laparoscopie



Plaats reactie
bangerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 december 2011, 14:11

laparoscopie

Bericht door bangerd » 15 december 2011, 15:07

Hallo,

Ik zit al enkele weken met een zwaar dilemma.

Ik ben 39 jaar en heb een dochtertje van 4 jaar. Zwaar ziek geweest (zwangerschapsvergiftiging) en na 7 maanden met keizersnede bevallen. Toen het allemaal een beetje vergeten was ben ik 2 jaar geleden gestopt met mijn pil. Zonder resultaat. Nu in juni toch de stap naar de fertiliteitskliniek gezet. Alle bloedtesten en de zaadtest van mijn man waren goed. Ook heb ik een HSG ondergaan.
Nu wil men een laparoscopie uitvoeren maar ik ben zo bang van complicaties.

Ik ben zo bang voor mijn dochtertje van 4. Is het eerlijk tegenover haar ? Stel dat er mij iets overkomt ? Ik ben nu gezond maar als... etc....

Kan iemand zich in mijn verhaal herkennen ? Kunnen er zware complicaties voordoen bij zo een kijkoperatie ?

groeten

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 19 december 2011, 10:24

Ik heb reeds 5 maal een kijkoperatie gehad en leef nog steeds. De complicaties zijn niet zo groot. Zeker niet in jouw geval denk ik. Waarschijnlijk is het bij jou gewoon een echte kijkoperatie waarbij ze gaan kijken of er iets mis is. Hebben ze gesproken dat je in het ziekenhuis moet blijven of is het gewoon een dagopname? Mijn eerste kijkoperatie was om 10 uur s'morgens en om 3 uur in de namiddag mocht ik alweer naar huis. Zolang de hechtingen er nog inzaten had ik daar nog wat last van maar daarna, na een week ben ik terug gaan werken.

Heb eind november een kijkoperatie achter de rug die 9 uur geduurd heeft. Ik heb een week in het ziekenhuis moeten liggen en heb nu nog last omdat ze van alles moeten doen hebben. Maar dan gaan ze dit zeker op voorhand tegen je zeggen.

stressie
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 augustus 2011, 20:03

Bericht door stressie » 7 juni 2012, 14:08

hallo,

Binnenkort moet ik een laparoscopie ondergaan om een endometriosecyste te laten wegnemen. Blijkbaar is deze cyste zo groot geworden dat mijn eierstok is aangetast. Pas tijdens de operatie zelf kan men zien of de eierstok kan blijven zitten ja of nee.
Bij mij is er nooit gesproken over endometriose en nu heb ik een cyste. Maar blijkbaar wil zo een endometriosecyste niet onmiddellijk betekenen dat je ook endometriose hebt. Klopt dit?
Zijn er mensen met ervaringen hier? Zijn er mensen die ook al zo een cyste hebben moeten laten wegnemen. Ik weet niet echt wat te verwachten.
Na de laparoscopie kan ik dan beginnen aan mijn derde verse ivf poging. Wel al vijf verschillende TP gehad maar nooit innesteling. Zelfs niet van blastocyste.
Heb echt schrik om aan die derde poging te beginnen want deze cyste is er echt gekomen door al de hormoonbehandelingen. Wat als er opnieuw een cyste komt aan de andere eierstok. Dan is deze misschien ook nog beschadigd.
Zo een dubbel gevoel, al 2 jaar in behandeling, nooit iets gevonden en nu zou ik misschien nog eindigen met 1 eierstok minder.

Groeten,
en bedankt voor jullie ervaringen !
Ik wens iedereen ook nog héél veel succes. Een moeilijke periode waar we doormoeten. Dagelijks wenen en in je bed willen kruipen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten