wachttijd IUI in Genk of Hasselt?

IUI Forum
Plaats reactie
Nejo
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 juni 2008, 21:05

wachttijd IUI in Genk of Hasselt?

Bericht door Nejo » 26 augustus 2010, 21:25

Hoi,

hopelijk kan iemand me goede raad geven ....
Ik heb vandaag van de gyn gehoord dat het labo in ons ziekenhuis mss geen spermabewerking voor IUI meer mag doen (door fusionering met andere zh met fertiliteitscentrum). Vorige maand is om die reden de IUI de dag zelf afgeblazen, en nu moet ik een maand wachten om eraan te beginnen als de gesprekken toch positief zouden uitvallen. (volgende week donderdag is het gesprek erover en dat is voor ons te laat, want ik zou in het weekend met clomid moeten beginnen). :cry: :cry:
Een andere optie die we hebben is nu de overstap maken naar het fertiliteitscentrum (in Hasselt). Ik zou dan een verwijsbrief met onze voorgeschiedenis krijgen van de gyn (ons eerste kindje is ook een IUI-baby zonder tussenkomst ve fertiliteitscentrum).

Nu vraag ik me af of het idd niet beter is om niet op het gesprek te wachten en al direct naar een fertiliteitscentrum te gaan. Ik heb zo'n idee dat ze ons daar opnieuw helemaal binnenste buiten willen draaien alvorens met IUI te beginnen. Als binnen een maand dan blijkt dat ik toch moet gaan, dan hebben we dat mss al achter de rug. :roll:

Hoelang duurt het voor je effectief met de procedure bezig bent? Wie heeft er ervaringen in Hasselt en wie in Genk (vooral de wachttijd interesseert me, niet de dokter, ik weet wie Ombelet is en hoe een moeilijke man dat is)? En naar waar zou ik dan het beste gaan?

Zou ik toch dat gesprek afwachten in de hoop dat de overdracht pas later is, net zoals de verhuis van de kraamafdeling die nog niet direct voor morgen is? :?

Ik ga alleszins proberen om morgen nog een afspraak met de gyn te forceren om eens te horen hoe hij het ziet. Ziet hij er nog een kans in dat het labo toch toestemming krijgt? En zou er dan mss toch nog een mogelijkheid zijn om de week erna een IUI te doen? Dan kan ik wel met clomid beginnen. Of mss vindt hij het zelf een beter idee om over te schakelen naar het fertiliteitscentrum.

Wie weet raad?

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 27 augustus 2010, 21:13

hoi nejo

ikzelf ben ook in behandeling in genk (wel ivf) ik denk niet dat er in genk wachttijden zijn om te starten met iui (zover ik mij herinner heb ik niet moeten wachten) zelfs om te starten met ivf was er geen wachttijd (wel eerst een gesprek bij dietiste, psychologe, consulente en dr Ombelet zelf) het ging allemaal vrij vlot.
ik weet niet of je hier mee geholpen bent maar anders moet je gewoon eens bellen en vragen hoe het zit. ze zullen je dan wel een antwoord kunnen geven.

groetjes

Nejo
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 juni 2008, 21:05

Bericht door Nejo » 27 augustus 2010, 22:17

Bedankt Clau voor je reactie!

En idd, er is geen wachttijd in Genk. Ik heb vandaag gebeld en mag volgende week al op gesprek bij Dr Ombelet! Morgen mag ik de verwijsbrief bij mijn eigen gyn gaan halen!
Hopelijk kunnen we dan ook snel met de IUI beginnen.

In Hasselt kon ik pas binnen begin oktober.

Veel succes met je IVF!

Groetjes,

Nejo

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 28 augustus 2010, 22:59

Nejo,

Ik ben ook in Genk geweest, zelfs met alle onderzoeken was ik binnen 3 maand aant behandelen. Wat de dokter betreft: ik zou het niet zo zwart wit durven stellen.

Ik vind het jammer dat hier en das zeker NIET voor jou alleen, dokters als persoon "besproken" worden.

Succes Havanne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten