Geen menstruatie, geen diagnose



Plaats reactie
ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Geen menstruatie, geen diagnose

Bericht door ICU22 » 30 december 2009, 1:16

Dag Allemaal,

Ik zag net dat ik mijn post op de verkeerde plek had geplaatst. Dus vandaar dat ik het hier nog even zet. Ik lees al een tijdje mee en heb nu eindelijk de moed gevonden om ook iets te schrijven.

Ik ben 29 en in maart 2009 gestopt met de pil...sindsdien geen menstruatie meer gekregen. Na onderzoeken bij gynaecoloog en in UZA bij Dr. Clasen, is er geen oorzaak gevonden. Mijn bloed is in orde, mijn baarmoeder is in orde, geen PCO, geen endometriose...niks. Ik zit al 9 maanden op dag 8 van mijn cylcus vast, maar niemand weet waarom.
Na lang wachten begonnen met Duphaston en uiteindelijk afgelopen kerst een opgewekte ontrekkinsbloeding gekregen (slechts 1 dag bloedverlies). Nu moeten we komende woensdag terug om te zien of er beweging is...maar ze verwachten van niet. Dan waarschijnlijk eerst Clomid. Ze gaan me verschillende behandelingen geven om zo uit te vissen wat er mis kan zijn...Ik voel me net een proefkonijn.
Ondertussen blijkt dat mijn partner ook geen superzaad heeft (erg lage morfologie)....dus IUI of IVF zit er aan te komen, maar eerst moet ik dus een eisprong en cyclus krijgen.

Ik vind het zo frustrerend dat ik gewoon niet weet wat er mis is. Ze gaan me u dus 'Dr HOUSE'-gewijs behandelen...trial and error...

Zijn er nog mensen die zo lang zonder menstruatie en zonder diagnose zitten/zaten.
Niemand snapt het, of ze hebben kindjes en zeggen 'het komt wel goed' of ze hebben een diagnose van PCO of iets anders (ook niet leuk natuurlijk!!!)
Ik voel me zo alleen.

Groeten,
ICU

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 4 januari 2010, 20:08

Hey ICU,
Zou het probleem misschien te wijten kunnen zijn aan medicatie die je neemt? Een vriendin van me kreeg ook geen menstruatie hoewel alles in orde leek. Na wat omzwervingen kwam ze bij een universitair crg terecht waar de gyn haar aanraadde een geneesmiddel dat ze dagelijks nam achterwege te laten. Dat bleek inderdaad de boosdoener: intussen is ze mama geworden.

In ieder geval veel moed en succes met je behandeling gewenst!

Liefs,
Lyse

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 5 januari 2010, 23:34

Dag Lyse,

Bedankt voor je antwoord. Weet je toevallig om welk soort medicatie het ging? Ik neem zelf eigenlijk erg weinig...
Voor ik met de pil stopte nam ik antidepressiva owv extreem spastisch colon, maar dat heb ik afgebouwd alvorens de pil te stoppen.

Ze noemen me u even PCO-achtig, ook al heb ik geen PCO verschijnselen op echo of in bloed...

Morgen weer naar UZA voor check up, daarna waarschijnlijk clomid.

X

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 6 januari 2010, 10:40

Hey ICU,
Het ging bij haar om een antidepressivum. Haar situatie werd ook omschreven als "pco-achtig". Als je met die medicatie gestopt bent, zou het normaal wel uit je lichaam verdwenen moeten zijn maar misschien kun je het toch eens navragen?
Sterkte hoor, het moet lastig voor je zijn om met zo veel vragen te zitten...

Lyse

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 6 januari 2010, 19:00

Dag Lyse,

toch ook antidepressva...wel raar. Ik ben er nu al wel bijna een jaar mee gestopt, dus het zou nu toch wel zeker uit mijn lichaam moeten zijn.
Vandaag echo en bloedname gehad, ik begin met clomid.
stap 1 van hopelijk een kort (maar waarschijnlijk) een lang proces.
Ik hoop dat ik er niet te ziek/dik van word.
Jij ook veel succes en een vervulling van je wens het komende jaar

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten