ervaring met voedselallergie/intolerantie/metaalbelasting



Plaats reactie
jolanda
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 21:46

ervaring met voedselallergie/intolerantie/metaalbelasting

Bericht door jolanda » 9 augustus 2012, 10:57

Hey dames,

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en/of herkend.
Ik heb me bij de kinesioloog laten testen op vitaminen / mineralen / organen etc.
Nu bleek dat ik een voedselallergie/intolerantie heb voor melk en lactose produkten. Daarnaast zou ik ook positief getest hebben op toxische metalen (metaalbelasting). Zij zei dat een voedselallergie kan bijdragen aan het mislukken/tot stand komen van een zwangerschap.
Tarwekiemolie was ook geen goeie om te nemen (voor mij), terwijl ik deze juist neem voor het innestelen te bevorderen (hoe raar kunnen dingen soms lopen..zucht)
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, daar ik geen uitslag of last heb van een allergie, zover ik weet.
Maar blijkbaar hoeft een allergie zich niet altijd te uiten in uitslag of klachten.

Iemand ?

Groetjes,
Jolanda

Samsam
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 augustus 2012, 18:52

ervaring met voedselallergie/intolerantie/metaalbelasting

Bericht door Samsam » 27 augustus 2012, 13:26

Hallo Jolanda,

Wat opmerkingen van iemand die echter geen deskundige is.
"Nu bleek dat ik een voedselallergie/intolerantie heb voor melk en lactose produkten."
Er is een groot verschil tussen allergie en intolerantie. Het is belangrijk om dat verschil te begrijpen, zodat je ook weet of je kleine hoeveelheden wel of niet mag eten en hoe je met bv. een lactose-intolerantie kunt omgaan. Hier kun je dat nog eens nalezen: http://www.relatie-voeding-gedrag.nl Kijk bij "Oorzaken hyperactiviteit".
"Daarnaast zou ik ook positief getest hebben op toxische metalen (metaalbelasting)."
Dit is een erg vage aanduiding: welke metalen bv. en waarom (nikkelallergie bv?, want dat kun je vermijden). http://nl.wikipedia.org/wiki/Allergie
In elk geval zou je de kinesiologe kunnen vragen of ze ook kan testen wat de stress op een schaal van bv. nul tot tien is, dan weet je ook hoe serieus je een overgevoeligheid moet nemen.
"Zij zei dat een voedselallergie kan bijdragen aan het mislukken/tot stand komen van een zwangerschap."
Ons lichaam zit ingenieus in elkaar en elke vorm van ernstige stress kan invloed op vruchtbaarheid hebben, maar het kan ook heel subtiel. Onze huisarts zei ons eens: "Nieuw huisje, nieuw kindje".
Toen mijn dochter met de pil stopte openbaarde zich binnen twee dagen een heftige voedselallergie: Erg veel galbulten en veel jeuk. Het hele officiele (test)circuit in geweest maar zonder echt resultaat. Omdat ze na een half jaar nog niet zwanger was, bezocht ze op advies van een arts een bepaalde acupuncturist in Eindhoven (Yi Ren Tang). Het is achteraf altijd moeilijk te zeggen wat de oorzaak van een verbetering is geweest, maar 5 maanden verder was ze zwanger. Of het die acupuncturist is geweest weten we dus niet. Wél constateerde mijn dochter dat haar cyclus aanmerkelijk verbeterde (in totaal z'n 8 tot 10 behandelingen). Ze kreeg ook "medicijnen". Zo'n vies goedje heb je nog nooit gehad, maar ze heeft het trouw genomen. De behandeling viel onder haar aanvullende verzekering, de kruiden niet. Dat was toch € 65 per week.

Sam

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten