Onverklaarbare infertiliteit na curretage



Plaats reactie
Specialeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maart 2015, 21:49

Onverklaarbare infertiliteit na curretage

Bericht door Specialeke » 16 juni 2015, 12:12

Een jaar geleden hebben mijn man en ik een gemiste miskraam gehad met curretage er op en er aan. Intussen zijn wij blijven proberen om opnieuw zwanger te worden, zonder succes. Gelet dat ik voor de miskraam wel steeds vlot zwanger werd, trok ik ook vroeg aan de alarmbel, inmiddels hebben wij al verschillende onderzoeken laten doen, zowel bij mij als mijn man volgens de dokters is er niets "mis" met ons en is er geen reden om niet spontaan zwanger te worden en toch slagen wij er niet in om een zwangerschap tot stand te brengen. Zijn er hier nog mensen die problemen hebben om zwanger te worden na curretage?

Zebratje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 maart 2015, 10:40

Re: Onverklaarbare infertiliteit na curretage

Bericht door Zebratje » 25 juni 2015, 14:02

Dag Specialeke,

Ik voel me eerlijk gezegd ook een "specialeke", wij zijn al een jaar aan het proberen om terug zwanger te worden, na een curretage (missed abortion op 12w, dan curettage, en daarna nogmaals curettage omdat er nog restweefsel achtergebleven was).
waar heb jij je curettage laten doen?
ik denk dat bij mij het probleem een dun slijmvlies is, ik ben bang dat het onherstelbaar beschadigd is,
heb reeds een poging met progynova achter de rug om het slijmvlies dikker te laten worden, maar daar kreeg ik hevige bloedingen van.
ik voel me redelijk wanhopig eigenlijk, vooral omdat ik voor deze curettage inderdaad ook relatief makkelijk zwanger werd (met 1 gezond kindje tot gevolg).

Ik begrijp heel goed je frustratie! Heb je voor de rest al onderzoeken laten doen?

Veel goede moed.

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Onverklaarbare infertiliteit na curretage

Bericht door Dora26 » 11 april 2016, 13:06

Mag ik vragen welke onderzoeken je hebt laten doen na je curretage?
Een goede vriendin van me was bezig om bam te worden en werd zwanger bij haar 1ste iui... Helaas werd dit een miskraam en moest ze een curretage ondergaan.
Na nog 5 vruchteloze pogingen (waaronder ook een biochemische zwangerschap) besloot haar arts om een kijkoperatie te doen. Daaruit bleek dat ze een tussenschot had in haar baarmoeder (oorzaak van de eerste miskraam) en dat haar eileiders ontstoken waren geweest (hoogst waarschijnlijk een bacterie binnen gekregen tijdens de curretage). Haar eierstokken zijn nu zo beschadigd dat ze is aangewezen op ivf.
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten