Littekenweefsel aan uitmonding eileiders



Plaats reactie
boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Littekenweefsel aan uitmonding eileiders

Bericht door boterham » 22 maart 2010, 14:34

Hallo,

ik vraag me af of er hier nog dames zijn met hetzelfde probleem als ik. Na ruim 1,5 jaar proberen zwanger worden en enkele cycli met clomid en pregnyl heb ik een laparoscopie ondergaan. Blijkt dat ik een moeilijk geval ben om de juiste behandeling te kiezen. Ik heb blijkbaar ooit een ontsteking van mijn baarmoeder gehad (nooit iets van geweten) en daardoor is er littekenweefsel ontstaan. Aan het endometrium is dat gewoon verdwenen, samen met mijn eerste ms na de ontsteking, maar aan de uitmonding van mijn eileiders in mijn baarmoeder, is dat fibreus littekenweefsel nog steeds aanwezig. Dat is blijkbaar ook niet weg te halen, te repareren. Omdat ik nog relatief jong ben stelt de ferti-arts voor om nog 4, max. 6 keer met clomid en pregnyl te proberen en als het dan nog niet gelukt is, wordt het meteen IVF. Omdat mijn man goed zaad heeft en ik ben hormonaal in orde, heeft IUI geen zin.
Heeft er nog iemand dat probleem van dat littekenweefsel dat in de weg zit? Ben je toch nog zwanger geraakt zonder drastische ingrepen? Of werd het toch IVF/ICSI?
Grtjes,
Boterhammeke

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 25 januari 2011, 13:02

hallo,

Rijkelaat laat, maar toch nog even iets op schrijven...

In mijn klein bekken zat het ook vol van littekenweefsel, rond beide eierstokken, nooit geweten vanwaar het kwam. Ik had vroeger wel zeer veel blaasontstekingen, die niet echt te verhelpen waren, en nu denk ik dat er waarschijnlijk iets anders telkens opnieuw ontstoken was. Met een laparascopie hebben ze dat weggehaald, en ook een beetje endo. Wij hadden geluk, ik was een week na de operatie spontaan zwanger.

Ik hoop dat er voor jou ondertussen al meer duidelijkheid is, of nog beter, dat de oplossing al daar is.

Hannalola
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 januari 2011, 11:06

Bericht door Hannalola » 27 januari 2011, 11:15

Dag nathalie v,

Op fert consultatie heb ik net te horen gekregen dat ik best een laparoscopie laat uitvoeren, omdat het niet meer zo duidelijk is waarom ik niet terug zwangergeraak. Ik heb twee jaar geleden een transvaginale hydrolaparoscopie gehad en daar hebben ze gezien dat mijn rechter eileider niet meer doorgankelijk was een rede daarvoor konden ze niet geven en verder was alles in orde. Dus dachten we - we proberen een beetje langer, maar zonder resultaat.
Ik kijk enorm op tegen een laparoscopie, de narcose - het zou gebeuren in Leuven, maar ze hebben maar weinig uitleg gegeven, zelfs niet welke dokter dat zou doen. Twee jaar geleden hadden we reeds de optie voor IVF, maar vonden dat wat snel.
Waar heb jij je laparoscopie laten doen? Hebben ze jou alles duidelijk uitgelegd?

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 10 maart 2011, 16:35

nathalie v schreef:hallo,

Rijkelaat laat, maar toch nog even iets op schrijven...

In mijn klein bekken zat het ook vol van littekenweefsel, rond beide eierstokken, nooit geweten vanwaar het kwam. Ik had vroeger wel zeer veel blaasontstekingen, die niet echt te verhelpen waren, en nu denk ik dat er waarschijnlijk iets anders telkens opnieuw ontstoken was. Met een laparascopie hebben ze dat weggehaald, en ook een beetje endo. Wij hadden geluk, ik was een week na de operatie spontaan zwanger.

Ik hoop dat er voor jou ondertussen al meer duidelijkheid is, of nog beter, dat de oplossing al daar is.
Ik had ook zo erg gehoopt de ronde na de "grote kuis" spontaan zwanger te zijn, maar helaas ijdele hoop.
Ondertussen drie mislukte ivf's verder en bijkomend probleem ontdekt. slechte eicelkwaliteit en barslechte embryokwaliteit. De eicellen raken quasi allemaal bevrucht, maar dan gaan ze 1 voor 1 dood. Normaal is 't omgekeerd (niet allemaal bevrucht, maar wel overleven). Tegen de dag van TP is 't gene vette meer dus al zeker geen cryo's... ze verstaan het niet... Het zit niet mee... :(

nele1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 2:04

Re: Littekenweefsel aan uitmonding eileiders

Bericht door nele1983 » 20 augustus 2017, 2:15

Ik weet dat dit een oud topic is...
Maar eigenlijk quasi dezelfde diagnose gekregen en enkele optie om voor ivf te gaan...

Heeft ivf bij jou uiteindelijk tot een zwangerschap geleid, boterham?

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: Littekenweefsel aan uitmonding eileiders

Bericht door Deborah88 » 30 december 2017, 12:46

Dezelfde diagnose gekregeb en ondertussen aan poging 5
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten