operatie darm, eierstok



Plaats reactie
jetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2013, 4:04

operatie darm, eierstok

Bericht door jetje » 12 mei 2013, 4:37

hoi

Ik ben jetje. Ik ben 28 jaar en opzoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten.
Vanaf mijn elfde kreeg ik mijn eerste menstratie. Die steeds pijnlijker werd. Bij de huisarts kreeg ik al snel de pil en het andwoord dat elke vrouw pijn had. Daar moet je doorheen. De keren die daarop volgde zat het tussen mijn oren daarna had ik een spastiese darm. Tot ik het zat was om niet serieusgenomen te worden. Ik veranderde van huisarts. De klachten werden erger en erger. Mijn nieuwe huisarts neemde me wel serieus en was alles aan het bekijken. Tot de pijn klachten zes jaar geleden zo erg werden dat ik niets meer kon. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis en ze hebben een kijkoperatie gedaan. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat ze toen gedaan hebben. Ze kwamen er wel achter dat ik endo had. Ik was onder behandeling bij en gyn die me zoladex voor schreef. Dat was verschrikkelijk. De bijwerkingen waren zo erg dat ik alleen nog mar kon huilen. De gyn koos voor het mirena spiraal. Maar ik voelde me daar niet prettig bij dus hebben ze gekozen voor provera. Alles ging jaren goed. Tot we een jaar geleden een kinderwens hadden. In overleg stopte ik met de provera. De pijn werd steeds erger. Niet alleen met de menstratie maar altijd. Ik heb een afspraak gemaakt bij de gyn. Die wist eigelijk niet wat hij er mee aan moest. Dan maar eens kijken voor ivf. Dat traject gestard. Maar intussen werd de pijn zo hevig dat ik niets meer kun. Weer een spoed kijkoperatie. Ik dacht gelukkig dan ben ik er straks vanaf. Maar toen ik wakker werd was er niets gedaan de endo zat te lastig om alles weg te halen ik moest naar een ander ziekenhuis. Daar zijn ze nu met onderzoeken bezig. Ik krijg een operatie wwabij ze mijn eierstok gaan schoon maken of mischien weg halen.
En waarbij ze een stukje tussen mijn darm weg halen. Deze is helemaal verkleefd.
Dat verklaard waarom ik al jaren met mijn darmen sukkel. Ik kan er geen pijl op trekken waar mijn darm die dag wel of geen zin in heeft. Nu ik medicijnen heb gaat het wel ik heb niet meer steeds als ik eet dat ik moet overgeven.dat maakt het een beetje makkelijker.
Het gene wat ik vervelend vind is dat ik niet kan slapen ik kan niet lang liggen.
Maar het ergste vind ik dat mijn man en ik zo graag een kindje zouden willen maar dat door heel dit gedoe er voorlopig geen kans voor is. Daar baal ik zo van.
Nou dat was fijn even mijn verhaal vertellen in het kort.

1234
Berichten: 333
Lid geworden op: 2 april 2012, 12:11

Bericht door 1234 » 14 mei 2013, 12:23

Hey Jetje,

Ik weet niet in welk ziekenhuis je nu in hehandeling bent, maar Gasthuisberg Leuven is de beste kliniek voor endometriose.

Bij mij zijn er nog onderzoeken bezig waar de endo allemaal zit, daarna moet ik zeker geoppereerd worden. Wat ik al ondervonden heb is dat je heel veel geduld moet hebben! Het wachten is moeilijk maar nadien heb je zoveel meer kans op een zwangerschap.

Ik hoop voor je dat ze je endo kunnen wegnemen en dat je nadien vlug zwanger bent!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten