symptomen endometriose??? wie kan mij helpen



Plaats reactie
lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

symptomen endometriose??? wie kan mij helpen

Bericht door lotje83 » 24 februari 2012, 19:27

hallo,

wij zijn met een eerste ivf/icsi behandeling bezig omdat uit onderzoek gebleken is dat mijn ventje zijn zaad niet ok is. Waar ik me de hele tijd een beetje aan gestoord heb, is dat ze ervan uitgaan dat bij mij alles normaal is. Nu heb ik, stomme kip misschien, eens gegoogled naar endometriose en krijg ik toch een beetje schrik.
- ik ben zéér onregelmatig (26 - 38 dagen)
- mijn menstruaties duren meer dan een week
- ik heb soms ook, denk ik, felle bloedingen met klonters
- mijn bloed heeft alle kleuren en samenstellingen (nieuw en oud denk ik)
- ik voel gedurende 14 dagen voor ik mijn ms moet krijgen vanalles in mijn buik (mspijnen, steekjes,...)
- ik heb af en toe een blaasontsteking en bloed in mijn urine
- ik heb soms pijn tijdens het vrijen maar dat kan ook zijn van een gespannen bekkenbodem.
- ik heb wel pijn, maar heb geen pijnstillers nodig, soms leg ik wel eens warmte
- met darmen is alles ok
- hsg was goed
- bij echo eenmaal een cyste te zien, zou normaal zijn en was ook weg daarna

Het kan goed zijn dat ik mij zot aan het denken ben, ik wil gewoon dat elke icsi poging optimaal verloopt en soms zal ik over alles veel te veel nadenken.

Ik wou gewoon aan diegene met ervaring (jammer genoeg) vragen of het herkenbaar is of dat mijn symptomen pinuts zijn.

Dank je voor jullie reacties

lief

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 25 februari 2012, 15:12

Ik denk niet dat je endometriose hebt. Ik heb nu endometriose in de ergste graad maar zelf als ik amper 16 jaar was had ik ergere symptomen dan jij. Als je je menstruatie zonder pijnstiller overleeft dan denk ik niet dat het endo is. Of anders zal het in zo'n kleine mate zijn dat het geen invloed op een zwangerschap zal hebben.

Wat jij schrijf
- ik ben zéér onregelmatig (26 - 38 dagen)
Dit had ik ook.
- mijn menstruaties duren meer dan een week
Ik had maar een dag of 3 bloedverlies
- ik heb soms ook, denk ik, felle bloedingen met klonters
Ik had weinig bloedverlies, vooral bruinachtig van kleur
- mijn bloed heeft alle kleuren en samenstellingen (nieuw en oud denk ik)
- ik voel gedurende 14 dagen voor ik mijn ms moet krijgen vanalles in mijn buik (mspijnen, steekjes,...)
Misschien is dit je eisprong?
- ik heb af en toe een blaasontsteking en bloed in mijn urine
Ik heb nooit een blaasontsteking gehad terwijl er wel veel endo op mijn blaas zat
- bij echo eenmaal een cyste te zien, zou normaal zijn en was ook weg daarna
dit zijn hormonale cystes en geen endocystes want die vergroten enkel tenzij je er medicatie voor krijgt.


Ik hoop dat ik je een beetje heb gerustgesteld want ik heb echt het gevoel dat je geen endo hebt.

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 25 februari 2012, 16:10

bedankt,

ik was gisteren ff aan het flippen. De zenuwen zeker...

x

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 25 februari 2012, 16:38

Geen probleem. Ik heb 5 IVF pogingen gedaan en ik weet dat alles wat je voelt of leest je onzeker maakt.

wendey
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 februari 2012, 15:01

Bericht door wendey » 29 februari 2012, 20:33

Hey,

Ik heb ook endometriose en ik had nergens last van.
Pas ontdekt toen ik zwanger wou geraken. Eerst onderzoek gehad in 2007. Endometriose tussen mijn baarmoeder en darmen maar niet erop en 1 verstopte linkereileider door littekens. Heb toen een laproscopie gedaan en hebben ze die weggelaserd. Gestart met icsi na laproscopie, zwanger in februari 2008 van nu een zoontje van 3 jaar!Toen na een jaar hevige pijnen tijdens mijn eisprong, terug laproscopie weer endometriose op mijn linker eierstok en mijn blaas. Geen pijn bij mijn maandstonden. Cyclus was regelmatig en 4 à 5 dagen. Ik kon rond de periode van mijn eisprong echt niet meer functioneren van de pijn! Nu gestopt met Icsi en afwachten wat er verder moet gebeuren met die endometriose.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten