endometriose en emotionele problemen



Plaats reactie
Heleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 februari 2007, 14:46

endometriose en emotionele problemen

Bericht door Heleen » 19 oktober 2011, 13:41

Dag allemaal,
5 jaar geleden werd ik geopereerd van toch wel ernstige endo in Leuven. Nadien enkele IVF's maar geen resultaat en besloten tot adoptie. Vorig jaar eindelijk kindje geadopteerd en erg gelukkig! Sinds een halfjaar echter voel ik me vaak erg moe en heb ik veel last van angst en soms ook wat sombere gevoelens. De endo is vermoedelijk terug, ook al heb ik geen uitgesproken pijnklachten, wel wat blaasklachten en vermoeidheid, binnenkort krijg ik terug een laparoscopie in Leuven. Zijn er nog endopatiënten die dit verhaal herkennen? Kinderwens vervuld, maar toch uitgeput voelen?
Groetjes,
Heleen

Mieppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 oktober 2011, 12:01

Bericht door Mieppie » 30 oktober 2011, 12:17

Hallo Heleen,

Bij mij is zo'n 11 jaar geleden endometriose vastgestel. Ondertussen 3 behandelingen gehad hiervoor. En heb in tussentijd een tweeling van 10 jaar. Zo'n 6 jaar geleden begon ik ook last te krijgen van extreme vermoeidheid, emotionele verwardheid, somberheid. Om mijn werk ging het niet goed waardoor ik dacht dat ik een burn-out had. Maar na verandering van werk (naar heel prettig werk) ging het niet beter. Ik begon ook tintellingen te krijgen in mijn handen en voetzolen, evenwichtsstoornissen.
Toen is gebleken dat in een vit. B12 tekort had. Ik heb toen een behandeling gekregen waardoor er meteen een groot verschil merkbaar was. Na de behandeling ging het weer bergaf, vooral op de vermoeidheid en het emotionele verwardheid kwamen fel terug. Weer bleek dat mijn vit B12 beneden alle peil was. Ik krijg nu een permanente behandeling van om de 2 weken een injectie met vit. B12 en nu gaat het prima (met het B12 probleem toch ,minder met de endometriose, wou dat deze ook zo makkelijk op te lossen was)
Of dit bij jou ook het probleem zou kunnen zijn weet ik niet, maar misschien toch de moeite om je bloed even bij de huisarts te laten testen.

Veel succes verder,

Wendy

Heleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 februari 2007, 14:46

Bericht door Heleen » 1 november 2011, 18:41

Dag Wendy,
Heel erg bedankt voor je reactie. Er is 5 jaar geleden een stuk darm weggenomen, dus die vit B12 is misschien wel eens waard om na te kijken...bedankt voor de suggestie!!
Heleen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten