translocatie 13 en 14



Plaats reactie
Marijana
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 mei 2008, 16:08

translocatie 13 en 14

Bericht door Marijana » 6 mei 2008, 12:40

Hallo ik ben Marijana
Ik heb een translocatie van chromosoom 13 en 14. Dat berekent dat ik naast IVF ook een PGD-behandeling moet ondergaan. Ik heb al twee pogingen achter de rug en telkens had ik 5 embryo's maar die konden niet teruggeplaatst worden omdat alle 5 de embryo's de translocatie bleken te bevatten. Ik wil doorgaan maar ik vraag me af hoeveel pogingen ik nog nodig zal hebben, vooral omdat ik alle behandelingen uit eigebn zak moet betalen. Ik ben namelijk verzekerd in Nederland en daar vergoeden ze maar drie pogingen en ik heb er in totaal al 5 gehad. Ik heb namelijk drie pogingen gehad toen ze er pas achter kwamen dat ik die translocatie had. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Vele groetjes, Marijana

DVO Inge
Berichten: 143
Lid geworden op: 1 april 2008, 9:21

Bericht door DVO Inge » 9 mei 2008, 7:31

Hallo Marijana

Ik kan me heel goed inbeelden dat je met tal van vragen zit.
Helaas ken ik het antwoord op je vraag ook niet maar ik vermoed dat je hier toch wel serieuze kansen op slagen hebt, anders zou je gyn het zeker wel vertellen en je andere suggesties doen.
Heb je al met je gyn over je twijfels/angsten gesproken? Hij/zij zal je het best kunnen antwoorden, hij/zij kent je dossier, kansen, achtergrond...

Ik hoop dat hier nog iemand is die je meer info kan geven over dergelijke situaties. Wens je dan ook alle succes toe voor de toekomst!

Groetjes

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 13 juni 2008, 23:22

Hallo Marijana,


Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Je moet enorm veel geluk hebben.

Hier zijn een aantal engelstalige blogs van vrouwen met ervaring met translocaties:
http://julia.typepad.com/julia/ (3 kindjes)

http://henry-street.blogspot.com/ (nog geen geluk)

Er zijn er zeker nog meer.

Groetjes,

H.

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 10 juni 2010, 19:16

dag Marijana,

Sinds enkele maanden hebben we te horen gekregen dat mijn man ook een transloctie van chromosoom 13 en 14.
Het was een zware klap. Maar ook een opluchting omdat er een oorzaak was waarom het ons niet zwanger geraakte. Dus icsi is het antwoord. Momenteel wacht ik op mijn 1ste terugplaatsing.

Zijn er nog mensen die een translocatie hebben?

groetjes, Domi

myrthevl
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 april 2009, 8:34

Bericht door myrthevl » 11 augustus 2010, 8:10

ik heb geen translocatie, maar ben wel drager van fragile x. Ik geraakte ook niet zwanger. wij zijn ook begonnen met ICSI-PGD, maar na vier pogingen zijn we gestopt. Ook ik had telkens embryo's, maar na de afvalrace bleef er weinig of niks over (aangetast of te slechte kwaliteit). Ik heb maar 1 keer een terugplaatsing gehad. Op den duur kon ik de behandelingen niet meer aan, omdat het echt voor niks was, 2 of 3 weken stimulatie, pijnlijke PU's en dan na vijf dagen toch weer dat telefoontje dat je niet moet komen voor een TP...

De dokter was in mijn geval zeer optimistisch, want ik was nog jong, blablabla, maar uiteindelijk bleef ik ook achter met lege handen. Hopelijk lukt het jou wel!

AnnaLynn
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 oktober 2010, 17:05

Bericht door AnnaLynn » 14 oktober 2010, 17:12

Mijn vriend heeft ook een translocatie van chromosoom 13 en 14. We besloten al vrij jong om te stoppen met de pil, maar na drie jaar ben ik nog niet zwanger geraakt. We hebben eindelijk de moed bijelkaar gepakt en zijn deze week naar de dokter geweest. We kregen gelijk een verwijsbrief naar polikliniek voortplanting, waar we begin november heen gaan. Ik vind het allemaal erg spannend, maar ben ook wel bang voor wat er allemaal komen gaat :?
Annalynn

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 20 oktober 2010, 13:38

Hey AnnaLynn,

Het moest wel een grote klap voor jullie geweest zijn. Toen ze bij ons de translocatie hadden vastgesteld kregen we een overvloed aan informatie. Wat het is en hoe nu verder.
Gelukkig staat de medische wereld op de dag van vandaag al ver en kunnen ze ons helpen om een gezond kindje te krijgen. Maar jammer genoeg is die weg lang en niet gemakkelijk (voor ons toch) :roll:
Momenteel zijn we bezig met de 2de icsi/pgd poging. afwachten of er deze keer een gezond embryoke gaat bijzitten.

Ik wil je heel veel succes toewensen en ik hoop dat jullie kinderwens vlug vervuld mogen worden!
Domi

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten