endometriose graad 4 en ivf



Plaats reactie
anneliesb
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 september 2012, 10:47

endometriose graad 4 en ivf

Bericht door anneliesb » 18 september 2012, 11:17

Lieve lotgenoten,

Wie zit in hetzelfde schuitje als ik?
Bezig met 2e ivf-poging en verleden week (do) m'n 4e tp achter de rug.. Nu hopen dat het blijft! Als deze poging niet lukt,laprascopie! :(
Heb verleden jaar al een open-buik-operatie achter de rug gehad doordat de endo volledig verkleefd was en echt overal zat..

Soms heb ik zin om alles op te geven maar goed we moeten erdoor zeker?
Wie wil delen,doe gerust!

Flowertje
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 februari 2010, 14:11

Bericht door Flowertje » 18 september 2012, 11:54

Hier ook eentje die vorig jaar geopereerd is aan endo. Niet graad 4, maar 3... Wij hebben onze eerste ivf poging achter de rug die negatief was en wachten nu op onze eerste tp van een cryo...
Herken je gevoel dat je soms zin hebt om alles op te geven, of de schrik dat het nooit lukt...
Maar we moeten inderdaad blijven doorbijten, hoe moeilijk dat ook is soms...
Waar ben je in behandeling als ik vragen mag?

Groetjes

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 18 september 2012, 15:37

Hey

Ik heb heel zware endometriose graad 4 en al twee operaties gehad. Altijd heel pijnlijke regels en eigenlijk constant buikpijn.
Ik ben aan icsi begonnen in 2009 en van de eerste poging zwanger een heel goede zwangerschap gehad, nu heb ik in januari weer een icsi gedaan en terug zwanger.
Binnen een viertal weken ga ik bevallen.
Ik heb in het uz gent die pogingen gedaan, wel altijd heel erg afgezien van de hormonenkuur, maar ben positief blijven denken! Ik weet dat ik ergens geluk heb gehad maar ik had nooit durven hopen dat ik kindjes zou krijgen. Het kan echt wel met zware endo zwanger worden.

Heel veel succes!!!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 18 september 2012, 23:49

Hoi,

Misschien toch even de keerzijde van zwanger worden met zware endo graad IV laten weten, soms gaat het heel moeizaam, zoals bij mij:

In de loop der jaren twee laparoscopische endo-operaties gehad, voor start van de inseminaties en de IVF terug een zware endo-operatie via laparoscopie, en na ruim 4j behandelen, 4 IUI's, 6 verse ICSI's en 5 cryopogingen eindelijk 'goed' zwanger (in 2010 MK met curettage gehad en spoedoperatie voor bbz)...

Eén ding is me altijd bijgebleven, nl dat de arts zei dat voor elke vrouw die van de eerste poging zwanger wordt er ook 1 is die pas bij de 9de poging zwanger is, en dat het bij endo vaak een kwestie is van volhouden...

Endo of niet, het is toch ook heel erg een kwestie van 'geluk' hoor.

Heel veel moed, doorzettingsvermogen en succes gewenst, dat het bij jullie een pak vlotter mag gaan dan bij mij!

Noa09

anneliesb
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 september 2012, 10:47

Bericht door anneliesb » 19 september 2012, 10:58

Fijn om reacties te krijgen!

Flowertje: Ik ben in behandeling bij dokter Decleer. Consulaties in z'n privépraktijk in Aalter, punctie en tp's in Jan Palfijn,Gent.. Waar ben jij in behandeling?

missziggy: Waaw,meid! Héél erg fijn voor jou! Ik vroeg me af of je nog steeds endo hebt? Want bij sommige vrouwen gaat het weg met een zwangerschap.. Nog 4weekjes puffen en zweten en je hebt je kleine wondertje in je armen! Alvast proficiat..

Noa:amai hoor meid,wat heb jij al allemaal moeten doorstaan zeg.. Ja,leven met endo graad IV is helemaal geen lachertje hoor.. Ik moet zelf opletten met de medicatie want dat stimuleert ook nog es de endo! :( M'n linkerhelft zit voor het moment terug volledig toe,gelukkig nog geen al te erge verklevingen zodat het via laprascopie kan en niet terug via open-buik-operatie! Weet je,ik wens dit niemand toe deze rottige endo maar bon we moeten erdoor!

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 19 september 2012, 11:53

De endo is er spijtig genoeg nog steeds, ik moet na de bevalling terug orgametril nemen. Maar ik moet wel zeggen dat de pijn verbeterd is, vroeger had ik continue buikpijn(zat het liefste van al thuis met een kersepitje op mijn buik) en ik heb toen massa's pijnstillers geslikt.
Na mijn eerste bevalling is de pijn zo goed als verdwenen. Het is nog zelden dat ik buikpijn heb. En met orgametril kan ik me prima verhelpen.

Veel liefs xxx

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 19 oktober 2012, 14:37

ook ik wil endopatiënten een hart onder de riem steken. Ik weet nu nog hoe ik hopeloos op zoek was naar positieve verhalen.

Bij het begin van de IVF had ik endo graad 3, verklevingen aan eileiders en baarmoeder. Zwanger na IVF 2 (poging 5 inclusief cryo's), helaas mk
Na verloop van tijd werd de endo graad 4 ipv 3, ik had er cystes bijgekregen op de eierstokken.
Ik ben nooit geopereerd geweest aan de endo.
IVF 5 (poging 10) was er eentje om nooit te vergeten. 2 embryo's zijn blijven plakken en zijn ondertussen 2.5 maand oud.

anneliesb
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 september 2012, 10:47

Bericht door anneliesb » 20 oktober 2012, 14:42

Dames,

Hier met endo graad 4 ook zwanger.. Volgende week echo 3,hopelijk hartactiviteit waar te nemen..
Het kan hé ladies! Ik was eerst zelf zoo pessimistisch en kijk nu.. Hopelijk blijft alles goed gaan..

Groetjes

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 20 oktober 2012, 15:24

Super annelies!

Alvast veel geluk en probeer vooral te genieten van je zwangerschap!
Een dikke proficiat!

Veel liefs

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 20 oktober 2012, 23:59

Wat goed Annelies! Een hele dikke proficiat!

Noa09

anneliesb
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 september 2012, 10:47

Bericht door anneliesb » 22 oktober 2012, 10:29

Dank je wel missziggy en noa! Ik zal maar terug wat gerustgestelder zijn na morgenavond.. En hopelijk mogen we hartactiviteit waarnemen. Brrrrr,spannend!

zucht
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2012, 10:26

Bericht door zucht » 25 november 2012, 18:53

ik hoop echt dat eens wat meer onderzoek wordt gedaan voor de endo patienten die zwanger willen worden, het is voor ons een echte zware lijdensweg met nul garanties, ik blijf het toch raar vinden dat ze in deze tijden nog steeds geen betere oplossing hebben om eitjes van beter kwaliteit te bekomen en vooral de innesteling zo goed mogelijk te bevorderen.
Ik hoop ook dat net die patienten, die zo moeilijk zwanger raken niet de dupe worden van besparingen en eigenlijk op de één of andere manier op menselijke wijze meer pogingen mogen ondernemen indien dat nodig zou blijken zonder daar zware financiele katers aan over te houden, want eerlijk gezegd, poging 4 net mislukt...verwacht heel weinig van poging 5&6, en het is nog af te wachten of men partner het tegen dan nog willen, want we weten goed genoeg, poginging 7 is voor ons onbetaalbaar, tegen dat we voldoende gespaard hebben ben ik te oud om nog te mogen proberen...dus ja zucht !

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 25 november 2012, 19:38

@ zucht... Idd, vind het in deze tijden ook te gek voor woorden dat ze op vlak van endo, wat uiteindelijk bij heel veel vrouwen voorkomt (in meer of mindere mate), nog zo in de kinderschoenen staan.
Want wat kunnen ze er eigenlijk over zeggen?
Waar komt de endo vandaan? Geen idee.
Wat kan je eraan doen? Geen idee, buiten cyclus platleggen, maar ja, als je dan zwanger wilt worden...
Ok, het beïnvloedt kwaliteit van de eicellen in negatieve zin. Maar ons werd verteld dat uit onderzoek gebleken is dat endo geen invloed heeft op innesteling.
En wat is dan best: je iedere keer laten opereren als het terugkomt? Ene zegt van wel, andere zegt: afblijven, eerst zwangerschapswens.

Maar ondertussen zitten wij er wel mee...
Hier nu ook net gestart met 5de poging en net zoals jij zegt durf ik er niet veel op hopen.
Met iedere keer weinig follikels, weinig eicellen en dus geen cryo's is 1 poging zo voorbij en daar sta je dan met je 6 terugbetaalde pogingen.
Las onlangs in een boek: 'Op natuurlijke manier zwanger worden is niet abnormaal als dat 1 jaar duurt. Dus eigenlijk moet je het bij IVF / ICSI ook zo bekijken en dan zijn dat 12 maanden, 12 pogingen.'
Nja, snap de redenering helemaal maar wie kan dat betalen?

Kan je dus jammer genoeg geen antwoorden bieden... Alleen wat steun en weet dat je er niet alleen voor staat!
Veel sterkte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten