LIFE Leuven



Plaats reactie
nele88
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 januari 2014, 19:58

LIFE Leuven

Bericht door nele88 » 9 januari 2014, 20:07

Hallo,
Ik ben Nele en ik sta op de wachtlijst van het UZ Leuven. Ik sta erop van juni 2013 en zou nog moeten wachten tot ten vroegste oktober dit jaar vooraleer ik geopereerd word.
Ik lees net over LIFE Leuven. Een centra voor vruchtbaarheidsproblemen. Daar voeren ze ook operaties uit voor endometriose en blijkbaar met een minder lange wachtlijst.
Nu was mijn vraag of er mensen zijn die meer ervaring hebben met dit centra of er al reeds geopereerd zijn?
Zijn er ook mensen met negatieve ervaringen?


Groeten Nele

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 9 januari 2014, 21:33

Dag nele, ik ben een jaar in behandeling geweest in life bij dr. Sylvie gordts en ben totaal niet tevreden over hun manier van werken. Na 4 kunstmatige inseminaties heeft onze gyn ons doorverwezen naar life. Daar hebben ze nog 3 kunstmatige inseminaties gedaan en vervolgens 5 terugplaatsingen ivf. Telkens negatief resultaat. Nooit werden er verdere onderzoeken gedaan. Ik ben dan voor een tweede opinie nr jette gegaan en daar hebben ze meteen allerlei onderzoeken gedaan + kijkoperatie. Wat bleek? Ik had zware endometriose, mijn schildklier werkte niet goed en mijn bloed stolt te snel waardoor er groter risico is op miskraam. Ik ben in maart geopereerd voor endo, ik neem pillen voor schildklier en ik moet clexane spuiten. In juli hebben we onze eerste nieuwe behandeling in jette gehad en ondertussen ben ik 28 weken zwanger van onze tweeling.
Ik weet niet hoe de behandelingen in gasthuisberg verlopen maar heb er ook al veel goede verhalen over gehoord. De wachttijden zijn daar inderdaad wel lang. Ik heb in november gebeld voor eerste afspraak in jette. Begin januari mochten we gaan, in februari kijkoperatie en in maart operatie. In jette gaat het vlot eens je een afsprazk hebt.
Ik kan je alleen maar aanraden nr jette of ghb te gaan maar zeker niet life. Het is daar 1 grote geldklopperij en hun labo werkt ook niet goed. Weinig bevruchting en veel embryo's die afvallen na dooiing in vergelijking met jette. De communicatie is er ook slecht. Je moet alles zelf vragen en dan nog krijg je niet echt een antwoord op je vragen.
Veel succes nog!

nele88
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 januari 2014, 19:58

Bericht door nele88 » 10 januari 2014, 15:29

@ Lien 2 : eerst kijkoperatie en dan grote operatie??
In Leuven zouden ze enkel laparoscopisch werken en spreken ze maar van 1 operatie.
Wat hebben ze bij jou dan gedaan??
Ben je tevreden over de operatie in Jette?

Groeten Nele

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 10 januari 2014, 18:00

Ja mijn eigen gyn heeft kijkeoperatie gedaan op voorstel van Jette om te kijken of alles van binnen in orde is. Daaruit is dan gebleken dat ik zware endometriose had en dan in Jette geopereerd voor die endometriose.
Ze hebben bij mij zo veel mogelijk losgemaakt want zelfs mijn darm was meevergroeid. En van mijn rechtereileider hebben ze een stukje weggenomen omdat die verstopt was waardoor er vocht naar de baarmoeder liep wat een innesteling zou kunnen tegenwerken. Dit werd waarschijnlijk veroorzaakt door een gesprongen appendix die ik in 2006 heb gehad.
Uiteraard ben ik zeer tevreden over de operatie en de behandeling in Jette. Zonder hen was ik nu nog steeds niet zwanger en in het ongewisse waarom het maar niet wilde lukken. Die operatie was nodig anders zou ik nooit zwanger worden maar in Life hebben ze daar niet eens aan gedacht en lieten ons maar telkens opnieuw behandelingen ondergaan zonder deftig onderzoek naar de eventuele reden van mislukken

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 10 januari 2014, 18:00

Ja mijn eigen gyn heeft kijkeoperatie gedaan op voorstel van Jette om te kijken of alles van binnen in orde is. Daaruit is dan gebleken dat ik zware endometriose had en dan in Jette geopereerd voor die endometriose.
Ze hebben bij mij zo veel mogelijk losgemaakt want zelfs mijn darm was meevergroeid. En van mijn rechtereileider hebben ze een stukje weggenomen omdat die verstopt was waardoor er vocht naar de baarmoeder liep wat een innesteling zou kunnen tegenwerken. Dit werd waarschijnlijk veroorzaakt door een gesprongen appendix die ik in 2006 heb gehad.
Uiteraard ben ik zeer tevreden over de operatie en de behandeling in Jette. Zonder hen was ik nu nog steeds niet zwanger en in het ongewisse waarom het maar niet wilde lukken. Die operatie was nodig anders zou ik nooit zwanger worden maar in Life hebben ze daar niet eens aan gedacht en lieten ons maar telkens opnieuw behandelingen ondergaan zonder deftig onderzoek naar de eventuele reden van mislukken

Gilly
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 februari 2014, 17:46

Bericht door Gilly » 27 februari 2014, 15:42

Ik ben daar zeer tevreden over!

d*1986*d
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 april 2014, 13:51

Bericht door d*1986*d » 13 april 2014, 19:42

Hallo nele88

Ik ben ook eerst bij life geweest, en nu in behandeling in Ghb. Ikzelf heb ook geen goede ervaring met Life. Ik had endometriose, en zij hebben bij mij verschillende onderzoeken en kijkoperatie uitgevoerd. Volgens hun was alles in orde. En konden we proberen op natuurlijke wijze zwanger te raken. Lukte ons niet, dan maar nieuwe afspraak gemaakt. Stelde ze ivf voor. Ik had er geen goed gevoel bij, elke keer die flutafspraakjes en telkens 50 euro armer en je wist nooit meer. Daarom nam ik contact op met dienst fertiliteit in Leuven. Daar vroegen ze mijn dossier op en deden ze bijkomende onderzoeken. Bleek dat ik nog endometriose had, dit niet goed verwijderd was en het zelfs in mijn darmen zat. Ik heb een hele zware operatie ondergaan. Later zei de dokter dat ik nooit zwanger had kunnen worden als ik de operatie niet had laten uitvoeren.
Dus je bent daar misschien wel sneller geholpen... Maar ben je dan ook beter geholpen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten