ervaringen operatie Leuven privacy



Plaats reactie
evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 5 december 2011, 11:41

Na 3 goede dagen thuis nu een serieus mindere dag. De voorbije dagen had ik wel een beetje pijn maar vandaag is daar nog eens misselijkheid, overgeven en diarree bijgekomen.

pff dat kan ik nu echt wel missen

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 5 december 2011, 11:50

Oei! Je hebt er waarschijnlijk buikgriep bijgekregen?

veel sterkte!

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 5 december 2011, 22:41

Met die misselijkheid en overgeven heb ik VEEL ervaring gehad, met de diarree niet want ik had net constipatie. Ik heb zolang ik die pillen moest nemen om urinewegen te ontsmetten (furadantine??) moet overgeven en ben héél erg misselijk geweest. Er stond constant een emmer naast mijn bed en naast de zetel. Ik kon niets anders eten dan een youhurtje of een petit beurre... Was 9 kg kwijt op 6 weken van misselijkheid, overgeven en ellende. Toen de stents eruit mochten was ik ineens genezen.

Volhouden... en nog een tip die bij mij wel wat hielp. Drink melk of eet youhurt VOOR je die pil inneemt (dat beschermt de maag wat).

Toi toi toi

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 6 december 2011, 9:30

Ik hoop dat het niet van die medicatie is. Pff dan moet ik het nog 21 dagen uithouden. Is echt niet te doen, vandaag is het al beter maar moet die pil nog nemen. Gisteren kon ik zelf geen glas water binnen houden.

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 19 december 2011, 9:29

Nog 8 dagen en die stents mogen eruit. Zal content zijn want begint serieus tegen te steken. Ik weet trouwens ook niet hoe ze die eruit halen daar hebben ze niets over gezegd. Doet dit pijn?

Kelly N.
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 januari 2008, 13:04

Bericht door Kelly N. » 19 december 2011, 11:32

Langs je plasbuis.
Normaal gezien doet dit geen pijn. :roll:
Ze gebruiken een beetje verdovende gel.

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 19 december 2011, 11:35

Stents eruit halen doen ze via je 'plasgaatje'. Het is geen aangenaam gevoel, maar doet ook geen pijn. D instrumenten die ze erbij halen doen het akeliger lijken dan het is. Vraag of je de stents mag zien, je zal ervan verschieten dat die lange kabels in je lichaam hb gezeten! Dat die 8 dagen maar snel om zijn!!

By the way...ik ben zwanger!!! Zomaar ineens 3 maanden na mijn bevalling. Bij onze zoon zoveel problemen gehad om zwanger te worden, zelfs 3 verse ISCI pogingen. En nu, zomaar, zonder spuiten en toestanden!!

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 19 december 2011, 12:19

Bedankt voor de geruststellingen.


Sunshine: proficiat meid. Zo zie je maar wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Lieden
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 april 2012, 18:09

Bericht door Lieden » 16 juni 2012, 16:51

Hoi hoi hoi, is dit forum in gebruik?
:)

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 16 juni 2012, 18:45

Tuurlijk! SChrijf er maar op los :wink:

baboesj
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 september 2011, 20:17

Bericht door baboesj » 26 augustus 2012, 12:31

na een tijdje hier weg te zijn, ben ik toch weer terug.

Ik voel me nog altijd niet goed en ik vrees dat de endo terug is gekomen. ik had een vervolgafspraak staan op 15 januari en toch gebeld of ik niet eerder kon gaan. Helaas niet, maar ik mag nu op 18 september bij een assistente. ik hoop dat ik alsnog serieus zal genomen worden, want dit is echt geen leven...

Twin
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 september 2012, 12:48

Bericht door Twin » 19 september 2012, 12:57

ook ik ben geopereerd in Leuven (aug 2010) aan diepe endo door prof. Dr Konickx. Alles zeer goed verlopen.
Helaas kreeg ik destijds geen 1 persoonskamer! :cry:
Met als gevold dat er naast mee een dame lag die een zeer zware operatie vanwege kanker had ondergaan. ovedag kreeg zij 20 man bezoek. Geen rust. En zodra deze weg waren storte ze in en werd angstig tot hysterisch. Weer geen rust. Heb dan ook na 6 dagen gesmeekt om naar huis te mogen terwijl ik langer had moeten blijven. Dit wens ik niemand toe!

ng
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 23:37

Bericht door ng » 9 oktober 2012, 23:48

Hi dames
Ik lees jullie berichten en begin me nu toch echt te realizeren dat de operatie menens is... ik word de 5de november geopereerd aan endometriose graad 4. Ze hebben aangegeven dat ze het OK voor 4 uur hebben ingeboekt, maar wanneer ik jullie ervaringen lees kan het zo maar zijn dat het langer duurt. Klopt dit?

Ze hebben aangegeven dat ik waarschijnlijk geen stoma hoef, maar wel een stent.
Ik ben nu toch wel heel zenuwachtig als ik lees hoeveel pijn jullie allemaal hebben gehad van die stent... ik dacht pijnstillers en dan voel je het niet meer... maar dat is dus toch niet zo simpel. Ze hebben mij aangegeven dat ik een 4tal dagen in het ziekenhuis moet blijven en dan 6 tot 8 weken revalideren, maar ook daarover lees ik bij jullie heel verschillende verhalen over... :? :?
Als jullie wat meer info hebben voor me zodat ik me kan voorbereiden op wat me te wachten staat: graag...
Ik heb een maand na de operatie een weekendje in de ardennen gepland... maar als ik dat zo lees is dat totaal onmogelijk met de stents...
spannend allemaal...
alvast bedankt voor jullie reactie en allemaal heel veel sterkte!!!

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 10 oktober 2012, 14:50

Hallo,

Stel me graag even voor:
ik zit voornamelijk op topic ICSI, ik ben bijna 33j en 17j samen met mijn ventje! Onze kinderwens is al 5j aan de gang zonder enig resultaat na 5 verse ICSI behandelingen!
Omdat ik nog maar 1 terugebetaalde poging heb, wilde ik een 2e opinie!
Ik ben afgelopen maandag bij Prof Dkt De Loecker terecht gekomen, en na veel vrage stellen en een vaginaal en rectoraal onderzoek, heeft hij een sterk vermoeden dat ik Endo heb!
Ik heb al jaren menstruatiepijnen met braken en ben tijdens de ongesteldheid constipeert!
In UZA waar ik 5 icsi achter de rug heb, hebben dit nooit gezien (ook laprascopie & hystroscopie uitgevoerd)
Nu moeten ik enkele onderzoeken laten doen zoals MRI onderbuik, IVP endometriose en Columinloop!

Weten jullie misschien waaraan ik mij mag vasthouden!
Prof Dkt De Loecker ging mij ook al op de lijst zetten in Leuven, want als ik Endo heb, wil hij dat ik niet te lang moet wachten!

Ben toch wel bang! Wie kan mij meer vertellen (ervaringen of weetjes)

Bedankt Mouche

Rexie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 oktober 2012, 7:58

Bericht door Rexie » 16 oktober 2012, 8:07

Hallo,

Ik heb ook pas te horen gekregen dat ik endometriose heb. Ik had al jaren buikpijn en last van mijn darmen maar omdat ik ook de ziekte van crohn heb gingen we er telkens vanuit dat het van mijn Crohn was. Toen vervolgens het zwanger worden niet lukte besloot ik naar de gyn te gaan. Volgens deze niets aan de hand. Het feit dat betrekkingen amper of zelfs niet lukte door pijn werd eigenlijk compleet genegeerd. Toen het opnieuw niet gelukt was om zwanger te worden hebben we besloten zelf contact op te nemen met fertiliteit in Leuven. Een goede keuze zo blijkt want deze gyn dacht meteen in de richting van Endometriose en ze blijkt ook nog eens gelijk te hebben. Op de echo zagen ze een cyste op mijn linkereierstok, een hoop verklevingen, endo achteraan mijn baarmoeder en op mijn darmen. Op mijn rechtereierstok waren veel follikels (wat dat ook moge betekenen) Ik moet dus volgende maand gaan voor RX van darmen en nieren. Eind volgende maand heb ik opnieuw een afspraak met de gyn en ook met dr Meuleman (zij zal me opereren) Ik ben dus ook een van de "gelukkigen" die op de ellenlange wachtlijst staat voor een operatie. Ze hebben me nog niet verteld wat ze juist gaan doen bij de operatie. Het enige wat de gyn zei was dat de operatie niet te onderschatten valt want dat er toch lelijk zal worden huisgehouden in mijn buik en dat ik moet rekenen op een 6tal weken herstel. Ik tel de dagen af naar november zodat ik eindelijk weet wat de operatie zal inhouden of het een zware operatie zal zijn of niet enz... (ik weet al van 20sept dat ik geopereerd moet worden) Duurde het bij jullie ook zolang dat jullie alle info hadden? Ik bedoel daarmee ik begrijp (of doe mijn best dit te begrijpen) dat de wachtlijsten voor de operatie lang zijn maar ik heb vooral moeite met de onzekerheid...

Ook ik lees dus graag jullie ervaringen :D

Ahja en sorry voor mijn hele brief hier :oops:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten