Endometriose darm



Plaats reactie
Noa75
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 september 2011, 13:34

Endometriose darm

Bericht door Noa75 » 13 september 2011, 14:01

Hey allemaal,

Ik heb heel wat gelezen op het forum en besliste om me in te loggen omdat ik zelf met veel angst en vragen zit.

5 jaar geleden (2006) ben ik al eens geopereerd aan endometriose en er werd niet veel meer uitleg gegeven dan 'Best geen 5 jaar wachten met zwanger worden als je kinderen wilt.' Goede raad maar ik had m'n dekseltje nog niet gevonden, dus van kindjes was niet meteen sprake.

Bijna 3 jaar geleden werd ik, totaal ongepland, toch zwanger, op natuurlijke wijze en jullie kunnen je wel voorstellen hoe gelukkig ik was. Maar na 2 maanden kreeg ik een miskraam. De relatie was ondertussen ook gedaan, want hij was niet klaar voor kinderen. Die miskraam verwerken, was verschrikkelijk. Die man vergeten, was a piece of cake.

Een jaar geleden heb ik dan toch mijn dekseltje leren kennen, maar die had al een aantal jaar geleden een sterilisatie ondergaan. Dat kan binnen de zoveel jaar nog 'omgekeerd' worden en dat heeft mijn ventje een tijdje geleden dan ook laten doen. Dit wilt echter niet zeggen dat wij zonder hulp zwanger kunnen worden. Eerst effe proberen en staaltjes binnenbrengen en dan zien ze verder.
En net nu heb ik te horen gekregen dat ik terug endometriose heb, in mijn darm dan nog wel. Ik moet geopereerd worden in Leuven, maar wanneer en wat, dat moet nog besproken worden.
Ze spreken wel van eventueel een stuk darm wegnemen.

Wat moet ik nu verwachten? Ik loop tegen de muren op.

Kan iemand mij helpen, al is het maar door me een beetje moed te geven?

Alvast bedankt.

Groetjes, Noa75

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 13 september 2011, 19:14

Hey,

Bij mij is ook een stuk darm weggenomen van 25 cm en dat in Leuven. Ook mijn blaas, baarmoeder, eierstokken en eileiders waren aangetast. Enkele maanden na de operatie ben ik begonnen met IVF en nu heb ik een dochtertje van 10 weken. Je zit in Leuven op de goeie plaats. Daar zullen ze er alles aan doen om je droom in vervulling te laten gaan!
Laat de moed niet zakken ook al heb je het nu zwaar!

Hou je goed! En heel veel succes!!!
Liefs xxx

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 13 september 2011, 19:17

Hey,
Nog even dit meegeven. Van mijn darmen heb ik totaal geen last meer. Alles is prima in orde sinds de operatie!

Groetjes

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 20 september 2011, 23:05

Nina,

Hier net hetzelfde verhaal als jij. Endo graad 4 op darm, blaas, eierstokken, baarmoeder...noem maar op. in Feb 2009 geopereerd door Meuleman in leuven. Alles is prima gegaan, er werd een stuk darm verwijderd (ook geen last meer van). We zijn na 6 maanden vruchteloos proberen ook met IVF gestart. Mijn zoontje (ook 10 weken sinds vandaag!), ligt nu lekker in zijn bedje te slapen!

Ninaatje
Berichten: 107
Lid geworden op: 7 mei 2008, 16:38

Bericht door Ninaatje » 22 september 2011, 12:36

Hey sunshine,
Proficiat met je zoontje!
Ik hoop zo dat er nog veel hier het zelfde geluk als wij mogen beleven. Met al dat afzien van de endo verdienen we dat,hé.
Veel plezier!
Groetjes
Ninaatje

Noa75
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 september 2011, 13:34

Bericht door Noa75 » 7 december 2011, 15:48

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reactie.
Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd, maar het was veel om te verwerken.

Ondertussen ben ik geopereerd en ik voel me goed, hoewel de operatie nog maar enkele weken geleden is.
De gynaecoloog had echter niet zo'n goed nieuws. Met m'n rechtse eierstok kunnen we niets doen, m'n linkse is ook verre van 'perfect'.
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben te horen gekregen dat we aan ivf moeten denken. Dat was wel slikken, aangezien we niet hadden verwacht dat de endo zo erg was dat m'n hele buik vol zou zitten en dat m'n eierstokken 'om zeep' zouden zijn.

Nu is het op afspraak gaan bij de gynaecoloog en dan verdere stappen ondernemen. We mogen als patiënt kiezen naar welke infertiliteitskliniek we gaan, maar dat is niet makkelijk om te bepalen.
Op het web vind je wel veel informatie, maar toch. Hoe weet je of je de juiste keuze gaat maken? Het gaat tenslotte om onze zwangerschapswens en dat is iets waar we niet licht over gaan.

Wie heeft waar goede/minder goede ervaringen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes xxx

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 7 december 2011, 17:08

Hier niets dan lof over Jette! Ik was kwa mensvriendelijkheid en begeleiding ook erg tevreden over Gasthuisberg, maar vindt de gepersonaliseerde aanpak , werking van het labo ... in Jette wel professioneler. IVF is daar ook uitgevonden, dus het is echt wel de top. Succes met je keuze!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten