Een mysterie...



Plaats reactie
Specialeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maart 2015, 21:49

Een mysterie...

Bericht door Specialeke » 28 maart 2015, 22:28

Hallo,

Ik wil hier niet overkomen als een klaag, ik heb ook geen ervaring met fertiliteitsproblemen tot nu. Ik heb namelijk al 2 kindjes, beiden uit mijn vorig huwelijk. Ik ben telkens zéér vlot zwanger geraakt. Wel waren er complicaties bij de de zwangerschappen. Bij de eerste zwangerschap had ik hevige bloedingen tijdens en na de bevalling, na enkele uren hadden ze het onder controle. Bij mijn 2e zwangerschap had ik een zware bloeding door het inscheuren van de placenta. Ik heb toen heel lang in het ziekenhuis gelegen en een hoogrisicozwangerschap gehad. Nu met mijn 2e man was ook weer vlot zwanger, op 12w kwamen ze er achter dat het al fout was gelopen na de 8w echo, opnieuw een bloeding aan de placenta die dit maal volledig inwendig gebleven was. Ik heb dan een curettage gehad in spoed. Na dat de bloedingen gestopt waren mocht ik opnieuw in bad en mochten wij opnieuw contact hebben. Wij hebben 2 weekjes extra gewacht om zeker te zijn. 6 weken nadien, na doorverwijzing van onze huisarts door het uitblijven van mijn menstruatie, kwamen ze er achter dat ik nog steeds inwendig bloedingen had, de eerste curettage was niet correct uitgevoerd. Inmiddels hadden ze al ontdekt dat mijn stolling slecht functioneert, in de zin dat er te weinig stolling is, wat de bloedingen steeds uitlokten. Intussen is dit 8 maanden geleden en raken mijn man en ik niet opnieuw zwanger, ik doe al 11 jaar aan familieplanning op dat gebied ligt het niet. Ook heb ik enkele weken geleden een echo gehad om te kijken of er misschien littekens waren of dergelijke. Geen resultaat, alles in orde. Nadien hebben ze aan de hand van een bloedproef mijn hormonen gecontroleerd, ook deze waren oké. Deze week moet mijn man een "staaltje" gaan geven, hoewel ze zelf denken dat het daar niet aan kan liggen gezien de vlotte 3e zwangerschap. Nu sprak mijn huisarts ons laatst aan en vroeg hij specifiek naar ons contact gedurende die 10 weken dat ik inwendig bloedde. Hij vertelde ons dat de mogelijkheid bestond dat één van mijn man zijn spermacellen in mijn bloedbaan terecht was gekomen en dat mijn immuunsysteem intussen het DNA van mijn man aanvalt. Het valt mij ook op dat er sinds de curettages, na de ovulaties telkens een temperatuurpiek is, losstaande van de gebruikelijke verhogingen. Nu vraag ik mij of iemand hier al gelijkaardige ervaringen heeft?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten