dubbele baarmoeder of uterus didelphys info



Plaats reactie
KleineElien
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 januari 2019, 20:41

dubbele baarmoeder of uterus didelphys info

Bericht door KleineElien » 11 februari 2019, 13:06

Hey Iedereen!

Even wat context geven ;) Sinds november vorig jaar is via MRI en hysteroscopie bevestigd dat ik een dubbele baarmoeder of uterus didelphys heb. Zowel baarmoeder, baarmoedermond als vagina zijn dubbel aangelegd.

Volgens gynecoloog niet onmogelijk om op natuurlijke manier zwanger te worden. Wanneer het niet goed lukt moesten we opnieuw een afspraak maken...

Ondertussen zijn we 5 cycli verder, zonder resultaat. Nu twijfelen we, een afspraak maken, of is dit nog te vroeg. Zijn er mensen actief met een gelijkaardige aandoening? Wat is jullie ervaring?

We willen niet onnodig in de medische molen stappen maar anderzijds ben ik al bijna 30 en vond ik de uitleg over wanneer een nieuwe afspraak te maken wat vaag.

groetjes Elien

Evy1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 maart 2019, 12:06

Re: dubbele baarmoeder of uterus didelphys info

Bericht door Evy1992 » 12 april 2019, 20:48

Hallo Elien,

Ik zie net jou bericht hier.. Beetje laat, maar toch aangezien ik dus hetzelfde voorheb dacht ik, ik reageer toch maar even..

Ik was 13 jaar toen ik bij de gyne langs ging omdat ik overdreven hevige maandstonden had.. Toen kwam de nogal onverwachte diagnose uterus didelphys..
Op mijn 14 jaar hebben ze het vaginale septum verwijderd omdat die letterlijk pal in het midden zat.. En op die manier zou ik nooit op een natuurlijke manier kinderen kunnen maken, laat staan ter wereld brengen. Vanaf dan stond niks mij in de weg om later aan kinderen te beginnen..

Maar nu 12 jaar later ( ik ben 26) zit ik toch in het ivf/icsi traject. Intussen in de wachtweken van poging 2, de gynaecoloog die mij in dit traject begeleid zegt ook dat de aandoening niets afdoet aan de vruchtbaarheid, na een aantal onderzoeken was ik gewoon goedgekeurd, maar toen ze mijn partner onderzochten werd er vastgesteld dat hij geen zaadcellen produceerde. Gelukkig hebben ze via een biopsie van zijn teelbal wel zaadcellen gevonden en ingevroren. Die worden nu gebruikt bij onze pogingen.

Dus ik vind het zeker de moeite waard om wat onderzoeken te laten uitvoeren. Dan ben je zeker.

Sorry voor de lange tekst ;)
Pilstop 2014
Icsi1 november 2018 1tp 0cryo mk 7wk
Icsi2 april 2019

Tamchi213
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 april 2019, 12:48

Re: dubbele baarmoeder of uterus didelphys info

Bericht door Tamchi213 » 16 april 2019, 12:54

Ik ben erachter gekomen dat ik een dubbele baarmoeder had en 2 baarmoederhalzen met een tussenschot in mijn schede op mijn 15 jaar. Dit door een spoedoperatie aan mijn tussenschot dat was gescheurd. De gynaecoloog had me toen verteld dat ik nooit kinderen zou krijgen.. ik ben gelukkig terug naar mijn eigen gynaecoloog geweest en ze hebben preventief het tussenschot weggehaald maar nooit aan mijn baarmoeders iets gedaan en gelukkig! Ik ben 28 nu en heb 2 jongens van 9 jaar en 5 jaar. De 1ste problemem gehad op 28 w maar geboren op 36w natuurlijke bevalling. De 2de op 24w problemen en geboren op 35w ook natuurlijk! Ik ben momenteel 12w zwanger van een tweeling. Ik heb bij mijn 2 jongens een half jaar moeten proberen en bij deze niets.. ik wens jullie het beste toe! Succes x

KleineElien
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 januari 2019, 20:41

Re: dubbele baarmoeder of uterus didelphys info

Bericht door KleineElien » 16 april 2019, 17:36

Bedankt voor de reacties!

Ik voel mij al veel minder alleen! Wij hebben besloten het nog enkele maanden een kans te geven. Als na 1jaar Pilstop nog geen resultaat is gaan we verder.

#fingerscrossed!

KleineElien
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 januari 2019, 20:41

Re: dubbele baarmoeder of uterus didelphys info

Bericht door KleineElien » 5 augustus 2019, 17:32

Update: Ondertussen 1 jaar na pilstop. Kennismakingsgesprek gehad in uz Jette, er volgen nu nog enkele onderzoeken en dan beginnen we daar met een traject.

Nijntje10
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 november 2020, 15:59

Re: dubbele baarmoeder of uterus didelphys info

Bericht door Nijntje10 » 18 november 2020, 16:11

Ik heb ook 2 'losse' baarmoeders, een dubbele baarmoedermond en had ook een tussenschot (elastiekjes noemde ik het zelf, want zo zag het eruit, m'n tampon bleef erachter hangen). Die elastiekjes zijn weggehaald gelukkig.

Bij deze afwijking kun je ook nog allerlei andere afwijkingen hebben, zoals dichte eileiders, teveel of te weinig nieren en nog iets dat ik alweer vergeten ben. Ik heb gelukkig 2 nieren. Bij mij is het onduidelijk of m'n eileiders toegankelijk zijn. De HSG gaf geen duidelijkheid, het onderzoek lukte eigenlijk gewoon niet goed door de afwijkende vormen.

In 2018 onderzoek gehad en daarna aan IVF begonnen. 1e poging met vers embryo raak, helaas geen cryo's. Tussentijds veel controles in het ziekenhuis gehad, rond cruciale tijd (18-28 weken) elke 2 weken opmeten cervix. Met 32 weken 4 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege signalen voor vroeggeboorte (hormonen en cervix) en weeenremmers + longrijping gehad. Gelukkig daarna naar huis en rustig aan moeten doen en het nog gerekt tot 37 weken. Toen bevallen van een gezonde jongen. Door de afwijkende situatie wel veel problemen gehad met bevallen (geen weeen) en herstellen (heel veel bloedverlies, resten bleven zitten, ook na OK). Maar gelukkig is dat weer hersteld.

Nu voor een 2e bezig, maar de 1e poging maar 1 eicel na stimulatie. Wel bevrucht, tp gehad in dezelfde baarmoeder als de 1e keer. Alleen niet blijven plakken. Ziekenhuis in NL besloot zelf dat het einde behandeling was. 'Niet zinvol met maar 1 eitje opbrengst, zonde van de hormonen, zonde van het werk voor jou en voor ons'. We gaan binnenkort voor een intake naar UZ Gent.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten