neurofibromatose



Plaats reactie
barbara despeghel
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 februari 2009, 18:17

neurofibromatose

Bericht door barbara despeghel » 29 april 2009, 17:25

Hey,

Ik heb mij aangemeld op het forum met de vraag of er mensen zijn die ook adoptie gedaan hebben omwille van deze aandoening. Ik heb Nf en deze aandoening is erfelijk. Ik wil dit niet doorgeven aan mijn kinderen.

Barbara

anneke80
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 september 2009, 14:05

Bericht door anneke80 » 20 september 2009, 14:08

Hoi,

Ik heb ook NF en wil dit niet doorgeven aan m'n kinderen. Daarom hebben we eerst zo'n 3-tal jaar geprobeerd via PGD (IVF met genetische screening). Maar dit mocht niet baten.
We zijn nu sinds kort ook een procedure gestart voor adoptie. Momenteel zijn we met de voorbereidignscursus bezig. Daarna volgt het "echte werk". Maar we kijken er al naar uit!

Groetjes,
An

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 9 december 2010, 9:26

Mijn man heeft NF.

Wij kozen voor PGD/ICSI en hadden na 4 pogingen een kindje. Nu proberen we voor een brusje.

Tijdens de pogingen zijn we ook gestart met buitenlandse adoptie. Tijdens het MO heeft CAW stopgezet omwille dat we nog bezig waren met PGD/ICSI (we waren te eerlijk), gelukkig was ik kort nadien zwanger.

Aangezien er nu al een kindje rondloopt bij ons, zijn we beginnen twijfelen. We denken aan binnenlandse adoptie nu, moest de laatste PGD-poging spijtig genoeg niet lukken. We zijn echter nog niets opgestart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten