Zware endometriose en keizersnede



Plaats reactie
Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Zware endometriose en keizersnede

Bericht door Noa09 » 30 november 2012, 17:03

Hallo,

Ik ben in het verleden al verschillende keren geopereerd aan endo graad IV en heb aan elke operatie nieuwe klachten overgehouden.

Onlangs heb ik vernomen dat ik een keizersnede zal moeten ondergaan voor de geboorte van mijn zoontje.

Nu maak ik mij behoorlijk ongerust over het effect van een ks op de endo. Na de laatste operatie die ik onderging (spoedoperatie bbz) heb ik een heel zwaar en moeizaam herstel gekend dat maandenlang duurde.

Heeft iemand ervaringen met endo graad IV en verschillende buikoperaties en een keizersnede?

Ik heb verschillende vleesbomen in mijn onderbuik en eentje in de buurt van mijn navel, sukkel steeds harder met mijn blaas en darmen na alle operaties, en heb er blijvende last aan overgehouden in mijn rechterlies.

Hoe verliep jullie herstel? Waren er complicaties?
Ik hoop dat ik het een beetje te negatief inzie...

Noa09

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 1 december 2012, 23:27

hallo Noa09,

Ik heb ks gehad en zoals je weet ook endo graad IV maar ik heb wel geen buikoperaties gehad.
Ik had heel veel pijn bij het rechtkomen en stappen, heb dan ook vaak bloeddrukvallen gehad. Maar na een 14 dagen was dat voorbij.
Baarmoeder hebben ze niet kunnen uithalen om erachter te kuisen wegens verkleefd.

oja ik heb wel 1 week in ziekenhuis gelegen door pijnlijke darmen. Het waren echte endopijnen, maar dit kon niet zeiden ze, omdat de endo door zwangerschap non-actief is. Heb toen antibiotica gekregen.

Heb er ook al vaak aan gedacht hoe mijn buik er nu vanbinnen uitziet, wellicht nog meer verklevingen. Maar voorlopig geen last van.

Probeer je geen zorgen te maken, daarvoor is nog tijd genoeg.

Wanneer is de ks gepland?

Groetjes,
fee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten