zoladex



Plaats reactie
robkat
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 23:06

zoladex

Bericht door robkat » 22 januari 2012, 11:40

hallo,

ik heb vrijdag mijn eerste spuit zoladex gekregen. we gaan dit nu nog 2x herhalen om dan direct daarna te starten met ivf.

zijn er hier soms nog die zoladex hebben gekregen? en die dan ook direct dan gestart ijn met ivf?

groetjes robkat

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 28 maart 2012, 8:51

hey,

ook ik krijg dinsdag mijn eerste spuit zoladex. Ik moet dit 3 maanden volhouden en dan beginnen we met ivf. Ik las al heel wat op internet over de bijwerkingen en ben er doodsbang voor, temeer omdat ik zeer gevoelig ben aan dat soort medicatie.
Wat is jouw/jullie ervaring tot nu toe ivm dit product?

Groetjes

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 28 maart 2012, 9:34

Hoi,

Ik heb begin vorig jaar 3 maanden Zoladex gehad en voor mij was het een regelrechte nachtmerrie. Constant migraine, nachtmerries, rusteloosheid, erg emotioneel... en opvliegers, maar die vielen nog mee.

Ik reageer ook wel erg gevoelig op hormoonmedicatie volgens de gyn.

Toen de laatste spuit ongeveer uitgewerkt was ben ik direct gestart met een verse poging maar ik had meteen al een hormoongevoelige cyste wat ik daarvoor nooit gehad had. En de poging erna zaten er ineens (terug?) endocystes die fel meegroeiden met de stimulatie.

Ik ben dus echt niet tevreden over Zoladex want het heeft duidelijk niet gewerkt bij mij. Hopelijk hebben jullie meer succes ermee!

Noa09

PS Heel veel mensen hebben enkel last van opvliegers dus het is niet omdat ik er zo van afzag dat dat bij jullie ook het geval gaat zijn he :D

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 29 maart 2012, 16:32

@ Noa09 ai, dat moet een zware periode voor jou geweest zijn. Waar ik ook van verschiet, is dat je ondanks je zware bijwerkingen toch nog de volledige kuur hebt moeten uitdoen. Heb je geen medicijn tegen de bijwerkingen gekregen? Of hielp dat niet? Wat jij beschrijft, is toch bijna niet te combineren met een full-time job? Zeker die migraine lijkt me zeer lastig. Had jij ook last van gewichtstoename? Want daar lees ik ook veel over.

Blijkbaar is het ook zeker geen garantie om de endometriose weg te krijgen, daar wordt een mens toch moedeloos van!

Ik ben hier allemaal echt bang voor, ik had van clomid al dagelijks hoofdpijn en was al een zombie door 2 bolletjes utrogestan per dag. Pfff...

Veel sterkte voor jou nog!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 29 maart 2012, 16:52

Hey Hannelaure,

Toen ik na afloop van de kuur nabespreking had bij de gyn was hij een beetje lastig dat ik niet eerder gebeld had ivm mijn klachten, ik had evt Livial kunnen bijnemen tegen de bijwerkingen. Maar dat zwakt de werking van de Zoladex dan weer een beetje af, en ik wilde de endo zo goed mogelijk proberen onderdrukken om een betere startkans te hebben. Bovendien heb ik in 2002-2003 al eens 6 maanden Decapeptyl gehad en daar was ik ook zo ellendig van, ondanks de Livial toen.

Ik heb ook een tijdje ziekenverlof gehad toen maar dat kwam niet zozeer door de Zoladex maar door het zware herstel van de bbz-operatie.
Maar idd, die migraine is moordend!

Ik ben er niet van bijgekomen.

Weet je, ik heb echt de indruk dat mijn lichaam steeds feller reageert tegen de hormoonmedicatie.

Jij ook heel veel sterkte he. Het onderdrukt de endometriose alleszins wel, dus wat dat betreft is doorbijten toch wel zinvol denk ik. Maar leuk is anders.

Noa09

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 30 maart 2012, 11:09

Dag Noa,

Dank je om jouw ervaring te willen delen. Ik heb het ondertussen opgezocht en mogelijke bijwerkingen van Livial zijn: hoofdpijn en gewichtstoename. Tjah...

We zullen wel zien, ik hoop alvast dat ik niet te veel gewrichtspijn/hoofdpijn zal hebben want in mei gaan we rondtrekken in Peru. Het zou spijtig zijn als heel die vruchtbaarheidsproblematiek nu ook nog eens mijn vakantie verpest.

Groetjes.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 30 maart 2012, 12:48

Hannelaure, ik hoop echt dat je er niet teveel last van gaat hebben, want idd, zou doodzonde zijn!

Peru lijkt me een supermooie bestemming! Ben 'n tikkeltje jaloers :D

Noa09

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 30 maart 2012, 13:03

Ik heb al verschillende keren decapeptyl moeten nemen en ik kreeg daar Heria bij tegen al die kwaaltjes.

Dori33
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 juli 2011, 18:35

Bericht door Dori33 » 30 maart 2012, 17:16

Hey allemaal,

Kan je decapeptyl vergelijken met zoladex qua werking? Ik heb geen ervaring met zoladex maar moet binnenkort wel mijn derde spuit decapeptyl krijgen. Ondanks de Livial, die ik moet nemen tegen de bijwerkingen, ondervind ik er toch last van. Ik heb vooral last van migraine, opvliegers en emotionele buien. Ik ben er voorlopig (nog) niet van bijgekomen, maar merk wel andere dingen. Meer cellulitis bijvoorbeeld (aaargh!) maar ook vettiger haar en een vettige huid.

Ik vrees dat ik ook niet zo goed reageer op hormonen :(

Veel sterkte voor iedereen die met deze problematiek te maken heeft!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 30 maart 2012, 17:37

Dori33, ik denk het wel maar bij mij leek de Decapeptyl destijds beter te werken om de endo(klachten) te onderdrukken (maar is moeilijk te vergelijken vermits ik toen nog niet bezig was met IVF).

Noa09

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten