ervaringen operatie Leuven privacy



Plaats reactie
Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 22 oktober 2012, 8:28

Ik had een vraagje,
ik heb ook endo en mijn verhaal staat bij endometriose in de blaas.
Nu was mijn vraag, heeft er iemand nog een NMR moeten doen voor de endo?
Ik lees wel iets van darmonderzoeken enzo, maar vraag me af waarom die NMR..

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 22 oktober 2012, 20:14

Sel84, bedoel je MRI of NMR?
Ik ga morgen een MRI onderbuik laten uitvoeren en in november heb ik verdere onderzoeken gepland!!

Groetjes,
Mouche

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 22 oktober 2012, 20:50

Mouchke, blijkbaar is dat hetzelfde..
Watvoor verdere onderzoeken?

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 23 oktober 2012, 13:42

Hey Sel84,
Zojuist MRI laten doen! Is best wel effe beangstigend...zo helemaal in zo'n buis vastliggen! Heb gewoon men ogen dichtgedaan, en het geluid genegeerd!

Op 6 nov heb ik nog een onderzoek IVP, en op 16 nov een columinloop!
Dit zouden onderzoeken zijn, van meer dan een halve dag!
Het laatste onderzoek is het minst aangename, omdat ze contrastvloeistof in men darmen gaan spuiten terwijl er foto's genomen worden!! Leuk is anders!
Maar we moeten erdoor é!

Mouche

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 23 oktober 2012, 15:44

Hey Mouchke,

IVP onderzoek? Nog nooit van gehoord..
columinloop is darmonderzoek?
en wanneer weet je je operatiedatum??

Sel

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 23 oktober 2012, 16:51

Dat weet ik nog niet! De dokter waar ik bij ben geweest, die nu al deze onderzoeken heeft voorgeschreven, zou mij al op de wachtlijst zetten! Ik zal dit wss weten als alle onderzoeken zijn afgerond, denk ik! Omdat we dan zekers zijn dat ik Endo heb!

En weet jij het ook zeker dat jij het hebt!
Ivp zou contrastvloeistof inspuiten zijn in mijn aders en nieren ofzo!? (dacht ik)
Columinloop = contrastvloeistof in men darmen :cry:
Niet zo aangenaam volgens mij!

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 27 oktober 2012, 7:38

Mouche, die columinloop valt nog goed mee. Het is wel onwennig omdat je wat moet draaien en ik geloof op een bepaald moment moet rechtstaan, terwijl je een slangetje in je darm hebt zitten... Het moeilijkste was voor mij 'tegenhouden'. Je hebt constant het gevoel dat je naar't groot toilet moet en dat moet je tegenhouden. Maar pijn deed het bij mij niet.
IVP is niets speciaals, gewoon infuus in je arm waar het product doorloopt en dan maken ze scans van je buik.

Als je zware endo hebt, bereid je dan maar voor op wachtlijsten van 2-3 jaar. Dat stelt niets voor in Leuven, maar je bent wel in behandeling bij de beste dokters op gebied van endo, dus dat had ik er voor over.
Succes!

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 28 oktober 2012, 17:51

Hey Flowertje,
Bedankt voor de info!!! Ik hoop dat ik geen 2 à 3j meer moet wachten op een operatie!!
Ik ben binnenkort 33j....en heb al 5j een kinderwens...die ik steeds in de mist heb zien gaan na 5x ICSI behandelingen!!
pfff...da geeft me al gin goeie moed da ik zolang moet wachten!
Allé ik zal moeten zien é!
Heb jij ook operatie al gehad?! En hoe was dit? En ook in Leuven??

x

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 29 oktober 2012, 19:55

Moet iedere endo-patiente een darmonderzoek doen?

ik snap niet goed waarom...

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 30 oktober 2012, 15:33

Hey Sel84, ik denk wel dat je darmonderzoek moet doen, om uit te sluiten of de endo ook op je darmen zit.

Ik moet het in ieder geval wel laten uitvoeren en is gepland vor 16/11.

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 30 oktober 2012, 20:23

zien ze dat dan niet op de mri?

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 31 oktober 2012, 8:57

Da weet ik niet Sel84? Ik heb al MRI achter de rug, maar de resultaten weet ik pas in december bij mijn afspraak bij de prof.
Ondertussen nog enkele onderzoeken, zoals darmonderzoek met contrastvloeistof in november en nog een IVP onderzoek!

Twin
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 september 2012, 12:48

Bericht door Twin » 7 november 2012, 9:25

Van de ivp was ik wel behoorlijk ziekjes. Vooral in mijn hoofd maar het onderzoek op zich stelde niets voor. Ook het darmonderzoek duurt niet langer dan een klein half uurtje. Is niet fijn een slangetje tussen de billen maar helemaal niet pijnlijk.
Zelf heb ik in januari 2010 een kijk operatie gehad. Ben toen doorgestuurd naar Prof dr Konick en lag bij hem op de ok binnen 6 weken.
http://www.gynsurgery.org/top-navigatio ... hilippe-r/

Nu jaren later eindelijk mijn droomman gevonden hopen we toch nog op ons klein wondertje.
We zijn pas bezig van juni en ik ben 39 dus de kans is klein maar de hoop groot. :wink:

Mouche
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 juli 2009, 13:53

Bericht door Mouche » 7 november 2012, 13:06

Hey hey, gisteren IVP onderzoek gehad...heb er eigenlijk zelf weinig last van gehad! Enkel toen ze het contrastvloeistof inspoten, voelde ik het warm woren...en achteraf een beetje duizelig en dorst!!

Volgende week coloninloop...

Twin, heb jij na de operatie nog last gehad? En wanneer ben jij geopereerd geweest?! En hoelang was jij buitenstrijd??

Twin
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 september 2012, 12:48

Bericht door Twin » 7 november 2012, 16:47

In Januari 2010 heb ik een kijk operatie gehad. Diezelfde dag naar huis echter veel later dan de afspraak was.
Achteraf bleek dat ze toen al endo weggenomen hadden na 5 dagen stond ik terug te werken.

Toen ben ik in augustus 2010 weer geopereerd nu echter aan de darm. Er waren 3 opties 3, 5 Of 7 dagen ziekenhuis.
Toen ik wakker werd op maandag kreeg ik dus te horen zaterdag drinken, zondag eten en maandag dan misschien naar huis. Ik had geen stent en heb de catheter er de woensdag ochtend uit laten halen en liep dan ook al rond.

Omdat er vreselijk veel bezoek naast mij was heb ik gesmeekt voor eerder naar huis te mogen en ja dat lukte zaterdags naar huis.

2 weekjes later was ik alweer aan het werk!!
En sindsdien een heel ander en gelukkiger leven :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten