Ervaringen ingreep baarmoeder



Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 29 oktober 2016, 13:02

Manelo en Bijtje (Bijtje ook nog eens via deze weg een reactie),
Na de operatieve hysteroscopie door dr. Campo ben ik bij de 2de tp zwanger geraakt en heb ondertussen een super gezond zoontje van bijna 14 maanden!

Echter krijg ik woensdag 2 november a.s. weer een operatieve hysteroscopie door dr. Campo waarbij restweefsel tgv mijn miskraam (6 weken geleden) zal verwijderd worden. Op zich erg vervelend dat dit alsnog moet gebeuren maar anderzijds"blij" dat dit door dr. Campo gedaan wordt. En ik zeker weet dat mijn baarmoeder nadien weer in orde zal raken. Ja ik heb veel vertrouwen in hem!

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Bijtje83 » 12 november 2016, 10:58

Bedankt voor je reactie, Marjannetje. Super dat het bij jullie gelukt is!
Campo gaf me ook hoge slagingskansen. Hopen dus maar dat het in orde komt. Ik zit nu aan het einde van mijn wachtweken en heb deze morgen een vage positieve test gehad. Dus de hoop is er. :)
Dr. Campo had mij ook gezegd dat ik, als ik na een eventuele bevalling, een tweede zou willen, dat ik dan mogelijk zou moeten terug gaan voor een operatieve hysteroscopie, omdat de vervorming van de baarmoeder vaak terugkeert.
Sterkte met het verwerken van je miskraam en succes met de operatie, Marjannetje.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 13 november 2016, 13:24

En jij succes met je positieve test Bijtje!!!

Heb je er 1 of 2 laten terugplaatsen?

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Manolo
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2016, 16:26

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Manolo » 13 november 2016, 22:54

Hoi dames!
Ik heb begin september mijn ingreep gehad en halverwege oktober de nacontrole.
Alles is goed gegaan. Alleen vond ik de nacontrole wel erg snel gaan. Ook prikte dr Campo (per ongeluk) mis met een van zijn atributen toen hij middels de hysteroscopie ging kijken.
Daar heb ik nog wel even last van gehad.

Ik ben inmiddels net begonnen aan cyclus 3 sinds de ingreep in september. En ben erg benieuwd in welke cyclus andere dames die deze behandeling hebben gehad zwanger raakten.

Wij moeten het nu echter wel eerst weer op eigen kracht proberen omdat zwanger worden niet het probleem was, maar juist zwanger blijven.
Hoe is het deze maand bij jou afgelopen bijtje83?

Liefs manolo

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 15 november 2016, 10:24

Hoi Manelo,

Ook al is jouw situatie anders, toch denk ik dat je een maand wachten kan vergelijken met een cyclus wachten. Als je zelf probeert, mag je sneller "aan de slag", omdat er dan geen geld verloren is en je lichaam niet onnodig belast wordt met hormonen. Dus "baadt het niet dan schaadt het niet".
Wat niet wil zeggen dat het niet emotioneel belastend is, als je probeert en het lukt niet.
Na een ingreep moet je meestal minimaal 2 maanden wachten alvorens een poging te ondernemen.

Wat het herstel van je baarmoeder betreft in relatie tot de slagingskans, dan heb je na de 2de cyclus ( nu dus!) de meeste slagingskans.

Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt.

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Manolo
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2016, 16:26

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Manolo » 17 november 2016, 11:06

Hou marjannetje,

Bedankt voor je berichtje! Dat is een echte eye opener voor mij en mijn man geweest.
Vind daar heel veel rust in! (Het klinkt zo logisch dat het bijna stom is dat ik het zelf niet heb bedacht ;)

Hoe is jou tweede ingreep bij dr. Campo verlopen?

Groetjes Manolo

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 18 november 2016, 20:35

Manelo, 2de ingreep door dr. Campo is heel goed verlopen. Geen beetje pijn gehad. Bloedverlies was al na een week volledig gestopt. Het voelt goed daarbinnen. Hoop dat hysteroscopie op 2 januari dit ook gaat bevestigen. Dan kan ik eind januari voor een tp gaan.

Ik duim voor jullie!

En Bijtje, hoe is het met jou? Goede testen? 1 of 2 laten terugplaatsen? Ik twijfel daar n.l. heel erg over. Puur omwille van de kans op complicaties bij een 2 ling zwangerschap.
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Bijtje83 » 20 november 2016, 22:01

Hey Marjantje

Ik mocht maar eentje terugplaatsen omdat het een verse poging was. Ik had maandag een mooie positieve bloedtest, maar jammer genoeg daalde hcg dezelfde week al bij de tweede bloedtest (hcg20). Dat was wel even hard, omdat ik al twee miskramen heb gehad op 8 a 10 weken (voor de operatie.)
Had er deze keer echt goede hoop op. Ik troost me met de gedachte dat het vorige keer aan mijn baarmoeder lag en dat het nu aan het vruchtje moet hebben gelegen?! Was 4,5 weken 'ver', dus dan denk ik toch dat ik daarvan uit mag gaan?!
Hoe gaat het met jou?

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 21 november 2016, 13:03

Ah nee Bijtje, dit wilde ik niet lezen! Ja, na een ingreep zijn de verwachtingen hoog. Was bij mij ook zo. Verse poging toen ook niet gelukt maar 2de cryo poging een blijvertje. Hoop houden dus!

Ik zit in de wachtmodus. 2 januari hysteroscopie voor de stand van zaken en dan hopelijk groen licht. Ik gok op eind januari tp.

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Celienn
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 juli 2016, 12:28

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Celienn » 9 december 2016, 16:23

Hallo dames
ik heb vorige week woensdag mijn tussenschot laten verwijderen. Nu moeten we 8 weken wachten om op controle te gaan om te kijken of alles goed genezen is. Nu had ik met men vriend er over gepraat om mijn mijn menstruatie af te wachten endan te kijken of ik een natuurlijke cyclus ga hebben omwille van dat ik PCO heb. Ik heb ovulatie testjes gekocht moest ik nu een eisprong krijgen zouden we dan ons huiswerk mogen maken & hopen dat het deze maand nog lukt.? Anders word het in februari ivf/icsi..
Iemand enig idee?

Manolo
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2016, 16:26

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Manolo » 5 januari 2017, 18:58

En Marjan hoe is de hysteroscopie verkopen? En misschien heeft bijtje inmiddels ook goed nieuws?

Ik heb (nog steeds) geen nieuws. Heb me daarom voorgenomen om maar eens met de artsen te gaan overleggen wat nu vervolgstappen zouden kunnen zijn(icsi misschien). We zijn nu drie jaren onderweg zonder resultaat en ik begin de moed behoorlijk te verliezen.

Groetjes manolo

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 12 januari 2017, 20:04

Hoi Manelo,
Hysteroscopie is goed verlopen. Zou 17 jan tp hebben, maar nu vermoedt mijn gynaecoloog dat ik een hydrosalphinx heb. 26 januari laparoscopie. Pfffff
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Manolo
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2016, 16:26

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Manolo » 24 maart 2017, 11:13

Hoi Dames,

Ik heb even gewacht met een berichtje plaatsen.
Maar omdat ik zelf in mijn zoektocht de afgelopen drie jaren ook heel veel gehad heb aan de verhalen en uitkomsten van andere dames die probeerden zwanger te worden plaats ik een berichtje. Ik hoop dat dit anderen weer helpt.
Ik heb goed nieuws want ik ben inmiddels 15 weken zwanger!! Achteraf bleek het in januari toch raak te zijn!

De artsen hier (martini ziekenhuis) doen erg sceptisch over de behandeling van dr. Campo. Geven aan dat het zelfs gevaarlijk kan zijn. Maar voor mijn is het voldoende bewijs dat ik nu na de behandeling wel blijvend zwanger ben. Terwijl het de voorgaande vier keer is uitgelopen op een miskraam. En bij ingrepen in het martini ziekenhuis er bijna standaard verklevingen of superheftige pijn en bloedingen optraden. Dat heb ik na de behandeling van Campo niet gehad (ik was eigenlijk direct weer zo fris als een hoentje).

Ik hoop marjannetje en bijtje dat jullie inmiddels ook goed nieuws hebben!
En voor alle andere dames die dit lezen, geef niet op, blijf zoeken naar een antwoord. Ook ik had de loodzware strijd bijna opgegeven maar ben zo blij dat ik dat toch niet heb gedaan.

Veel liefs manolo

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Bijtje83 » 13 juni 2017, 20:58

Hoi allen

Ik herinner me hoe hard ik op zoek was naar positieve verhalen tijdens mijn behandelingen, vandaar dat ik even mijn verhaal kom aanvullen hier.
Tweede poging na de ingreep door Dr Campo zwanger! Ik liet wel twee embryo's terugplaatsen om onze kansen te verhogen. Nu 5 maanden zwanger van eentje.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die succesvol de operatie onderging.
Veel moed aan allen die nog in behandeling​ zijn.

X

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Lisa90 » 14 juli 2018, 16:23

Hallo dames,

Hopelijk krijg ik hier nog reactie :-)
Ik laat binnenkort bij Dr. Campo ook de hysteroscopie doen om mijn T-vormige baarmoeder te corrigeren. Volgens mijn gyneacoloog was dat slechts een paar knipjes onder sedatie.
Nu is mijn vraag, wanneer mochten jullie na deze ingreep een nieuwe IVF opstart doen?

Lieve groetjes.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten