Net endometriose ontdekt. Veel vragen.



Plaats reactie
Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Net endometriose ontdekt. Veel vragen.

Bericht door Snoezeke » 4 november 2011, 16:51

Hallo,
Na meer dan 2 jaar proberen, gingen we op consultatie bij de fertiliteitskliniek. Inwendige echo, bloedonderzoek en onderzoek spermastaal wees uit dat alles in orde was. Alleen een verhoogd stresshormoon in het bloed. HSG ondergaan: alles goed doorgankelijk. Eerste IUI met Gonal mislukt. Nu tweede cyclus opgestart met Clomid en 5 rijpe follikels. Vanmiddag werden er 3 weggeprikt en werd ontdekt dat ik endometriose heb. De dokter stelde voor om deze cyclus nog IUI te laten doorgaan en dan een kijkoperatie te doen.
Nu zit ik natuurlijk met veel vragen:
- Zijn er lange wachtlijsten voor de operatie?
- Als ze bij de kijkoperatie zien dat er iets kan / moet weggenomen worden en het draait uit in een gewone operatie, hoe lang moet je dan in het ziekenhuis blijven?
- Mag je na het herstel van de operatie meteen weer beginnen 'klussen'? (Want ik ga ervan uit dat we na de operatie eerst gewoon proberen voor we terug met IUI starten?)

Ik weet het: ik had deze vragen ook aan de gynaecoloog kunnen stellen, maar we waren zo geschrokken dat ik daar op dat moment niet aan dacht :? .

Snoezeke

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 4 november 2011, 17:25

Snoezeke,

Wachtijd: Hangt ervan af waar je gaat. Ik ben 4 keer geopereerd geweest in Gent en daar was er maar een wachttijd van 2 weken. Binnenkort moet ik naar Leuven en daar zijn er hele lange wachttijden. Afhankelijk van de ernst maanden tot jaren.

Ik heb 3 keer de dag zelf naar huis gemogen en 1 keer een nacht moeten blijven. Alles hangt van de ernst van de endo af en de plaats.

Ik moest na mijn eerste operatie eerst drie maanden kunstmatig in menopauze en dan starten met ivf. Omdat iedere cyclus de endo verergert.

Ik hoop dat ik je niet bang maak want dat ik zeker de bedoeling niet maar je vragen zijn heel moeilijk, zelf voor de gyn want alles hangt af van hoe erg de endo is en dat zien ze maar tijdens de kijkoperatie.

Veel sterkte en maak je niet te zenuwachtig op voorhand. Misschien heb je maar heel lichtjes endo.

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 4 november 2011, 17:40

evaernewijck,
Ik ben in behandeling in Bonheiden. Echt zenuwachtig maak ik me niet, ik vind het alleen lastig dat we nu waarschijnlijk een paar maanden gaan verliezen. We zullen eerst maar afwachten of deze IUI lukt zeker?

Snoezeke
xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast