PID Pelvic Inflammatory Disease



Plaats reactie
nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

PID Pelvic Inflammatory Disease

Bericht door nathalie v » 28 mei 2009, 18:59

Hallo,

Na de vaginale hystolaparascopie blijkt de eerdere voorlopige diagnose, endometriose, niet te kloppen. Het zou PID zijn... was me totaal onbekend. Dokter adviseert laparascopie om al het littekenweefsel weg te halen, maar herstel en natuurlijk proberen kan dan nog lang duren of IVF.

Ik heb eens gekeken tussen de verschillende onderwerpen, maar ik vind niets terug... zijn er dames die dit ook hebben, gehad hebben?

Bedankt!
x

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 19 juli 2011, 16:08

Nathalie, deze topic is ondertussen wel al oud, maar mischien kan dit je toch nog helpen.
Dit is info die ik haal uit een boek over immunologische oorzaken voor vruchtbaarheidsproblemen, herhaald IVF falen en miskramen/doodgeboorte.

PID (pelvic inflammatory disease) kan gerelateerd zijn aan immunologische problemen van categorie 5 (het boek omschrijft 5 categorieën), namelijk een te hoge/actieve aanwezigheid van natural killer cells. Deze cellen verdedigen je normaal gezien tegen gewijzigde eigen cellen (altered-self cells), zoals kanker of aids-cellen, maar indien er teveel zijn, of ze te actief zijn, kunnen ze ervoor zorgen dat een embryo of de placenta worden afgestoten.

(endometriose is trouwens ook nauwverwant met deze ooraak)

In het boek staat hoe je dit kan onderzoek/behandelen.
Laat maar weten of je deze info nog kan gebruiken.

groetjes

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 20 juli 2011, 13:41

Freken,

Inderdaad al een tijdje geleden dat ik dat berichtje gepost heb, maar ik ben weliswaar nog wel actief op het forum. Na het wegnemen van het littekenweefsel via een lapara (en er was ook wat endo) ben ik zwanger geworden van ons eerste wondertje dat ondertussen 15 maanden is, en begin 2012 een brusje krijgt.

Het operatief verwijderen van al dat weefsel heeft de oorzaak van het niet zwanger geraken dus wel degelijk opgelost!

Toch bedankt hoor!
Groeten

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 26 juli 2011, 12:33

Hey Nathalie

Dat is nu eens goed nieuws waar een mens blij van wordt. Het geeft hoop aan de vrouwen die ook in jouw situtie zitten.
Je bent het levende bewijs dat we de moed niet mogen laten zakken!

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje ('k kom er een beetje laat mee :) ) en met je nieuwe zwangerschap.
Ik hoop dat alles vlot verloopt.
Groetjes
Freken

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 3 augustus 2011, 11:14

Freken, tis een zoontje! :) En tis vandaag zijn 16 vermaanddag, dus ook een beetje feest! :wink:

Ik hoop ook dat er nog velen mogen volgen, want ondanks dat in onze situatie alles goed gekomen is, neemt dit niet weg dat ik erg betrokken blijf bij ouders waar het niet vlot loopt.

Ik wens je veel geluk toe.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast