Afwijkingen aan baarmoeder



Plaats reactie
Maaikita
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 14:33

Afwijkingen aan baarmoeder

Bericht door Maaikita » 11 juli 2009, 7:45

Dag iedereen,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik niet enkel een afwijking heb qua vorm van mijn baarmoeder ( deze heeft een T-vorm, mijn gyn. zegt dat het typisch is voor dochters van vrouwen die vroeger DES nemen, behalve dat mijn moeder dat nooit genomen heeft...ik ben één van gelukkigen ((:)die dit bij haar geboort heeft meegekregen), maar ook nog eens een hele kleine baarmoeder heb.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die hopelijk een kindje hiermee gekregen hebben?

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 19 juli 2009, 12:32

Maaikita,

Ik heb een halve baarmoeder dus echt maar de helft van een normale. Ook 1 eileider ligt opmerkelijk hoger, wanneer een eitje van daar zou komen dan kan het te lang onderweg zijn of het sperma zou te ver moeten zwemmen.

Wij hebben dan bewust dadelijk overgestapt naar behandeling. In eerste instantie omdat we de druk van zwanger worden op een andere plaats wilden leggen en ten tweede omdat het medische verantwoord was. Echt wel in die volgorde.

Ik heb 2 IUI's gehad en was bij de tweede zwanger. De kans op miskraam en vroeggeboorte was bij mij groter vanwege mijn halve baarmoeder. Ik heb een keizersnede gehad op 38 weken en 4 dagen omdat mijn dochter in stuit lag. Ik heb bewust gekozen om ze niet te laten keren vanwege die weinig plaats vanbinnen. Dat ik meer kans had op keizersnede wist ik op voorhand. Ik ben daar dan van uitgegaan dus het was geen tegenvaller om niet natuurlijk te bevallen.

Door het soort werk dat ik doe moet ik bij zwangerschap dadelijk thuis blijven. Dit is zeker in mijn voordeel geweest. Ik kon altijd rusten als ik het nodig had en kon mijn zwangerschap heel bewust beleven. Mentaal kon ik op die manier ook helemaal voorbereiden.

Dus ja het kan en zelfs vrij vlug, vorig jaar was ik nog in de onderzoeken en nu is mijn dochter bijna 6 weken.

Groetjes

Maaikita
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 14:33

Bericht door Maaikita » 5 augustus 2009, 18:00

Dag Havanne,

Fijn van je om op mijn berichtje te reageren. is weliswaar niet hetzelfde probleem, maar doet toch deugd om te horen dat het bij jou gelukt is.

Ze zijn momenteel nog allerlei testen aan het doen en heb ondertussen ook nog een IUI (nr. 3) ondergaan, dus hopelijk wordt dat wel wat. Wachten, wachten...

Is nogal frusterend aangezien het iets is wat bijna niet voorkomt en m'n gyn niet kan zeggen of er eigenlijk wel slaagkansen zijn met wélke methode ook...maar dan denk ik aan jou die wél een kindje heeft, terwijl dat toch ook niet zo evident lijkt met maar een halve baarmoeder... trek me dus momenteel aan jouw verhaal op!
Thanks, :D

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 6 augustus 2009, 15:32

Maaikita,

Ben je nog bij je gewone gyn? Ik wil je geen valse hoop geven maar ze kunnen al wel veel. Begrijp het wel want ook ik zag het somber in.

Maaikita
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 14:33

Bericht door Maaikita » 6 augustus 2009, 19:16

Hé Havanne,

Ik ben ondertussen al van gyn. veranderd. Was eerst door mijn gewone gyn door iemand doorverwezen van haar praktijk, maar die mens had totaal geen feeling voor zijn patiënten.
Ben nu bij dr. Delbeke van UZ en voel mij daar veel beter.

Waar heb jij je laten behandelen?

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 17 augustus 2009, 21:43

Wij zijn naar Genk geweest, Leuven en Antwerpen kon ook qua afstand maar de verbinding naar Genk was voor ons het beste. We kenden niemand met ervaring van daar maar hebben aan de praktische kant van het geheel gedacht. Overschakelen kan nog altijd hé.

gloria
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 december 2009, 13:57

Bericht door gloria » 18 december 2009, 18:24

Ik ben ook geboren met een T-vormige baarmoeder. Bij mij is er ook geen verband met DES. De T-vorm werd toevallig vastgesteld tijdens een laparoscopie die ik onderging. De gynaecoloog heeft meteen tijdens die laparoscopie de vorm van mijn baarmoeder gecorrigeerd.
Volgens hem moet het probleem nu verholpen zijn.

Ik kan helaas niet zeggen dat ik ondertussen een kindje gekregen heb. Maar dat komt waarschijnlijk door een ander probleem nl. antifosfolipidesyndroom.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten