan elkaar. De eerste dagen voel je je inderdaad wat ziek en misselijken dan was bij ons het gordijntje nog dicht. Je slaapt dan ook nog heel veel. Maar na enkele dagen heb je zoveel steun aan elkaar! De nachten vond ik daar lang. 's Morgens ben je vroeg wakker en heb je nog geen bezoek. Geen probleem want wij hadden elkaar. We keken gezellig samen een filmpje 's avonds op TV. Ik verveelde me ook niet vlug want we konden wel uren door praten. Dat doet je pijn soms wat vergeten!

Ik wens je alvast veel sterkte toe. En geloof me na de operatie is het even tanden bijten maar daarna voel je je als herboren!!!

Veel succes!
Liefs xxx

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 13 september 2011, 13:02

Hey,

Dit was ik nog vergeten.

Ik ben heel tevreden van Leuven!!! Van iedereen die meegeholpen heeft aan de operatie, de dokters, de verpleegsters die me de dagen na de operatie met hun vriendelijkheid verzorgde.
Daar zit je op de goede plaats!!

Liefs xxx

baboesj
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 september 2011, 20:17

Bericht door baboesj » 13 september 2011, 19:58

Alvast bedankt voor de reacties :D .

En het zijn 2 totaal verschillende. En ik weet het nu totaal niet meer. maar ik weet 1 ding: ik ben verdomd zenuwachtig aan het worden en normaal ben ik totaal zo niet.
Heel raar...

Ik ga er rustig over nadenken(hoewel de tijd dringt denk ik). Heb ook nog info ingewonnen bij de verzekeringen en daar waren ze totaal niet vriendelijk en wisten zelf niet hoe en wat.

T'is een raar beestje endometriose!

Hebben jullie trouwens lang moeten recupereren? Kon je snel vb je huishouden weer doen?

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 15 september 2011, 11:23

Hallo Baboesj

Het aantal éénpersoonskamers op de (drukke) dienst E440 zijn beperkt en voorbehouden voor kankerpatiëntes.

De ene kamergenote is natuurlijk de andere niet, dat heb ik genoeg ondervonden. Ik werd 4 keer geopereerd op 8 maanden tijd - hoofdoperatie: endometriose met voorlopige stoma en de rest door complicaties.
Maar over het algemeen ben ik vóór een tweepersoonskamer.

Zoals Ninaatje zegt: je kan met elkaar praten(ook al had ik nooit een endo-patiënte naast mij) zodat de tijd 's morgens een beetje vlugger passeert.
En je kan elkaar ook helpen, zodat je de verpleegsters niet altijd moet lastigvallen.

groetjes

baboesj
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 september 2011, 20:17

Bericht door baboesj » 15 september 2011, 21:02

Tegen mij hadden ze gezegd dat ik een éénpersoonskamer zou kiezen en ze dan zouden kijken of het mogelijk zou zijn...

Ik dacht ook op de afdeling gynaecologie te liggen???

Wist je trouwens op voorhand dat je een voorlopige stoma zou krijgen? Ik moet dit mss ook hebben. En valt dit een beetje mee?

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 17 september 2011, 13:22

Hey baboesj,

Ik lag ook op de afdeling van de darmkankerpatiënten. Gelukkig niet op gynaecologie! Is emotioneel al moeilijk genoeg.

Mij hadden ze ook verwittigd voor een tijdelijke stoma. Gelukkig hebben ze mij kunnen sparen. Hopelijk heb jij ook dit geluk!

Ik duim alvast voor jou en hou je goed!
Veel succes
Liefs xxx

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 20 september 2011, 20:27

Hallo

Idd een geluk dat ze ons niet op de kraamafdeling leggen hé!
E440 is de afdeling gynaecologie en gynaecologische oncologie (baarmoederkanker, eierstokkanker, ...).
Op de E444 (abdominale heelkunde o.a. Darmkanker) kwam ik terecht voor de 3 andere operaties :(

Ja, ik wist op voorhand dat ik kans had op een stoma.
In 2008 hebben ze de endo van mijn rectum afgepeld, maar dat bleek niet voldoende, want in sept. 2009 bleek dat de knobbel nog groter was dan voor die operatie.
Bijgevolg werd op 28 juni 2010 mijn rectum verwijderd en kreeg ik een J-pouch. Een voorlopige ileostoma moest ervoor zorgen dat alles kon genezen.

Zo'n stoma is echt geen geschenk. Ik wens het niemand toe.
Maar al bij al viel het mee.
Ik heb me van dag 3 tot 7 oktober 2010 (opheffen stoma) volledig zelf verzorgd, zonder problemen.

Vorige vrijdag ben ik op controle geweest en alles zit weer volledig verkleefd.
Endometriose is een vies beestje! :evil:

Ik duim voor een betere afloop voor jou!
Veel succes!

baboesj
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 september 2011, 20:17

Bericht door baboesj » 23 september 2011, 13:31

Wel ik vond het ook al raar hoor op de kraamafdeling te moeten liggen

oh neen, daar ben ik dus ook al heel erg bang voor. Het keert bij de meeste mensen altijd terug.

Ook nog niet veel geluk gehad precies. Ik hoop dat het deze keer vlot zal verlopen bij je!

Bij mij moeten ze ook een knobbel van mijn rectum weghalen. Doet bij mij constant pijn...maar dat zullen jullie ook wel weten.

Waar ik ook veel last van heb is erge misselijkheid en het gevoel dat ik ga moeten flauwvallen en een raar gevoel in mijn achterhoofd. Is ook allemaal begonnen bij een opstoot van endo. In Leuven zeggen ze dat het niet van de endo is, maar volgens mij wel. Ervaren jullie dit ook soms? Kan soms 10 dagen aanhouden om dat iets te verbeteren.

Ik duim hier ook gewoon voor iedereen!!!

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 24 september 2011, 18:50

Ik heb een brief gekregen dat ik de 23e november binnen moet voor opname. Ik heb echter pas maandag mijn eerste onderzoek en de 7e oktober pas mijn darmonderzoek. Ik moet pas de 8e november bij de gyn. Is dit normaal dat je dan al een operatiedatum krijgt als ze nog niet weten wat er aan de hand is hoe kunnen ze dan weten hoelang de operatie gaat duren? En wie er moet aanwezig zijn?

baboesj
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 september 2011, 20:17

Bericht door baboesj » 24 september 2011, 21:24

Het is waarschijnlijk een fout, maar prijs u gelukkig!!! Ik denk dat iedereen hier dit kan beamen. Als ik jou was zou ik het zeker vastleggen!

Ook al weten ze iets of wat, ze weten toch nooit hoe lang ze gaan opereren. Het kan serieus meevallen en ook tegenvallen en dit weten ze pas als ze bezig met je zijn. Dus ik weet ook niet hoe lang ik op de operatietafel ga moeten liggen...

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 25 september 2011, 14:49

Ik heb het natuurlijk vastgelegd. Na 4 operaties bij mijn eigen gyn en ik zit nu al een jaar thuis wegens ganse dagen pijn ben ik blij dat er eindelijk hopelijk iets aan gedaan wordt.

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 27 september 2011, 14:41

@ Baboesj:
Als die knobbel op een zenuw (die via je rug naar je hoofd loopt) drukt, zou het misschien wel kunnen dat je daardoor soms duizelig bent. Of heb je een lage bloeddruk?
Zo heb ik, als ik last heb in de onderrug - ter hoogte van het rectum - heel vaak uitstralingspijn naar mijn linkerdijbeen.

@ evaernewijck:
Goed dat je de datum bevestigd hebt. Ik heb voor de eerste operatie (2008) 18 maanden moeten wachten. Voor de tweede (2010) hebbben ze mij er ergens tussengeschoven op de planning en heb ik gelukkig 'maar' 8 maanden gewacht.


De eerste operatie duurde een kleine 4 uur, de tweede 6u.
Dr. Meuleman en haar team opereren multidisciplinair, d.w.z. dat de uroloog, abdominaal chirurg,... ook aanwezig zijn. Dit kan enkel op maandag, vandaar de lange wachttijd.

groetjes

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 27 september 2011, 16:39

Kelly: Je schrijft dat dit enkel op maandag kan en mijn operatie staat de donderdag gepland? Nu heb ik terug schrik dat het toch een vergissing is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten