endometriose darm



Plaats reactie
robkat
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 23:06

endometriose darm

Bericht door robkat » 5 december 2011, 14:03

hallo iedereen

ik ben hier nieuw maar zou toch graag mijn verhaal willen vertellen omdat ik merk dat ik veel zou kunnen leren van jullie.

ik ben in mei 2011 geopereerd aan endometriose ( cysten op eierstokken , endo op blaas in bekken en op darm maar dat hadden ze nog gelaten op men darm schrik voor perforatie). we hadden toen 6 maand tijd gekregen om op de natuurlijke wijze zwanger te worden. wat niet gelukt is helaas. met er tijd kreeg ik ook weer meer last tijdens mijn menstruatie ook van mijn darmen. heb 1 poging iui ondergaan maar ook geen resultaat. dit met clomid.

door die clomid te nemen is mijn endo weer zeer sterk weer gekomen en daarom hebben ze nu besloten om me toch terug te opereren maar nu ook aan mijn darmen. heb daar wel een beetje schrik voor. ze zouden me daarna in een kunstmatige menopauze zetten om dan daarna te kunnen starten met ivf.

hebben er nog al zo een operatie gehad aan hun darmen want heb daar toch de meeste schrik voor.

groetejs robkat

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 5 december 2011, 22:38

Dag Robcat,

Ik ben in Leuven geopereerd aan uitgebreide endo en ze hebben ook 15 cm van mijn darm weggenomen. Ik moet zeggen dat ik daar niet zo veel last van heb gehad. Ik mocht wel 5 dagen na de operatie niet eten en heb het eerste half jaar 's nachts wel wat steken gehad op die plen. Meestal moest ik dan naar toilet en was het over. Ik had het veel erger verwacht dan het eigenlijk was. Succes!

robkat
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 23:06

Bericht door robkat » 6 december 2011, 12:26

dank u voor het antwoord

het doet me al deugd om te horen dat het eigenlijk wel nog mee valt allemaal. maar ja als ik der iets mooi voor in de plaats krijg dan zou ik alles doen.

groetjes robkat

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten