Na de operatie



Plaats reactie
Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Na de operatie

Bericht door Sel84 » 18 maart 2014, 18:11

Velen onder jullie zijn al geopereerd, sommigen recent anderen een hele tijd geleden.
Nu was mijn vraag, hoe ervaar je jezelf na de operatie?
Ben je terug de oude jij geworden? Hebben jullie wijzigingen in je karakter/lichamelijke trekken?

Ik heb de indruk dat ik sinds mijn operatie heel verandert ben, vroeger was ik niet te remmen en nu ben ik meestal tam, mijn libido vloog de pannen uit en nu heb ik moeite met lichamelijk contact tenzij ik de controle in handen heb..
Of het is een trauma van de operatie, of .. ik weet het niet.

Ervaart nog iemand veranderingen na haar endo-operatie??

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Bericht door Margot_80 » 20 maart 2014, 8:12

He Sel,

Mijn endo operatie was 9 maand geleden, en de steken zijn teruggekomen bij mij, vrijwel meteen eigenlijk.

Mijn libido is onbestaand geworden, na 1,5 jaar icsi behandelingen. Ik ga nu mijn 5e poging tegemoet met tese zaad.

Het is echt psychologisch bij mij, doordat ik ivf moet doen omdat mijn man op jonge leeftijd gekozen heeft voor sterilisatie. Die kwaadheid hierover maakt dat seks zonder hoop op zwangerschap mij niet meer opwind.

Het libido-verlies komt dus niet door de endo operatie bij mij, maar door de verplichte icsi behandelingen. Die veranderen je hormoonhuishouding he..

Wat de hevigheid versus tamheid betreft, zwanger willen worden doet je wel volwassener worden he. Je kindsheid en wildheid vermindert zowieso dan lijkt me.

Hoop dat je hier iets aan hebt. T zijn maar gedachten he..

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 20 maart 2014, 9:18

Hey Sel,

Zoals Margot het al zei heeft dit meer te maken met je behandelingen dan met je operatie. Ik ben blij om te horen dat het niet alleen bij mij is. Mijn libido is ook onbestaande momenteel. Heb er gewoon geen zin meer in! Het genieten is volledig weg. Hoop van harte dat dit wel terug komt want als koppel heb je dat wel nodig :-) zie mijn man ontzettend graag en vind hem nog aantrekkelijk maar zoals Margot al zei je koppelt dit aan zwanger worden en aangezien dat dit niet meer natuurlijk gaat waarom zou je het nog doen!

Wat je zeker moet doen is praat er met je partner over zodat hij ook weet wat jij voelt zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Grtjs
Ann

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 20 maart 2014, 14:14

De pijn is bij mij ook vrij snel terug gekomen en voor die ene pijnloze cyste die ze verwijdert hebben, heb ik 3 pijnlijke in de plaats gekregen.

Wij zijn nog niet met ivf ofzo bezig, dus echte behandelingen heb ik niet.
Problemen met de pil (cerazette) wel, tussendtijdse bloedingen waardoor je een afkeer van je zelf krijgt..

Soms weegt het toch allemaal zo enorm op je eh

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Bericht door Margot_80 » 20 maart 2014, 16:27

Amai nie...

Je wordt er een heel ander persoon door he. Dat vind ik het moeilijkste, dat je jezelf niet meer herkent. Het slaat zo zekerheden weg.. Alsof je moet dansen op een slappe koord.

Je voelt je niet continu slecht, maar het overvalt je soms en dan altijd heel extreem.

Gematigd verdriet of onmacht lijkt niet meer in je woordenboek te staan.

Een van de proeven in t leven zeker... We zullen dan maar andere leuke dingen zoeken. We moeten voort he, in welke staat we ook zijn.

Ik hou me nu bezig met moeilijk aan te leren hobbies, dan moet je je keihard focussen op iets anders. Dat helpt voor mij.

En als ik toch moeilijk momentje heb dan zet ik me met lekkere creme glace voor tv om domme series te bekijken, op eender welk moment van de dag.

Het dwingt me tot zelfverwennerij hihi 8)

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Bericht door Margot_80 » 20 maart 2014, 16:33

Zeg sel,

Als je niet met behandelingen bezig bent, en je hebt tussentijdse bloedingen, en je libido is lager, dan zou dat inderdaad aan je pil kunnen liggen. Dat regelt ook jouw hormonen he..

Heb je al eens een andere mogen testen van je dokter?

Ik heb ooit eens een staafje gehad in mijn arm. Dat gaf ook vervelende bloedingen. Heb het toen laten verwijderen en overgeschakeld op mycrogynon. Voor mij werkte die pil super.

Ann, ik heb jouw verhalen hier ook wat gelezen tussendoor. Veel moed jij ook he.

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 20 maart 2014, 20:21

Ik neem cerazette maar door spottingen moeten overgaan naar lutenyl and it made me a bitch dus nu is het terug cerazette.
Voor de operatie nam ik ook cerazette, al een half jaar, en was ik niet zoals nu.
Het is echt sinds de operatie dat ik iemand anders geworden ben.

Het is inderdaad moeilijk en frustrerend dat je je zelf niet meer herkent..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten