Zoladex behandeling na laposorscopie



sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Zoladex behandeling na laposorscopie

Bericht door sandra77 » 29 december 2012, 15:56

Na mijn Laposoroscopie moet ik een Zoladex kuur volgen. Dit brengt me in een soort van menopauze en kan de endokimen verder reduceren.

Ik heb nu mijn 3 spuit Zoladex gehad en hopelijk de laatsste!
Weet er iemand wanneer ik mijn eerste eisprong krijg na de laatste Zoladex spuit?

lientje88
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 januari 2013, 22:26

Bericht door lientje88 » 13 januari 2013, 22:38

ik stel mij dezelfde vraag.
ik ben ook geopereerd aan endometriose, en heb ook een kuur van 3spuiten zoladex gekregen.
ik vraag mij nu af wnr ik terug mijn eisprong krijg.
de laatste spuit is intussen 5weken geleden.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 20 januari 2013, 11:26

Hey,

Ik heb ook een kuur van 3 maanden Zoladex gehad en meen me te herinneren dat de laatste spuit nog 6-8 weken doorwerkt, zelf ben ik 6 weken na de laatste spuit gestart met een ICSI-behandeling nog voordat ik mijn regels had gekregen. Volgens de gyn was er geen onderdrukking nodig omdat de Zoladex nog zou doorwerken maar ik ken mijn lichaam heel goed en heb toch onderdrukking geëist en maar goed ook want uit de bloedwaarden bleek dat de spuit toch al uitgewerkt was!

Noa09

lientje88
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 januari 2013, 22:26

Bericht door lientje88 » 20 januari 2013, 17:29

ik denk ook niet dat de zoladex al is uitgewerkt bij mij. ik heb nog steeds de "vapeurs" zoals ze zeggen..
had de gynae je aangeraden om met icsi te beginnen?
bij mijn laatste onderzoek zei de gynae: tot binnen 3maanden tenzij je vroeger zwanger bent.
ik heb ook al van iemand gehoord die ook de operatie en de kuur zoladex moest doen, dat ze haar maandstonden niet meer heeft gekregen en onmiddellijk zwanger was.. je mag jezelf natuurlijk niet vergelijken met iemand anders.. maar ik neem intussen toch ook al 4jaar geen pil meer, en hoop gewoon dat ik nu zo snel mogelijk zwanger ben...

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 22 januari 2013, 20:40

Lientje,

Ik heb mijn laatste spuit op 17/12 gekregen dus intussen 5 weken.
Na mijn eerste menstruatie zullen ze IUI proberen.
Ik moet de eerste dag van mijn menstruatie contact opnemen met centrum...als het langer dan 2 maanden duurt moet ik ook contact opnemen... kan zelfs zijn dat ik zwanger zou worden, wie weet..
wannneer was je laatste spuit, waar ben je in behangdeling?

lientje88
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 januari 2013, 22:26

Bericht door lientje88 » 30 januari 2013, 19:44

sandra,

begin december was mijn laatste spuit, ik ben begin januari terug gegaan naar de dokter en alles was weg en genezen.. ik had groen licht gekregen om zwanger te worden.. maar zei niet hoelang het zou duren vooraleer ik terug een eisprong kreeg. nu heb ik mijn maandstonden nog steeds niet, hoewel ik af en toe toch wel buikpijn krijg..
deze zomer hebben ze de cyste ontdekt, nadat ik al een paar keer in spoed was beland door de pijn waar ze telkens zeiden dat ik een blaasontsteking had.. niet dus! ik moest wachten tot januari om mij te laten opereren eerst in leuven, maar die dokter was dan met pensioen, toen was er sprake van brussel. ik kon de operatie niet zo lang uitstellen want wij trouwden in oktober en wou niet dat onze dag werd verpest door buikpijn.. ik heb de vraag gesteld aan mijn eigen gynaecoloog om me te opereren en gelukkig heeft hij dit gedaan.. Mijn dokter heeft wel niet gesproken van IUI. het laatste dat hij zei was: tot binnen 3 maand tenzij je eerder zwanger bent.. maar na al die tijd heb ik niet zo veel zin om terug iedere maand te hopen en niets in plaats te krijgen..

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 1 februari 2013, 22:34

Lientje,

Heb je al iets speciaals bij jezelf opgemerkt .
Mijn laatste spuit was later dan jouw, ik voel rare dingen in mijn buik... kan ook zijn door een de spoedingreep die ik na de loparascopie heb moeten ondergaan.

Ik heb ergens gelezen dat er iemand 67 dagen na laatste zoladex spuit haar menstruatie kreeg.
dus ongeveer 53 dagen na laatste zoladexspuit kan je eisprong er zijn.

Marisa92
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 februari 2013, 12:05

Bericht door Marisa92 » 3 februari 2013, 12:11

hallo allemaal
ik was net de berichten van jullie allemaal aan het lezen en zag dat jullie ook zoladex injecties hadden gekregen. hoe lang hebben jullie die injecties gekregen ? ik heb 7 mnd injecties gehad en vroeg me af hoelang de uitwerking zou duren
groetjes marisa

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 3 februari 2013, 21:23

Dag Marisa,

normaal 6 weken na je laatste zoladex spuit is het eruit, 2 weken late (dus 8 weken na laatste spuit) heb je eisprong, en nog ongeveer 2 weken later (dus 10 weken na laatste spuit) kan je ongesteld worden.

Marisa92
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 februari 2013, 12:05

Bericht door Marisa92 » 3 februari 2013, 21:35

Hallo Sandra
Bedankt dat je zo snel gereageerd hebt !
Maar nu had ik nog een vraagje na 6 weken kan het dus er uit zijn maar ik heb injecties per 3 maanden en vandaag zitten de 3 maanden er op moet ik er dan nu 2 weken bij rekenen ? Groetjes marisa

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 3 februari 2013, 22:28

Ik had ergens gelezen dat zoladex spuiten die om de 3 maanden w gegeven heeft dezelfde werking heeft als die maandelijks w toegediend.
Bij de maandelijkse spuiten moet je om de 4 weken een spuit krijgen en Na de laatste spuit is het nog 6 weken actief. daarna nog 2 weken voor eisrprong

de driemaandelijkse is 12 weken actief, tel er nog eens 2 weken bij dat het wat uitwerkt, dan na 2 weken eisprong

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 4 februari 2013, 20:09

Lien heb je al nieuws?
voel je ook pijn in je buik... Ik denk dat ik binnenkort een eisprong zal hebben...
mijn laatste spuit was op 17/12

Marisa92
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 februari 2013, 12:05

Bericht door Marisa92 » 4 februari 2013, 21:08

Is dit jullie eerste keer dat jullie proberen een kindje te krijgen ? En hoe lang hebben jullie al endometriose ? Mijn gyn vertelde mij laatst dat als ik nog lang zou wachten met proberen een kindje te krijgen het misschien niet meer zou lukken..

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 6 februari 2013, 20:21

Ik ben een dik jaar bezig met kinderwens, de endo is eruit via laporoscopie, dus nu hopen dat het snel kan...

lientje88
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 januari 2013, 22:26

Bericht door lientje88 » 6 februari 2013, 21:31

nog steeds geen maandstonden. morgen is mijn laatste spuit 8weken geleden.. ik heb soms al pijn gehad in mn buik, een beetje pijn die meestal komt bij maandstonden, maar na 2dagen was dit alweer over.. ik heb ook al last gehad van pijnlijke borsten, maar dit is ook terug over gegaan.. ik dacht dat ik eerst terug mijn maandstonden moest krijgen vooraleer ik terug een eisprong kon hebben.. het is echt ambetant om constant te moeten afwachten.. ik heb nog nooit echt gevoeld dat ik een eisprong krijg dus ik weet niet welk gevoel ik moet voelen.. de vapeurs zijn nu wel over, dus ik denk dat de spuiten zijn uitgewerkt.

@marisa: ik heb 3spuiten gekregen om de 6weken. ik heb al van mijn eerste onderzoek bij de gynae, toen ik 18jaar was, last van cysten.. in het begin altijd kleintjes, maar toen ik 2jaar gewacht had van terug een onderzoek te laten doen, bleek dat de kleine cystjes 1 grote van 12cm was geworden.. nu ben ik eindelijk genezen.. heb jij al kindjes?
de dokter zei ook tegen mij als ik niet snel zwanger zou worden, de cysten terugkwamen en het dan terug een eindje kon duren om zwanger te worden.. omdat je telkens opnieuw een behandeling nodig had..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten