Menstruatie na kijkoperatie



Plaats reactie
liesbesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 december 2011, 10:57

Menstruatie na kijkoperatie

Bericht door liesbesje » 5 december 2011, 11:04

Ha iedereen,
Ik ben nieuw hier op het forum en zal ik het kort mijn verhaal en vraag hieronder typen.
Sinds 2 jaar ben ik bezig om zwanger te worden. Helaas zonder resultaat. Nadat alle testen verder goed waren heb eind vorige maand een kijkoperatie gehad en daar is endometriose gevonden. De arts had het over forse endo, maar heeft wel alles weg kunnen halen! Hier ben ik natuurlijk erg blij mee. Hij was erg positief over het zwanger worden. Hij gaf aan dat mijn kansen nu 2 x zo groot zijn de aankomende 3 tot 9 maanden. Ik was helemaal happy! Omdat ik op de 14e dag van de cyclus geopereerd ben, kon ik deze maand helaas niet benutten..
Nu ben ik keurig volgens mijn cyclus (die is zeer regelmatig) ongesteld geworden. Ik had gedacht dat dit nu qua pijn een andere menstruatie zou worden, maar niets is minder waar. Ik heb erg veel pijn (nu dag 1) Met name als er lucht via mijn darmen naar beneden gaat. Tevens heb ik het gevoel alsof er "iets" in mijn onderbuik zit, dat constante druk geeft. Dit had ik voorheen ook.
Ik ben eigenlijk bang dat er toch nog endo zit (in mijn darmen of zoiets). En vraag me af of andere van jullie hier ervaring mee hebben. Binnenkort heb ik een follow up bij de arts en zal ook zeker die vraag bij hem neerleggen. Maar ik voel me nu erg onrustig omdat ik in de veronderstelling was dat deze klachten ook minder zouden zijn!!
Alvast bedankt.
Groetjes

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

endometriose

Bericht door Vanes » 10 december 2011, 12:57

hoi liesbesje

ik herken je verhaal, ik heb ook endometriose gehad en ik dacht ook dat meteen na mijn operatie de pijn weg zou zijn, maar de 1ste 2 maanden had ik ook nog de zelfde pijn wanneer ik ongesteld werd!
wanneer ik ongesteld werd kreeg ik een paar dagen daarvoor heel veel pijn bij het plassen en het werd erger wanneer ik ongesteld was, daar heb ik 8 jaar mee rond gelopen!
ik was ook teleurgesteld dat ik nog steeds die pijn had, maar vanaf de 3de cyclus na mijn operatie had ik geen last meer, zo'n zalige menstruaties krijg ik nu, af en toe komt het nog wel voor dat ik terug last begin te krijgen, dit is nu van februarie 2011 geleden! helaas ben ik nog steeds niet zwanger geworden na 4 ivf pogingen en moeten we nu verder met eicel donatie... maar dat is een heel ander verhaal.

ik hoop dat het voor jouw ook nog beter word de komende cyclussen, het moet gewoon wat tijd hebben om daar binnen alles te genezen, alles blijft nog wel eent tijdje gevoelig! normaal komt alles wel in orde!

moest je toch last blijven hebben zou ik toch zeker terug contact op nemen met jouw gynaecoloog!

vriendelijke groetjes vanessa

kristeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 januari 2012, 14:04

Bericht door kristeltje » 25 januari 2012, 18:42

halo liesbesje,

Wij zijn sinds september 2010 bezig voor kindjes!Ik heb ook endometriose en ben nu sinds oktober 2011 geopereerd en ik dacht dat de pijn veel minder ging zijn tijdens de maandstonden want alle endo was namelijk weggehaald!Ik dacht toen ook van klopt dit wel?heb het dan gevraagd aan men gynecoloog en hij zei tegen mij dat de endo eigenlijk in men baarmoederspier zit en dat kan hij ni verwijderen want dan moeten ze mijn baarmoeder volledig verwijderen en aangezien ik een kinderwens heb is dat geen optie!Maar hij zei wel dat dat geen probleem zou zijn voor zwanger te geraken!Ben nu bezig met clomid dat zou moeten stimuleren maar nog steeds nix!
Misschien moet ik het nog wat tijd geven!

groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten