één eileider verstopt , andere allicht ook kapot



Plaats reactie
wannabemum
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 maart 2009, 22:51

één eileider verstopt , andere allicht ook kapot

Bericht door wannabemum » 20 maart 2009, 22:55

vorige maand kreeg ik een RX met contrastvloeistof in gespoten , zeeeeeeeer pijnlijk, maar ik dacht toen : "tis voor het goeie doel"
Na heel lang wachten mochten we eindelijk binnen komen bij de gyn. Het was niet zo'n goed nieuws als we hadden gehoopt, één eileider kapot (helemaal dicht) en de andere daar zou ook iets mis mee zijn vermits we al jaren aan het proberen zijn zonder enig resultaat !
Volgende stap een kijkoperatie of onmiddelijk IVF, tja wat moet een mens dan kiezen ???
mss maar best eerst eens laten kijken ??
Volgende vrijdag staat dit op het programma , in daghospitalisatie, kben er niet gerust in en maak me wat zorgen....

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 22 maart 2009, 13:34

Kheb ook zo'n kijkoperatie gehad, zelfs zonder eerst zo'n RX met contrastvloeistof. In mijn fertiliteitscentrum is een kijkoperatie bijna standaard, als je ouder bent dan 30. Dan hoef je dat pijnlijk onderzoek dat jij gehad hebt niet te doen (ttz ze testen wel de doorgankelijkheid van je eileiders maar je slaapt dan he) en ze kijken ook voor endometriose bijvoorbeeld. Wat eventueel de oorzaak kan zijn van het dichtslibben van je eileiders. En wat je dan kan laten behandelen hé.

Goed dat je alles eens laat nakijken hoor. De operatie zelf is bij mij heel goed meegevallen (was ook in dagopname), had alleen achteraf wat pijn in de schouders van het gas dat ze in je buik doen, maar met een paar dafalgannetjes was dat verleden tijd. Het spannendste is natuurlijk wat ze gaan vinden hé...

Maak je je zorgen over de operatie zelf of over wat ze eventueel gaan vinden?

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 24 maart 2010, 16:25

Ik heb begin deze maand ook een kijkoperatie gehad (zoals loeki zegt: genoeg dafalgannekes tegen de pijn in je schouders, maar voor de rest houdt het niet zo veel in; ik was 2 weken thuis en eigenlijk allemaal mooi genezen).
Alleen wil ik er even aan toevoegen dat ik ook met een doorgankelijkheidsprobleem zit dat helaas niet kan opgelost worden... :(
Dus het valt helaas niet altijd allemaal te repareren... :cry:
er is ook van die vloeistof doorgespoten onder druk, maar de gyn kon echt niet zeggen of het nu genoeg open gaat zijn/blijven om het "au naturel" te laten gebeuren... :?
Veel succes en absoluut geen zorgen maken over die kijkoperatie, meid :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten