Onbegrepen onvruchtbaarheid



Plaats reactie
Ruhrke
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2011, 10:38

Onbegrepen onvruchtbaarheid

Bericht door Ruhrke » 24 mei 2011, 14:45

Hallo,

Ik en mijn man (35 en 39 jaar oud) hebben 7 jaar geprobeerd om zwanger te geraken: eerst op de natuurlijke manier en daarna met behandelingen. Hormoonbehandelingen maar dan al snel enkele pogingen IUI... Telkens draaide het op niets uit. Het werd ons afgeraden verder te doen.

Onderzoeken naar de redenen van onze onvruchtbaarheid hebben niet veel uitgewezen: ik heb een onregelmatige cyclus en de spermakwaliteit van mijn man is ook niet optimaal.

Ik kan nog niet met dit gevoel omgaan. Hetgeen erg aan mij vreet is het feit dat ik niet weet waarom. Wat is er mis? Kent iemand dat ook? Gebeurt het nog dat een diagnose moeilijk te stellen is?

Maya82
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 april 2011, 12:00

Bericht door Maya82 » 8 juni 2011, 9:36

hoi meid,

ik heb gisteren ook te horen gekregen dat wij onverklaarbaar onvruchtbaar zijn... wil je idd echt niet horen he...

bij mij is zeeeeer lichte vorm van endo vastgesteld, maar tijdens kijkoperatie ook al iets aan gedaan en mijn ventje zijn staaltje was heel goed...

ze willen toch nog proberen van terug met hormonen te gaan werken, dus mja we zien wel he

en is er geen alternatief dat je kan proberen? osteopaat ofzo? ik duim voor je!

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 19 juli 2011, 15:51

Hey dames

Ik heb 7 IUI's, 5 ICSI’s en 3 cryo's acter de rug, verspreid over 6 jaar. De laatste keren was ik zwanger, maar liep het telkens uit op een miskraam, 9 keer in totaal.

Na mijn 7e miskraam had ik het gevoel uitbehandeld te zijn en wilde ik niet meer verder tenzij ik een oorzaak kon vinden. Ik geloofde immers niet in 'onverklaarde onvruchtbaarheid'.

In het boek "Is your body babyfriendly?" van dr Alan Beer heb ik mijn antwoorden gevonden. Eindelijk!

Dr Beer legt verbanden tussen immunologische oorzaken, ziekten en reproductie problemen. Het mooie is dat elk van deze oorzaken kan uitgezocht en behandeld worden, sommige heel eenvoudig, andere wat moeilijker.
Hij legt ook uit waarom sommige koppels pas problemen krijgen wanneer ze voor een tweede kindje gaan, terwijl er bij het eerste totaal geen probleem was. Hij geeft tekst en uitleg – oorzaken, onderzoeken en behandelingen - bij gerelateerde ziekten/aandoeningen zoals autoimmuunziekten (endometriose, SLE, Crohn, artritis), bloodstollingsziekten (factor v Leiden, trombofolie), antistoffen tegen DNA of sperma, schildklieraandoeningen en problemen met immuniteitscellen (natural killer cells, antistoffen tegen homonen en neurotransmitters).

Ik heb mijn arts kunnen overtuigen om de nodige onderzoeken te doen en toen bleek inderdaad dat ik 3 immunologische problemen had! (het ene leidt vaak tot een ander porbleem)
De laatste ICSI heb ik gedaan volgens de behandeling uit het boek. Helaas heb ik opnieuw een miskraam gekregen, maar de resultaten waren wel veel beter dan bij vorige zwangerschappen. Mijn waarden waren veel hoger en ik ben ook langer zwanger geweest. Het is nu gewoon zoeken naar het juiste evenwicht denk ik, de juiste dosissen en opvolging.

Ik zou aan iedereen die problemen heeft om zwanger te worden/te blijven of, erger nog, een doodgeboorte heeft meegemaakt, dit boek willen aanraden.

Belangrijk vond ik ook dat, hoe meer je probeert zonder aangepaste immunologische behandeling, hoe kleiner de kans wordt op success. Op de duur word je gewoon immuun tegen een zwangerschap! Daarom ben ik blij dat ik (hopelijk op tijd) ben gestopt en deze weg ben ingeslagen.
Ik hoop dat het ons weldra lukt.

Ik wil jullie geen valse hoop geven en heb zeker niets te verdienen door ‘reclame’ te maken voor dit boek, en bovendien is er nog geen bewijs bij mij persoonlijk dat het zal lukken.
Maar dr Beer heeft veel patiënten kunnen helpen en er zijn ook in Duitsland en de UK klinieken die zijn protocol nu volgen. Hier in België heb ik enkel 1 prof gevonden die één van de behandelingen van Dr Beer reeds enkele jaren toepast: IVIg, door Prof Noens in het UZ Gent, maar dat hangt af van wat je oorzaken zijn.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en indien niet, wens ik jullie veel sterkte.

Groetjes
Freken

Leia
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 juni 2011, 16:47

er lijkt niets mis te zijn

Bericht door Leia » 5 oktober 2011, 11:24

Hoi

Ik ben nieuw hier. Zoals zovelen op het forum kom ik even mijn hart luchten. Mijn man en ik hebben beslist om onze vruchtbaarheidsproblemen voor ons te houden, maar het stille verdriet begint zwaar te wegen. Daarom een berichtje.

Wij zijn nog maar 1 jaar aan het proberen, dus helemaal nog niet zo ver. Toch vind ik de onzekerheid zeer moeilijk. Ik ben bijna 30 jaar en vind het lastig mijn leeftijdsgenoten een na een zwanger te zien worden. Daarnaast heb ik mijn job die ik graag deed opgegeven omdat wij aan een gezin wilden beginnen en dit niet combineerbaar was met zwangerschap/kinderen. Dit is moeilijk: geen leuke job meer en geen zwangerschap.

Nu blijkt er op het eerst zicht niets mis te zijn. Toen ik stopte met de pil had ik direct een redelijk regelmatige (korte) cyclus (meestal 26 dagen). Mijn menstruatie duurt wel slechts 3 dagen. Ondertussen is ook mijn man zijn zaad getest en dit is goed. Dus dit is allemaal goed nieuws. Bij mij zijn nog geen verdere onderzoeken gedaan omdat mijn cyclus goed is en ook ovulatietesten een eisprong aangeven. Heb ook geen cysten of pijnlijke menstruatie. Er zijn ook geen redenen waarom mijn eileiders verstopt zouden zitten (wat is hier trouwens de oorzaak van?). Ik ben natuurlijk blij dat alles er goed uit ziet, maar de vraag blijft: waarom lukt het niet en wat is er dan wel aan de hand?
Toch vindt de gynaecoloog en ook wijzelf dat we het nog een halfjaartje moeten proberen alvorens verder onderzoek en eventuele behandelingen. Ik vroeg me af of er veel koppels zijn waar echt niets aan de hand lijkt te zijn maar het toch niet lukt.

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Re: er lijkt niets mis te zijn

Bericht door Marijke 84 » 23 februari 2012, 11:06

Er zijn ook geen redenen waarom mijn eileiders verstopt zouden zitten (wat is hier trouwens de oorzaak van?)
Bij mij was er ook geen reden om dat aan te nemen. Ik heb nooit een SOA gehad (slechts twee bedpartners gehad, waarbij ik bij de eerste een condoom heb gebruikt én hijzelf ook nog maagd was en de tweede is mijn man nu en die was ook nog maagd toen). Ik heb nooit een operatie gehad aan de buikholte (enkel ooit aan mijn arm)... Niets wees erop dat ik een blokkade zou hebben. Tot ik standaard een HSG moest ondergaan omdat ik met inseminatie zou beginnen. Daaruit bleek ik dus langs rechts een serieus uitgezette eileider te hebben gevuld met vocht. Dit zorgt uiteraard dat een eisprong langs rechts geen kans op succes heeft (eicel en zaadcel geraakt niet samen), maar het vocht kan ook een eventueel embryo van de linkse kant 'wegspoelen', waardoor er geen innesteling plaatsvindt.

Best toch onderzoeken dus...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten