Endometriose en een kinderwens...



Plaats reactie
Regina
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 oktober 2011, 21:12

Endometriose en een kinderwens...

Bericht door Regina » 1 oktober 2011, 21:31

Ik heb altijd al een kinderwens gehad, toen ik opgroeide was het altijd : ik wil mama worden...



Bij mij was er altijd veel pijn bij mijn maandstonden dus al vroeg kreeg ik de pil van mijn ouders want dat helpt tegen de pijn, wat het ook deed.


We hebben door mijn auto ongeval en mij blessure jaren afgewacht of het ging beteren, toen we er eindelijk voor gingen ....


Juni 2009 stopte ik met de pil om mijn lichaam zo de tijd te geven om terug in balans te komen. We zijn toen nog niet effectief kunnen beginnen wegens verhuis, maar dus toen groeide mijn cyste en endometriose onbewust.


Mei 2010 ik kwam in het ziekenhuis terecht met heel veel pijn en had ik een slokdarm ontsteking, maar waar kwam die pijn in de buik vandaan ? Na wat onderzoeken om te zien of er iets aan mijn lever was, door een echo endoscopie, bleek er enkel een vitamine D tekort zijn. Ik sugereerde zelf om eens naar de gyn te gaan dus maakte ik maar zelf een afspraak, vanaf het eerste moment dat een co ! keek wist ze het zeker en riep ze de gyn erbij en het was endometriose. Ze zeiden of wel een operatie of wel nu direct aan kinderen beginnen, om de pijn wat te verminderen heb ik eerst de pil nog genomen tot en met November 2010. Toen zijn we er echt mee begonnen, terwijl ik er natuurlijk al jaren mee bezig was.


Mijn mond deed pijn, blijkbaar waren het mijn wijsheidstanden die dwars lagen en die gingen er in Februari 2011 uit.


In april 2011 had ik super veel pijn, wat elke maand dus opbouwde ... we gingen naar de dokter en die verwees me door naar de spoed-afdeling. Ik wist wat er was dus we werden direct doorverwezen naar de gynocologie. Daar kregen we weer eerst een Co, die prof. dr. Yves Jacquemyn er toen bij riep, hij ging de operatie doen en is de diensthoofd van Gynaecologie - verloskunde in het UZA te Edegem. Doordat ik zoveel pijn had en dus niks anders kon dan pijnstillers nemen die niet echt veel afnamen van de pijn, pakte hij mij er met spoed tussen en werd ik binnen de week nog geopereerd op 24 April 2011.


Ik keek er erg naar uit omdat de pijn me te veel werd, kon ik niet wachten tot ze eindelijk begonnen, maar ze hadden zoals altijd moeite met het infuus aan te brengen dus dat moest door de anesthesist gebeuren. Toen ik wakker werd kon ik niks dan slapen, verpleegsters kwamen binnen om te kijken maar ik kon niet echt wakker blijven. Mijn vriend werd ongerust en belde me op mijn GSM en uiteindelijk nam ik op en kwam hij samen met mijn moeder langs, wat ik dus ook niet echt bewust meemaakte want ik was nog te slaperig.


De morgen nadien kwam prof. dr. Yves Jacquemyn en de Co kijken hoe het met mij was en ze vertelden over de operatie. Ik had verkleefde eileiders. Ze dachten dat mijn endometriose cyste op mijn rechter eileider lag maar het was mijn linker die rechts bij mijn rechter lag door de verkleving. De cyste was verwijderd en ook de endo in mijn baarmoeder, er zat ook endo op mijn blaas. Ze hadden getest of mijn eileiders toegankelijk waren, maar mijn linker dus niet. Ik mocht ook direct naar huis, daar was ik wel super blij om.


De week erna zijn de draadjes eruit gegaan maar ik had toch irritatie ervan waardoor ik nog weer er verbandjes op moest hebben.


Op 1 Mei 2011 was de eerste checkup, waar bleek dat alles goed is genezen in mijn baarmoeder. 1 Juni op mijn verjaardag was de 2de checkup wat er goed uitzag en omdat ik een kinderwens had werd ik doorverwezen naar de fertiliteit cliniek en dus direct een afspraak gemaakt.


23 Juni 2011 mijn eerste keer op fertiliteit, het was een sympathieke gyn en ja een hele vragenlijst en heel wat bloed afgenomen voor wat tests, ik moest ook de hele maand juli elke week terug komen voor hormonen tests. Wij hadden in het verleden al een genetica test gedaan, ik ben drager van Muco en hij is drager van Fragile X, maar dat kon dus geen kwaad voor onze kinderwens.


Op 1 september 2011 kreeg ik te horen dat mijn hormonen in orde waren, dus ik maak elke maand een vruchtbaar eitje aan. De rest van de resultaten van mij en Maarten waren ook goed, geen ontstekingen. Weer een bloedafname voor mij om te testen of alle Endo uit mijn bloed is. We hebben op 2 september ook zijn soldaatjes binnen gedaan voor volledig onderzoek.


Ze hebben op 30 September getest of mijn linker eileider terug open is en ja hoor... Nu kunnen we terug proberen met 2 open eileiders :) 12 October horen we meer bij de fertiliteit... dan is mijn ovulatie ookal weer voorbij, als die op schema zit.



Elke maand hopen we zwanger te zijn, voor onze kinderwens maar ook voor de endometriose weg te houden, dat zet natuurlijk wel wat druk op ons.




Regina

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 3 oktober 2011, 9:27

Regina,

Jij zit nu waar ik drie jaar geleden stond. Bij mij is het ivf geworden en is het jammer genoeg niet gelukt. Maar er zijn veel meiden die kinderen krijgen spontaan of met hulp die endo hebben dus maak je niet teveel zorgen.

Elly

Annemie2
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 april 2011, 19:01

Bericht door Annemie2 » 16 oktober 2011, 20:01

Ik heb ook heel zware endometriose en heb op natuurlijke wijze één kindje gekregen. Nu zijn we voor een tweede spruitje met ivf bezig.

Regina
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 oktober 2011, 21:12

Bericht door Regina » 17 oktober 2011, 0:36

Hey Elly en Annemie,


Sorry dat ik zo laat antwoord, maar wist niet hoe :?

Ondertussen hebben ze gezegd dat de endo uit mijn lichaam is, also het er nooit was geweest... :)
Zijn sperma is ook van goede kwaliteit en met velen, nu volgt er nog een 2de test om te zien of het constant is.
De gyn zei dat er echt wel een goede kans is om op natuurlijke wijze zwanger te worden.

Dus heel wat goede nieuws en extra positieve moed :D , maar het moet natuulijk allemaal wel lukken ;)

Moest het nu niet lukken, dan willen ze sperma wassen en uispuiten tot in de baarmoeder zodat ze zeker al voorbij de baarmoederhals raken.


Groetjes...
Regina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten