Hydrosalpinx



Plaats reactie
Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Hydrosalpinx

Bericht door Marijke 84 » 23 februari 2012, 10:54

Hoi,

Ik zou graag verhalen horen van mensen die ook een hydrosalpinx hebben (gehad).

Ik heb vorige week een HSG laten uitvoeren (ik ging normaal volgende cyclus beginnen met inseminatie en moest dit nog "standaard" ondergaan). Daaruit bleek dat ik rechts dus een verstopte eileider met opgehoopt vocht had (hydrosalpinx dus). Ik ben gisteren naar de gynaecoloog gegaan om een extra inwendige echo. Daaruit bleek dat ik nu links een goede follikel heb zitten die rond zaterdag zal springen. Ik mocht kiezen: of deze cyclus nog afwachten; of direct een laprascopie om de eileider te herstellen/ verwijderen (afhankelijk hoe ze hem aantreffen).

Ik heb begrepen dat ik wel zwanger kan worden met mijn 'goede' kant, maar dat innesteling moeilijk kan zijn omdat het vocht van de 'slechte' kant dit moeilijker maakt. Is er voor de rest schade aan het embryo mogelijk indien de innesteling toch zou gebeuren?

Ik heb gekozen om te wachten. Ook omdat ik eventjes de ziekenhuizen beu gezien ben. Ik loop er waarschijnlijk al langer mee rond en heb geen pijn ofzo. Ik zou dan volgende maand geopereerd worden.

Ik kan maar niet stoppen met wenen. Ik heb de hele nacht geweend tot ik uiteindelijk om 4u in slaap ben gevallen. Mijn man begrijpt niet waarom ik deze cyclus toch nog wil proberen, hij wil dat ding direct uit mijn lichaam hebben (fotootje gezien bij de gynaecoloog en tja... mooi is het niet hé). Hij denkt ook dat, mocht er een innesteling komen, het embryo dan schade zal oplopen.

De gynaecoloog zei dat eens de eileider hersteld of zelfs verwijderd is, ik normaal spontaan kan zwanger worden. Mijn rechtereierstok wordt sowieso gespaard. Mocht daar een eisprong zijn, dan zou mijn linkereileider dat eitje kunnen opvangen. Ik vond dat raar...

Enige ervaringen?
Is er iemand zwanger geworden met een hydrosalpinx?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten